Gå til innhold

Hvor mye sminke bruker du til forskjellige anledninger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, jeg ble inspirert av "gutter liker naturlig pene jenter" tråden og lurer derfor på hvor mange produkter dere bruker i forskjellige anledninger?

Jeg bruker:

På vanlige hverdager når jeg har god tid om morningen:

- Foundation

- Litt pudder i t - sonen (unngår kinn siden det ser fort cacky ut)

- Concealer

- Farge på brynene

- Maskara

- Rouge

(På vanlige dager jeg vil føle meg litt ekstra fersh og har tid nok legger jeg på lipgloss og litt øyenskygge i kremfarger)

På vanlige dager jeg har dårlig tid:

- Foundation

- Pudder

- Maskara

- farge på bryn

(eller ingenting, er faktisk sjeldent jeg har tid nok når jeg skal på jobb, så ca 3 av 5 arbeidsdager i uka går jeg ut døra totalt usminket)

Når jeg skal på fest:

- Primer

- Foundation

- Litt pudder i t - sonen (unngår kinn siden det ser fort cacky ut)

- Concealer

- Farge på brynene

- Maskara

- Eye linjer (eventuelt så bruker jeg samme skyggen jeg bruker på brynene og bruker det som en eye liner om jeg ikke skal fremheve øynene pga at jeg fremhever leppene)

- Hvit eye liner for å få øynene til å se mer våkne ut

- Rouge

- Øyenskygge (alt etter hva jeg vil fremheve, beholder øynene "naturlige" om jeg fremhever leppene, fremhever jeg øynene bruker jeg litt mørkere farger)

- Lipgloss/leppestift (om jeg har valgt mørkere farger på øyenskyggen så velger jeg ikke sterk farge på leppene)

Jeg har prøvd løsvipper, men det har sett for dumt ut på meg så har aldri gått ut døra med løsvipper.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

på vanlige hverdager (hjemme, på skolen, i butikken, på shopping osv.): uten sminke eller mascara og øyenbrynspenn

på jobb: mascara og øyenbrynspenn

på fest eller lignende: mascara, øyenbrynspenn, eyeliner, rouge, leppestift

Skrevet

Hverdags:

Mascara

Øyenskygge og/eller lipgloss/lebestift.

Fest:

Mascara

Øyenskygge

Solpudder

Lipgloss/lebestift.

Skrevet

Til hverdags: varierer mellom ingenting (hvis jeg har dårlig tid eller skal være mye i solen) eller :

Glo Minerals Presses Base foundation, Bittelitt Too Faced bronzer, Chanel Inimitable mascara, en beige kajal på våtkanten på øyet, Glo Minerals Camouflage Concelear og Glo Minerals under eye Concelear ved behov.

Til spesielle anledninger: Samme som over, men legger til Smashbox primer, YSL Touche Eclat, Glo Minerals Blush, The Balm Sexy Mama Anti Shine Transcludent Powder og noenganger øyeskygge og mørkere kajal. Og bruker Dior Curve Iconic mascara. Men syns alltid jeg blir seende "dum" ut med mye øyesminke. Syns det er veldig pent på andre, men får det aldri helt til så det ser riktig ut på meg. Kler best diskret øyesminke.

Skrevet

Til hverdags: Mascara, kanskje eyeliner.

Til fest: Foundation, concelear, rouge, eyeliner, øyeskygge, mascara og litt lipgloss.

Skrevet (endret)

De varierer hvor mye jeg sminker meg i hverdagen, både når jeg er bare hjemme og når jeg er på jobb. Noen dager sminker jeg meg ikke i det hele tatt, noen ganger litt sminke og noen ganger masse sminke. Til fest er det alltid "full pakke". Bruker alltid neglelakk!

Hverdags:

- BB-cream

- Øyenbryn-penn

- Maskara

Hverdags, mer sminke:

- BB-cream/foundation

- Øyenbryn-penn

- Eyeliner

- Primer og 2-4 øyenskygger

- Highlight og bronzer/blush

Fest:

- Foundation og finishing dust

- Highligther og konturing

- Blush

- Øyebryn-penn

- Primer og 3-6 øyenskygger

- Eyeliner

- Maskara

- Leppestift/gloss

- Gjerne falske vipper

Endret av FantasDick
Gjest C4r1n3
Skrevet

Jeg bruker ikke sminke til vanlig eller fest lenger, gidder sjeldent kavet med det og dessuten tørker alt ut, blir grumsete og ødelagt før jeg får brukt det opp siden det sjeldent brukes.

Men pleide å bruke:

Mascara, sort.

Øyeskygge, bronze/gull/brun/oransje-toner siden det får ut øynene mine best i følge diverse artikler på internett.

Eyeliner, sort.

Lipgloss/lipsyl, nøytral farge.

Til både hverdags og fest.

AnonymBruker
Skrevet

Hverdags

Mineralfoundation

Solpudder

Blush

Øyenbrynspudder

Mattende pudder

Concealer etter behov

Pyntente hverdags

Det samme som over+

Kajal

Svart øyenskygge til å sette kajalen

Mascara

Fest

Flytende foundation istedet for mineral + alt over

Ansiktsprimer

Øyenskyggeprimer

Øyenskygger

Punktvipper

Jeg er nesten kjent for å "bruke lite sminke"..

Anonymous poster hash: 3e3e1...c83
Skrevet

Jeg bruker mye sminke, både til hverdags og fest, hvor mengde varierer på hvor god huden min er den dagen. Er bare fargetonene som er forskjellige...

"God" dag

BB-krem, kremblush, kremhighilghter, krembronzer, pudder i t-sonen

Nude øyeskygge, cat-eye eyeliner, maskara,brynsblyant

leppepomade

Dårlig dag

Foundation, concealer, kremblush/highlighter/bronzer, pudder over alt

Brune skygger, litt mørkere for å kreve mer oppmerksomhet, cat-eye eyeliner, maskara,brynsblyant

leppepomade

Hvis jeg har dårlig tid, så kan jeg selvsagt kutte ned:

BB-krem, blush, pudder

Tightlining, maskara, bryn

leppepomade

Men ja, jeg er mer komfortabel med mye sminke på. Men tror jeg sminker meg forholdsvis naturlig for det, er bare en "bedre" versjon av meg

• 2 uker senere...
Gjest Tigress
Skrevet

Kvardag:

• BB-/CC-krem
  • Rouge dersom det er av dei kvitare kremane
  • Maskara
  • Lipgloss/leppepomade

Full-on festsminke:

• Primer
  • BB-krem
  • Highlighter
  • Bronzer (til konturering)
  • Rouge
  • Pudder
  • Augeskugge (legg som oftast ein variant av sota auge, så minst to ulike farger)
  • Kajal/eyeliner
  • Augebrynsskugge
  • Lipgloss
Skrevet

Hverdag: BB-cream, øyenbrynspenn, maskara, en lys lipsgloss og av og til eyeliner.

Fest: Foundation, transparent pudder, rouge, eyeliner, maskara, øyenbrynspenn. Siden jeg skjelden bruker øyeskygge og noe særlig med sminke rundt øynene, velger jeg ofte en leppestift med en sterk farge på fest :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...