Gå til innhold

Jeg har kjæreste, ble forsøkt kysset av sjefen...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært sammen med kjæresten min i to år, og vi har det veldig bra sammen. Igår var jeg ute sammen med noen fra jobb. Jeg pratet sammen med de fleste jeg kjenner, inkludert sjefen. Han er en grei fyr i begynnelsen/midten av tredveåra, mens jeg selv er i begynnelse av tjueåra.

Jeg skulle en tur på toalettet (unisex-toalett), og måtte vente i kø. Så kom også sjefen inn, og begynte å prate med meg igjen. Jeg må jo være grei siden han er sjefen min, tenker jeg, men jeg holder et par meters avstand og har kroppen snudd mot toalettdørene mens jeg venter på at noen av dem skal åpne seg. Jeg føler ikke noe ubehag utover at jeg må veldig på toalettet og er litt stresset for at jeg holdt meg så lenge.

Plutselig begynner han å gå veldig nærmt meg og står heeeelt inntil. Han er maks ti centimeter høyere enn meg, så det blir veldig "in my face", og da begynner jeg å bli ganske stressa. Jeg snur meg bort for at han ikke skal stå så sykt inntil, men jeg kan ikke gå lenger mot veggen ettersom jeg allerede sto inntil den. Så begynner han å dra meg mot han, og prøver å snu meg for at han skal prøve å kysse meg.

Så smalt jeg til han da. Knyttneve og alt. Smalt han rett i ansiktet. Knoklene mine er fortsatt røde og såre. Nå er jeg redd for to ting.

1. At jeg får fyken.

2. At jeg blir anmeldt for vold.

Ahr, det var bare så sykt ekkelt.......Hva skal jeg gjøre?? Det er så sykt vanskelig å få seg ny jobb innenfor det jeg jobber som på stedet jeg bor...(generelt vanskelig å få seg jobb der jeg bor). Og jeg er virkelig ikke laget for å sitte i fengsel! :(

Anonymous poster hash: 0cccc...c5f
  • Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva skjedde etterpå?

Sånn umiddelbart så tviler jeg på at du blir anmeldt. Han kommer ikke til å like å måtte forklare hvorfor han fikk en karamell av deg.

Ellers kan det jo bli noe anstrengt på jobb i etterkant. Men han har ingen rimelig grunn for å gi deg fyken.

Har du noen du kan prate med om dette?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva skjedde etterpå?

Sånn umiddelbart så tviler jeg på at du blir anmeldt. Han kommer ikke til å like å måtte forklare hvorfor han fikk en karamell av deg.

Ellers kan det jo bli noe anstrengt på jobb i etterkant. Men han har ingen rimelig grunn for å gi deg fyken.

Har du noen du kan prate med om dette?

Jeg dro fra stedet med en gang, jeg gadd ikke si hadet en gang til de andre jeg jobber med, og hun ene ble litt sur for at jeg bare dro..ville ikke bare si det rett ut hvorfor heller, så jeg bare sa at det var på grunn av at jeg ble så dårlig..

Jeg tenkte å prate med kjæresten min om det, men han er på ferie og har skrudd av telefonen sin til over helgen.. tror ikke jeg tørr å prate om det på jobb, dersom noen sier det til han at jeg har sagt det, blir det sikkert leven og bråk, og det gidder jeg ikke!

Har boliglån og studielån som må betales, så jeg blir bare så sykt stressa når jeg tenker på at han kanskje velger å be meg pakke sakene og finne en ny arbeidsplass.... :(

Anonymous poster hash: 0cccc...c5f

Skrevet

Uproft av han, og svært dårlig håndtert av deg!!! Man slår ikke noen i tryne pga sånt!

• Liker 11
Skrevet (endret)

Du får nok ikke sparken av det. For at noen skal få sparken her i Norge så må sjefen ha en rimelig god grunn til å sparke deg. Om du gjør jobben din så har han ikke noe på deg. Om han gir deg sparken så går du til høyre sak mot han. Han er sjef og han har opptrådd uansvarlig! er det hans firma eller har han en annen sjef over seg? Ikke tenk på det, se hvordan han oppfører seg når han ser deg, ikke ta sorgen på forskudd!

Endret av wasa
  • Liker 2
Gjest Skogkar
Skrevet (endret)

Her har du heldigvis makten på din side!

Neste arbeidsdag banker du på døra til kontoret hans og sier du vil ta en prat. Du sier at måten han eglet seg innpå deg var totalt uakseptabel og at du anser det hele som et forsøk på overgrep /voldtektsforsøk. Du sier videre at du ikke kommer til å anmelde. Da blir han nok så redd og lettet på samme tid, at saken er ute av verden - og han vil behandle deg som ei dronning framover.

Eller du kan gamble og prøve å øke lønnen din i samme slengen. "Om du ikke øker lønnen min med 10% NÅ, så anmelder jeg"

Lykke til :)

Endret av Skogkar
  • Liker 1
Gjest avocadoen
Skrevet

Neste arbeidsdag banker du på døra til kontoret hans og sier du vil ta en prat. Du sier at måten han eglet seg innpå deg var totalt uakseptabel og at du anser det hele som et forsøk på overgrep /voldtektsforsøk. Du sier videre at du ikke kommer til å anmelde. Da blir han nok så redd og lettet på samme tid, at saken er ute av verden - og han vil behandle deg som ei dronning framover.

Eller du kan gamble og prøve å øke lønnen din i samme slengen. "Om du ikke øker lønnen min med 10% NÅ, så anmelder jeg"

Uhm?

• Liker 6
Gjest Ghostwhisperer
Skrevet

Ikke noe sjakk trekk å måke til han, selv om han oppførte seg upassende. Men frustrasjon og impuls kan få oss til å gjøre mye rart.

Tviler på han anmelder deg, han vil neppe forklare hvorfor han fikk seg en på trynet, en slik ripe i lakken er ikke bra for jobben hans heller.
Han har heller ingen grunn til å gi deg sparken, med mindre du gjør en dårlig jobb.

Du burde heller ta en alvorsprat med sjefen din, fortelle at du syns det var ubehaglig at han oppførte seg slik og gjerne pynte litt på med at du selv reagerte upassende.
Bedre å ta det opp med han kjapt fremfor å la det bli en stor stein som gjør det ubehaglig for dere begge på jobben.
Prat, sett strek og gå videre...dersom han fortsetter å oppføre seg upassende må du jo ta det videre, men forhåpentligvis har han lært ei lekse..

• Liker 6
Gjest Skogkar
Skrevet

Uhm?

I straffeloven (§ 192) defineres voldtekt som a) seksuell omgang ved vold eller truende atferd b)

Gjest avocadoen
Skrevet

I straffeloven (§ 192) defineres voldtekt som a) seksuell omgang ved vold eller truende atferd b)

Så det å prøve og kysse noen er seksuell omgang? :klo:

• Liker 1
Gjest Skogkar
Skrevet

Så det å prøve og kysse noen er seksuell omgang? :klo:

Ja? Er det ikke noe seksuelt ved kyssing mener du?

Kom igjen da jenter! Har du blitt facerapa av Waco eller?

• Liker 3
Skrevet (endret)

For hvilket lovbrudd? Det eneste man sannsynligvis oppnår med det der er en motanmeldelse for vold.

Du får nok ikke sparken av det. For at noen skal få sparken her i Norge så må sjefen ha en rimelig god grunn til å sparke deg.

Voldelig atferd er en rimelig god grunn.

Endret av meh
Gjest avocadoen
Skrevet

Ja? Er det ikke noe seksuelt ved kyssing mener du?

Kom igjen da jenter! Har du blitt facerapa av Waco eller?

Det å prøve og kysse noen er ikke det samme som seksuell omgang.

Jeg synes ikke noe om å rope voldtekt av sånt, for det ødelegger for de som er ofre for reelle voldtektsforsøk.

• Liker 5
Gjest Skogkar
Skrevet

Det å prøve og kysse noen er ikke det samme som seksuell omgang.

Jeg synes ikke noe om å rope voldtekt av sånt, for det ødelegger for de som er ofre for reelle voldtektsforsøk.

Ok. Men det er jo ganske vanlig å gjøre det, er det ikke? Jeg mener..hun kan jo potensielt få bedre lønn..

Gjest Cartman
Skrevet

Du er ung og noe naiv. Du havner ikke i fengsel pga at du gir han en liten dask. Tror heller ikke han vil gi deg sparken pga at han da må fortelle hele historien.

Dere hadde vell begge drukket? Hvis dere hadde drukket en del, så glemmer han sikkert hele hendelsen. I fylla skjer mye rart og dette var en filleting :)

Gjest avocadoen
Skrevet

Ok. Men det er jo ganske vanlig å gjøre det, er det ikke? Jeg mener..hun kan jo potensielt få bedre lønn..

Hvor har du fått fra at det er vanlig?

• Liker 1
Gjest Skogkar
Skrevet

Hvor har du fått fra at det er vanlig?

Flere her inne som sier det i hvert fall. Stoler på dem.

Gjest avocadoen
Skrevet (endret)

Flere her inne som sier det i hvert fall. Stoler på dem.

Ja, for KG er den absolutte sannhet :ironi:

Altså: om du tror alt du leser på KG er sant så bør du kanskje komme deg ut litt mer.

Endret av avocadoen
Gjest Cartman
Skrevet

Veldig dumt å utfordre sjefen. Hvis hun prøver å drive med utpressing, så kan jeg garantere deg at hu får sparken. Da vil han finne en helt annen grunn og gi henne sparken.

Gjest Skogkar
Skrevet

Ja, for KG er den absolutte sannhet :ironi:

Altså: om du tror alt du leser på KG er sant så bør du kanskje komme deg ut litt mer.

Jeg bare fleiper med deg. Sorry :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...