Lilleulv_ Skrevet 6. juli 2013 #1 Skrevet 6. juli 2013 Jeg har ganske lik hud som min far. Han blir nærmest helt svart om sommeren. Og jeg og, blir lett brun og sjelden brent. Nå skal jeg fortelle om trynet mitt, og hvordan det har oppført seg igjennom livet. Jeg tror jeg var ca 16 år første gang det skjedde. Etter noen uker på sjøen i båt, var jeg brun som en neger. Men plutselig begynte det å klø noe helt vanvittig i ansiktet. Og etter noen dager med kløe, var huden i ansiktet flekkete! Jeg oppdaget at brunfargen kunne "rulles av" med fingrene. Og så var jeg helt hvit i ansiktet, og kløen forsvant. Hver sommer var det samme greia. Husker siste dagen på samos. Da var jeg 18. Jeg fikk tårer i øynene da jeg kjente det begynte å klø, for jeg visste hvordan det ville bli. Var mer opptatt av utseendet i den alderen, og jeg synes det var helt krise. Først brune flekker, og deretter helt hvit. Den første sommeren dette ikke skjedde var jeg 21. Jeg aner ikke hva som hjalp, men jeg begynte med peeling på et eller annet tidspunkt i hvert fall. 6 somre hadde jeg normal hud. (Hurra) Så var jeg 14 dager på Korfu 26 år gammel. Etter noen dager på stranda, var jeg brun og digg () på kroppen, men like bleik i ansiktet. Hva skjer, tenkte jeg irritert og gikk ned på trynefaktoren. Etter ferien var jeg hvit i ansiktet med stygge, brune pigmentflekker. Og sånn har det vært siden. Jeg bruker alltid minst 30 i ansiktet, for alternativene er å være blek eller blek med pigmentflekker. Jeg får ikke farge lenger, kun flekker. Hva slags oppførsel er dette av en hud egentlig? Jeg oppsøkte forskjellig hudpleiere da jeg var yngre, og alle klødde seg i hodet... Jeg har alltid brukt solfaktor, men er født i 79, og tror ikke de var like flinke på høy faktor da jeg var liten. Har alltid smurt meg med faktor, ofte, men sjelden høyere enn 12. Har nesten aldri blitt brent. Tåler solen godt. Da jeg ble voksen og begynte å interessere meg for hudpleie, begynte jeg med minst 15 i ansiktet. Gikk ned til 6 den turen på Korfu, for jeg skjønte ikke hvorfor jeg var helt hvit etter 5 dager på stranda. Jeg kan jo like godt ta laser, siden jeg uansett ikke kan sole ansiktet? Så kan jeg i det minste få fin, blek hud? Måtte skrive dette innlegget nå, etter at jeg så meg i speilet i sta. En knallbrun kropp, og helt lys hud i ansiktet. Litt brune flekker har kommet til tross for høy faktor i ansiktet. Tror jeg må sole meg med en genser over trynet. Noen som har noen råd, eller har opplevd lignende?
sandkri01 Skrevet 6. juli 2013 #2 Skrevet 6. juli 2013 Har aldri hørt noe lignende før... Jeg blir ikke like brun i ansiktet som på kroppen, men dette.. Hm
Lilleulv_ Skrevet 6. juli 2013 Forfatter #4 Skrevet 6. juli 2013 Det ligner ikke på vitiligo. det ser mer ut som hyperpigmentering. Blir ikke "albino-hvit" altså. Normal hudfarge, men ikke solbrun!
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2013 #5 Skrevet 6. juli 2013 Hm, har en venninne som ble superbrun, men etterhvert begynte hun å få bleke flekker i ansiktet og på halsen, og det kom rett og slett av for overdreven soling uten solkrem(tror aldri hun har tatt i en solkremflaske). Og nå blir hun ikke kvitt det:\ Anonymous poster hash: a27ca...65d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå