Brimi Skrevet 6. juli 2013 #1 Skrevet 6. juli 2013 Tenkte vi kunne ha en tråd hvor vi kan spørre om hjelp! Jeg vet ihvertfall at jeg trenger litt hjelp Så til mine spørsmål: 1. Når man f.eks skal klippe til et forstykke og det står 1 gang mot brett. Hva menes med det? Skal jeg bare klippe ut ett stykke da? Når man syr bukser klipper man jo ut 4 deler. 2. Hvordan merker jeg opp knapphull som skal bli snorhull? Kan jeg brette, sy og så tre satengbånd i løpegangen? Og hvordan syr jeg knapphullet? 3. "Stikk fast løpegangene langs nederste kant". Betyr dette at jeg skal sy med rettsøm på den nederste kanten? Blir det nesten det samme som å tråkle? 4. Hvordan tråkler jeg med symaskin? Rettsøm med lengst mulig stingbredde og stinglengde? Må si jeg likte veldig godt håndarbeid bladet jeg kjøpte på narvesen! Oppskrifter for alle nivåer!
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2013 #3 Skrevet 6. juli 2013 Når det står at du skal klippe mot brett, betyr det at du skal klippe ut dobbelt så stort som mønsteret er, altså at det skal speilvendes ved brett og klippes der også. Dårlig forklart.. Knapphull kan du sy dersom du har en knapphullsfunksjon på symaskinen din, om ikke må du nok gjøre det for hånd (eller sprette opp først og sy tett sikksakk rundt). Tråkle gjør du ved å sy med så lange sting som mulig, ja. Siden det er rettsøm du bruker trenger du ikke tenke på stingbredde. Anonymous poster hash: fe7fc...0ed
Brimi Skrevet 6. juli 2013 Forfatter #4 Skrevet 6. juli 2013 Når det står at du skal klippe mot brett, betyr det at du skal klippe ut dobbelt så stort som mønsteret er, altså at det skal speilvendes ved brett og klippes der også. Dårlig forklart.. Knapphull kan du sy dersom du har en knapphullsfunksjon på symaskinen din, om ikke må du nok gjøre det for hånd (eller sprette opp først og sy tett sikksakk rundt). Tråkle gjør du ved å sy med så lange sting som mulig, ja. Siden det er rettsøm du bruker trenger du ikke tenke på stingbredde.Anonymous poster hash: fe7fc...0ed Takk for svar:) Det hjalp! Forstod oppskriften litt bedre:)
Brimi Skrevet 21. juli 2013 Forfatter #5 Skrevet 21. juli 2013 Hvorfor skal man bruke strykeinnlegg? Hva gjør det godt for?
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2013 #6 Skrevet 21. juli 2013 Stort sett for stabilisering, hva slags prosjekt er det snakk om? Anonymous poster hash: fe7fc...0ed
Brimi Skrevet 22. juli 2013 Forfatter #7 Skrevet 22. juli 2013 Stort sett for stabilisering, hva slags prosjekt er det snakk om?Anonymous poster hash: fe7fc...0ed Stabilisering? Det er en vest det er snakk om.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå