AnonymBruker Skrevet 6. juli 2013 #1 Skrevet 6. juli 2013 Hei! Ved rikelig tilgang på vann og mulighet for aircondition inne ..hvor mye varme kan da en leonberger tåle? Kunne en leonberger for eksempel hatt et godt liv i syden, om den hadde gode vilkår hjemme hos sin eier? Jeg ser at det finnes oppdrett av rasen i hele Syd-Europa, og tenker da at det er en tilpasningsdyktig rase? Eller tar jeg skammelig feil? Anonymous poster hash: 99e13...34c
Gjest HappyWaffle Skrevet 6. juli 2013 #2 Skrevet 6. juli 2013 alle raser kan leve hvor som helst med tilrettelegging. nå ville jeg ikke anbefalt å ha en chihuahua på sydpolen, men en leonberger burde klare seg fint i syden så lenge man passer på å kjøle den ned. ikke la den stå ute uten skygge og vann feks. alle som kan litt om hund kjenner symptomene på overoppheting IKKE finn på å klippe den da pelsen fungerer som isolasjon mot varmen er mange som klipper litt under magen, men over ryggen osv burde den ha tykk (velstelt) pels
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2013 #3 Skrevet 8. juli 2013 Tusen takk for fint svar Marihøna Veldig informativt og god tilbakemelding! Anonymous poster hash: 99e13...34c
Sugerøret Skrevet 8. juli 2013 #4 Skrevet 8. juli 2013 Nå strides folk om barbering av leon.Jeg har sett flere og snakket med eiere.De sier hunden blir mer aktiv og det virker som hunden trives med barberingen. Min leon er litt barbert under,mest pga hindre urin lukt samt det er lettere for han å holde seg ren selv. Om du har en leon,bestemmer du selv om du vil barbere den ned. Pelsen blir den samme ,når det har vokst ut igjen,ifølge de som har barbert leon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå