Gjest LonelyAngel Skrevet 6. juli 2013 #1 Del Skrevet 6. juli 2013 (endret) Hei. Er der noen som har erfaring med hårfjerning ved bruk av laser nedentil? Gjør det vondt? Har det god effekt? Hvor mange behandlinger trenger man ca.? Dyrt? Verdt det? Er så lei av å barbere! Jeg har vokset meg tidligere, men det var så vondt at jeg sluttet å gjøre det. Takk på forhånd Endret 6. juli 2013 av LonelyAngel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LonelyAngel Skrevet 7. juli 2013 #2 Del Skrevet 7. juli 2013 Er det seriøst ingen som har brukt laser? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Houdini Skrevet 7. juli 2013 #3 Del Skrevet 7. juli 2013 Hva når hår blir ultra-trendy igjen, hva skal du gjøre da? Lime på hår? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cathrine88 Skrevet 7. juli 2013 #4 Del Skrevet 7. juli 2013 Hvor god effekt det har og hvor mange behandlinger du trenger kommer blant annet an på hudfarge og hår. Veldig lys hud og mørkt hår gir best resultater Smerten er omtrent som å bli truffet med en strikk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2013 #5 Del Skrevet 7. juli 2013 Invister i en Philips Lumea. Funker supert, men man må "vedlikeholde" behandlingen. Så selv om man blir helt hårløs må laseren brukes ca 1 gang i måneden for å holde områdene hårløse. Jeg synst ikke det er noe særlig vondt. Anonymous poster hash: 80bd2...131 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LonelyAngel Skrevet 7. juli 2013 #6 Del Skrevet 7. juli 2013 Men er dette med laser helt ufarlig? Ingen form for stråling? Får man brannsår? Jeg er lys i huden og har mørke hår, så det passer ypperlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2013 #7 Del Skrevet 7. juli 2013 Men er dette med laser helt ufarlig? Så lenge du ikke sikter mot øyet og stirrer inn i den så. Anonymous poster hash: 1dc8d...385 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2013 #8 Del Skrevet 7. juli 2013 Hvis du synes voksing er vondt, så kommer hjernen din til å eksplodere av laser for det gjør vondt Anonymous poster hash: dbf11...c94 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2013 #9 Del Skrevet 7. juli 2013 Jeg har brukt laser på legger, lår og bikinilinje. Det er VONDT! Helt forferdelig faktisk. Men jeg har tydeligvis hold ut. Har kanskje hatt 6-8 behandlinger. Du må ha mørke hår og lys hud, og håret må tas når håret er i vekstfasen, som normalt har en syklus på tre mnd, altså tar det flere år å bli kvitt hår. Er ikke kvitt hår helt, men mindre hår i bikinilinjen, lyse hår på lår, og færre hår på legger/vokser saktere. Jeg fikk brannsår på leggene en gang, det er i dag tre lange hvite striper (var sår med skorpe). Dette til tross for at jeg ikke hadde fått sol på meg på mange måneder. Bikinilinjen var så grusom at jeg ikke tok den så mange ganger. Hadde vært helt uaktuelt for meg å bruke laser nedentil! Der er det også gjerne mer pigmenter i huden, og større fare for brannsår. Føles som noen stikker meg med masse nåler eller brenner huden min med noe. Anonymous poster hash: ea4ef...094 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2013 #10 Del Skrevet 7. juli 2013 Du må sjekke pris for det aktuelle området på de aktuelle klinikkene. Jeg har betalt ca 5000 for lår + legger, eller 3000 for bare legger. Anonymous poster hash: ea4ef...094 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LonelyAngel Skrevet 7. juli 2013 #11 Del Skrevet 7. juli 2013 Da tror jeg kanskje at jeg skal fortsette med voksing. Men fy sa*an så vondt det er! Etter en stripe så angrer jeg meg hver gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cathrine88 Skrevet 7. juli 2013 #12 Del Skrevet 7. juli 2013 Folk er forskjellige. Jeg synes ikke laser var særlig vondt, og trengte bare noen få behandlinger. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2013 #13 Del Skrevet 8. juli 2013 Jeg har fjernet hår nedentil med laser på laserklinikk før. Er veldig fornøyd. Er ikke helt ferdig, men er glad for det som er borte. Har PCO, og dermed sterk behåring og det var godt å få det vekk. Du må sjekke at salongen bruker ekte diodelaser og ikke IPL"laser". Det gjør vondt ja, men går fort over. Du klarer deg gjennom det. Du trenger ca 5 behandlinger, mest sannsynlig noe mer. Jeg brukte Oslo kosmestiske lasersenter, men nå har jeg flyttet så må finne en klinikk nærmere meg. Veldig fornøud med OKL, de har god peiling på hva de driver med og er veldig hyggelige og profesjonelle. Jo mørkere og stivere hår mot lys hud, jo bedre. Anonymous poster hash: f1396...f5d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
halo Skrevet 10. juli 2013 #14 Del Skrevet 10. juli 2013 Jeg har tatt laser harfjerning og kan anbefale det pa det sterkeste. Tok full brasiliansk i tillegg til armer og ben, så det kostet jo en del. Priser varierer, sjekk rundt men jeg ville nok valgt mer ut fra anbefalinger fra andre enn kun pris. Dette er jo unektelig en intim prosedyre og du vil jo forsikre deg om at de vet hva de driver med. Min erfaring er at ikke alle klinikker tilbyr "brasiliansk", noen skylder på hygeniske årsaker etc. Jeg hadde totalt 6 behandlinger og er meget godt fornøyd med resultatet! Det gjør vondt, men det varierer veldig hvor på kroppen, de vondeste er selvsagt på de mest sensitive områder der huden ofte er tynn og skjør. Du skal ikke få brannskader, men du kan nok føle deg litt brent (f eks i skrittet) ca en dag etter. Jeg brukte "water gel" og hadde på det mest utsatte stedene etter behandlingen. Det virker kjølende og lindrende. Ellers mye bra i posten over. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LonelyAngel Skrevet 10. juli 2013 #15 Del Skrevet 10. juli 2013 Jeg har tatt laser harfjerning og kan anbefale det pa det sterkeste. Tok full brasiliansk i tillegg til armer og ben, så det kostet jo en del. Priser varierer, sjekk rundt men jeg ville nok valgt mer ut fra anbefalinger fra andre enn kun pris. Dette er jo unektelig en intim prosedyre og du vil jo forsikre deg om at de vet hva de driver med. Min erfaring er at ikke alle klinikker tilbyr "brasiliansk", noen skylder på hygeniske årsaker etc. Jeg hadde totalt 6 behandlinger og er meget godt fornøyd med resultatet! Det gjør vondt, men det varierer veldig hvor på kroppen, de vondeste er selvsagt på de mest sensitive områder der huden ofte er tynn og skjør. Du skal ikke få brannskader, men du kan nok føle deg litt brent (f eks i skrittet) ca en dag etter. Jeg brukte "water gel" og hadde på det mest utsatte stedene etter behandlingen. Det virker kjølende og lindrende. Ellers mye bra i posten over. Jeg hørte fra en venninne at man ikke kan ta brasiliansk med laser? Tror det var noe med at det ville bli for sårt om man bruker laser på de på de skjøreste områdene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
halo Skrevet 11. juli 2013 #16 Del Skrevet 11. juli 2013 Det er ikke korrekt, men som jeg skrev er det ikke alle steder som gjør det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Katee Skrevet 12. juli 2013 #17 Del Skrevet 12. juli 2013 Da tror jeg kanskje at jeg skal fortsette med voksing. Men fy sa*an så vondt det er! Etter en stripe så angrer jeg meg hver gang.. Jeg opplevde mindre smerte da jeg vokset meg på en salong som brukte Lycon varmvoks. De bruker ikke strips i det hele, men venter til voksen stivner og drar den så av. Jeg trodde det kom til å gjøre vondere enn med strips, men ble positivt overrasket. Litt vondt gjør det selvsagt, men jeg opplever det som helt overkommelig. Kommer ikke til å gå tilbake til strips. Bare et tips Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kløftfrid Skrevet 13. juli 2013 #18 Del Skrevet 13. juli 2013 (endret) Slepp ein problemet med inngrodde hår når ein brukar laser? Er den heimeversjonen (som dei selg på Elkjøp) like grei som å oppsøkje proffar? Endret 13. juli 2013 av Kløftfrid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
halo Skrevet 13. juli 2013 #19 Del Skrevet 13. juli 2013 (endret) Slepp ein problemet med inngrodde hår når ein brukar laser?Ja Er den heimeversjonen (som dei selg på Elkjøp) like grei som å oppsøkje proffar?Nei, det kan du være temmelig sikker på at den ikke er. Maskinene de bruker på klinikkene er ganske store og sikkert kjempedyre, det er nok en grunn til at behandling er såpass dyrt. I beste fall tror jeg du kan oppleve en viss reduksjon i hårveksten med slike "gjør det selv" lasere. Endret 13. juli 2013 av halo 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kløftfrid Skrevet 13. juli 2013 #20 Del Skrevet 13. juli 2013 Ingen inngrodde hår? Lykke!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå