panic-attack Skrevet 6. juli 2013 #1 Skrevet 6. juli 2013 Begrense/unngå selskapsleker og lingnende opplegg? Jeg HATER slike ting å forlater normalt rommet når slike ting pågår, men ser jo at en ikke kan gli like smidig fra lokalet når en er brud. Vi har gitt beskjed om at vi vil ikke å har ikke lagt opp til noe annet enn de 3 talene som liksom hører med. Men i dag fikk jeg melding fra lokalet at de hadde blitt kontaktet av flere ang projektor. Dette vil jeg få kontroll på men hvordan? Vi har ikke toastmaster for vi ville ikke ha noe opplegg. Men folk kan tydeligvis ikke respektere det
Gjest småhjerte Skrevet 6. juli 2013 #3 Skrevet 6. juli 2013 Det er vel kanskje mulig å ha en kontaktperson hvor de som ønsker å stille opp med noe spesielt, holde taler osv må gi beskjed til denne personen. Dette betyr ikke nødvendigvis at denne personen blir noe toastmaster. Men da får dere noenlunde kontroll på hvor mange taler og evt. andre ting som kommer til å skje underveis. Dere har også mulighet å gi beskjed til kontaktpersonen at dere vil ha begrenset med taler og lignende, derfor må kontaktpersonen forhøre seg med dere før noen lager et ferdig opplegg. En kontaktperson kan f.eks. være en venninne. Forstår godt at dere ikke ønsker noe stort opplegg. Dere har vel allerede sendt ut invitasjoner? Finnes det muligheter for å gi beskjed om at dere ønsker at folk tar kontakt med en kontaktperson om de ønsker å gjøre noe spesielt, fordi dere ønsker at det skal gjøres innen et visst tidsrom? Da kan dere jo sette tidsrommet alt etter hvor mye dere ønsker (orker) av opplegg. Det er deres dag, og dere skal få bestemme hvor mye opplegg det skal være.
Gjest Kiara! Skrevet 7. juli 2013 #4 Skrevet 7. juli 2013 Skaff dere en toastmaster fort som fy. Vedkommende trenger ikke "jobbe" mer enn under middagen. Jeg var livredd for hva noen kunne finne på eller hale ut tiden med taler, løsningen vår ble at det var max antall på 5 taler med førstemann til mølla. Fungerte helt ypperlig!
Anglofil Skrevet 7. juli 2013 #5 Skrevet 7. juli 2013 Man bør ha en toastmaster, ja. Vår toastmaster koordinerte alle slike ting. Mvh Yvonne
panic-attack Skrevet 7. juli 2013 Forfatter #6 Skrevet 7. juli 2013 1uke til bryllupet så jeg får se hva jeg kan få til jeg merker at jeg misliker sterkt at folk ikke kan respektere vårt ønske
panic-attack Skrevet 7. juli 2013 Forfatter #7 Skrevet 7. juli 2013 Det er vel kanskje mulig å ha en kontaktperson hvor de som ønsker å stille opp med noe spesielt, holde taler osv må gi beskjed til denne personen. Dette betyr ikke nødvendigvis at denne personen blir noe toastmaster. Men da får dere noenlunde kontroll på hvor mange taler og evt. andre ting som kommer til å skje underveis. Dere har også mulighet å gi beskjed til kontaktpersonen at dere vil ha begrenset med taler og lignende, derfor må kontaktpersonen forhøre seg med dere før noen lager et ferdig opplegg. En kontaktperson kan f.eks. være en venninne. Forstår godt at dere ikke ønsker noe stort opplegg. Dere har vel allerede sendt ut invitasjoner? Finnes det muligheter for å gi beskjed om at dere ønsker at folk tar kontakt med en kontaktperson om de ønsker å gjøre noe spesielt, fordi dere ønsker at det skal gjøres innen et visst tidsrom? Da kan dere jo sette tidsrommet alt etter hvor mye dere ønsker (orker) av opplegg. Det er deres dag, og dere skal få bestemme hvor mye opplegg det skal være. 1uke til bryllupet, jeg får ringe litt rundt i mårra, evt lage en falsk Mail adr så får folk sende inn det di vil gjøre der å vi sortere
Amens Skrevet 7. juli 2013 #8 Skrevet 7. juli 2013 Vi ville og holde slikt til ett absolutt minimum, så vi skaffet en toastmaster som vi viste ville respektere vårt ønske. Vi fikk 2 korte taler (en fra min far og en fra min forlover), min manns forlover viste noen film opptak fra da de var små som var tatt med gammel 5mm film uten lyd. Ganske artig, også ble de vist en film som ble laget da min mann hadde sitt utdrikiningslag. Filmen er helt uskyldig og ganske bra produsert. Begge var ganske korte.
panic-attack Skrevet 7. juli 2013 Forfatter #9 Skrevet 7. juli 2013 Vi ville og holde slikt til ett absolutt minimum, så vi skaffet en toastmaster som vi viste ville respektere vårt ønske. Vi fikk 2 korte taler (en fra min far og en fra min forlover), min manns forlover viste noen film opptak fra da de var små som var tatt med gammel 5mm film uten lyd. Ganske artig, også ble de vist en film som ble laget da min mann hadde sitt utdrikiningslag. Filmen er helt uskyldig og ganske bra produsert. Begge var ganske korte. vi har prøvd i 2mnd å skaffe toastmaster ingen som vil
Gjest Kiara! Skrevet 7. juli 2013 #10 Skrevet 7. juli 2013 vi har prøvd i 2mnd å skaffe toastmaster ingen som vil Da lager dere en fiktig mail adresse å tar regien selv.
Gjest Ghostwhisperer Skrevet 7. juli 2013 #11 Skrevet 7. juli 2013 Folk bør jo kunne respektere deres ønsker. Hva de selv gjorde/vil gjøre i eget bryllup betyr jo ikke at alle andre også vil det samme... Folk er forskjellige og liker forskjellige ting, hva du gjør i ditt bryllup har jo ingen andre noe med. Det er din og din utvalgte's dag og gjestene bør jo bare være glad til for at de får dele denne dagen med dere, blir for dumt at de kommer med ønsker for et bryllup de kun er gjester i... Lykke til! Håper dere får en flott dag uten uønskede innspill fra andre
panic-attack Skrevet 7. juli 2013 Forfatter #12 Skrevet 7. juli 2013 Da lager dere en fiktig mail adresse å tar regien selv. har beg ringerunden, alle blir helt spak når jeg spør om planene, jeg får vel bridezilla stempel etter dette men det får heller stå til. Har også sakt at de må opplyse om alt på forhånd, (selve innholdet trenger jeg ikke vite, men om det er sang, tale eller lek må jeg vite å hvor lang tid det tar)
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2013 #13 Skrevet 7. juli 2013 Folk er forskjellige og liker forskjellige ting, hva du gjør i ditt bryllup har jo ingen andre noe med. Det er din og din utvalgte's dag og gjestene bør jo bare være glad til for at de får dele denne dagen med dere, Hahaha, jeg gir opp. Tenker dere virkelig slik? Jeg lurer litt på - hva er begrunnelsen din for å invitere gjester til bryllup? Anonymous poster hash: 5d41a...7d1
Gjest Ghostwhisperer Skrevet 7. juli 2013 #14 Skrevet 7. juli 2013 Hahaha, jeg gir opp. Tenker dere virkelig slik? Jeg lurer litt på - hva er begrunnelsen din for å invitere gjester til bryllup? Anonymous poster hash: 5d41a...7d1 Jeg mener ingen andre kan komme og bestemme hvordan noen skal feire sitt eget bryllup bare. Vil de ikke ha alskens selskapsleker kan jo ikke gjestene komme å forlange det heller. Det er brudeparets dag og da er det vel de som bestemmer hvordan de ønsker å feire dagen sin? Jeg ønsker selv å dele en flott dag med gjestene, jeg inviterer dem fordi jeg ønsker å dele en spesiell dag med mine nærmeste. Selv vil jeg nok ha litt artigheter i bryllupet, men fordi om jeg vil ha det betyr jo ikke det at alle andre vil ha det i eget bryllup. Kan ikke gjestene respektere det er det jo bare å takke nei til invitasjonen... 2
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2013 #15 Skrevet 7. juli 2013 For all del: om du reduserer det til KUN å handle om selskapsleker vs ikke selskapsleker, så kan jeg være enig. Og å gå bak ryggen på brudeparet for å arrangere ting de ikke vil ha er bare ufint. Om man har en familie hvor slik er tradisjon og det er selskapsleker i absolutt alle bryllup, så synes jeg likevel man kan vurdere det siden det tydeligvis er noe folk setter pris på. For det er det det handler om for min del: gi folk en fin dag. Gjøre det til en spesiell dag også for gjestene. Ja, det er i utgangspunktet brudeparets dag, og man skal selvfølgelig legge opp til en feiring man selv vil like og som er etter ens egen personlighet. Men å mene at folk skal være glad bare for at de blir invitert vitner om både manglende sosial kompetanse, null folkeskikk og en heftig overvurdering av hvor viktig ditt eget bryllup er for alle andre. For brudeparet og de aller nærmeste er det selvfølgelig en helt spesiell opplevelse, for alle andre er det et bryllup i rekken av mange. Det trenger ikke være noe negativt det, mange synes det er hyggelig å gå i bryllup. Men skal du invitere folk, så får du også oppføre deg som om de er nettop dét - folk. Ikke statister. De har behov og ønsker de og, og vil du at alle skal få en hyggelig dag så får du ta hensyn til det, ikke bare planlegge ut fra "jeg er brud og skal ha det akkurat slik jeg vil, uansett hva andre måtte ønske, de har ikke noe med en fest de bruker halve helga og flere tusen kroner på" Anonymous poster hash: 5d41a...7d1
Gjest småhjerte Skrevet 7. juli 2013 #16 Skrevet 7. juli 2013 1uke til bryllupet, jeg får ringe litt rundt i mårra, evt lage en falsk Mail adr så får folk sende inn det di vil gjøre der å vi sortere Ahh, en uke er litt knapt til å ordne noe slikt ja! Du kan jo lage en brudemailadresse, hvor de som ønsker å ha et opplegg må sende en mail til den adr. evt. om folk har bilder de ønsker å sende deg i ettertid kan sende på den adressen. Så får man en separat mail for slikt.
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2013 #17 Skrevet 7. juli 2013 Men TS, er du sikker på at dette er til en selskapslek? Det kan jo være noe så uskyldig som en bildefremvisning. Om dere ikke vil ha det heller så er det selvfølgelig surt. Jeg synes det hørtes ut som en god idé å lage en fiktiv mailadresse. Anonymous poster hash: 5d41a...7d1
Gjest Ghostwhisperer Skrevet 7. juli 2013 #18 Skrevet 7. juli 2013 Hehe skjønner den der kan tolkes feil Jeg tenker som så at folk som blir invitert i et bryllup bør være glad de er ønsket, og om brudeparet har gjort det klart at de ikke ønsker masse leker syns jeg det er trist om gjestene likevel kjører på med ønsker de selv har for bryllupet. Jeg mente det ikke slik at de skal være glad de er invitert bare for at bruden skal ha noen statister, slike folk har jeg ingenting til overs for. Bryllupsdagen skal selvfølgelig være en hyggelig opplevelse for gjestene også, men mener det er opp til brudeparet hvordan dagen blir lagt opp. Men skjønner jo folk reagerer om det er tradisjon med diverse leker i et bryllup og de plutselig blir invitert til et hvor det ikke er lagt opp til noe, da bør man selvfølgelig kunne føye seg litt. Vi har selv konkrete ønsker til hvordan vårt bryllup skal være, men da kun i forhold til egen bekledning, pynt og mat. Vil folk holde taler står de fritt til det, vil de ha leker og dans er det selvfølgelig hyggelig det også, det viktigste er at alle har en fin dag. Men som sagt, slik vil jeg ha det...det betyr jo ikke at alle andre vil ha det slik selv. Som ts her, som ikke liker selskapsleker. Trist om hun skal føle seg overkjørt på egen bryllupsdag fordi andre forventer og forlanger noe i et bryllup hun selv ikke ønsker. 2
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2013 #19 Skrevet 7. juli 2013 OK, da er vi enigere enn jeg trodde Anonymous poster hash: 5d41a...7d1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå