Gå til innhold

Fingermaling for 11 mnd baby?

Gjest Alina

Anbefalte innlegg

Gjest Alina

Jeg har sett at mange av mine venninner har latt sine små få male med fingermaling, også i barnehage. Deres små har da vært under 11 mnd.

Idag har jeg kjøpt "pebeo finger paint Tactil color" for at min på snart 1 år skal få slå seg løs på lerettet. Men jeg ser jo nå at det står at det ikke skal brukes for barn under tre år. jeg spurte spesifikt om slik maling som ikke er farlig om de spiser på det eller får det i øyet osv. jeg hadde også gutten min med meg, så det var jo ganske tydelig at han ikke er ov er 3 år.

Hva mener dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Molta

Så lenge det ikke er giftig å spise går det helt fint :) Sikkert satt 3 år fordi det er beregnet for 3 år og oppover. 3 åringer også kan jo putte fingrene i munnen å få maling i munnen.stpr det på de er giftfrie så bruk det :) i barnehagene bruker de også å male med fingrene de aller minste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Somregel er det pga små deler som kan sette seg i halsen, malingen er ikke giftig, det er ikke lov å selge ting til barn som er giftig (play-doh, maling osv).

Har ikke helt skjønt hva de mener er små deler når det kommer til maling, men kanskje det er fordi malingen kan tørke til små klumper (sånn i åpningen når malingen er brukt).

Syns du helt fint kan la barnet male :)

Anonymous poster hash: e8431...f8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...