Gå til innhold

Prøver nabo å drepe hunden eller sneglen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå nettopp på denne dagen fikk jeg vite at naboen vår som hater hunden vår hadde lagt ut løk langs gjerdet mot oss. Hun sier at det er mot sneglene. Men tåler snegler løk (rødløk,hvitløk) eller er det for å drepe sneglene? Naboen har tidligere slått hunden vår, fordi at han påsto at hunden bjeffet hele dagen lang. Noe som den ikke gjør. Hunder tåler ikke løk. Så legger hun løken ut for å ta livet av hunden min, eller er det for å drepe snegler. Tåler snegler løk eller ikke?

Anonymous poster hash: 51d87...17e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hunder må spise flere kg med løk før det er skadelig.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi vet vel ikke hva naboen har for grunn til å legge ut løk.

Naboen har uansett all verdens rett til å legge løk i sin egen hage.

Anonymous poster hash: b0186...c58
  • Liker 7
Skrevet (endret)
:)
Endret av Naboen
Skrevet

Naboen har selvsagt ingenting i din hage å gjøre.

Sett opp skilt om videoovervåkning, så får hun kanskje noe å tenke på.

Har aldri hørt at løk virker mot snegler. Visse typer blomsterløk sies å virke mot jordrotter, men det er jo ikke helt det samme.

Tror det viktigste er å ignorere henne mest mulig og slå ned på aktivitet som retter seg "over gjerdet" ved behov. Tviler sterkt på at hunden deres er fristet til å knaske på løk som han finner ute, så ikke heng deg opp i det.

AnonymBruker
Skrevet

Film kjerringa neste gang hun kommer inn i hagen enten for å klippe i lekene eller banke hunden.

Selv om det kan være vondt å se på at hun plager hunden får du se på det som en investering. Hold deg rolig i bakgrunnen og film til du har nok bevis, så jager du henne til Bloksberg med hageslangen.

Skrevet

Ellers så skal selvsagt heller ikke hunden deres være i hennes hage, og du bør ta ansvar for at naboene dine ikke plages av bjeffing og hyl når hunden er ute.

Men det regner jeg med at du selvsagt har kontroll på.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nå nettopp på denne dagen fikk jeg vite at naboen vår som hater hunden vår hadde lagt ut løk langs gjerdet mot oss. Hun sier at det er mot sneglene. Men tåler snegler løk (rødløk,hvitløk) eller er det for å drepe sneglene? Naboen har tidligere slått hunden vår, fordi at han påsto at hunden bjeffet hele dagen lang. Noe som den ikke gjør. Hunder tåler ikke løk. Så legger hun løken ut for å ta livet av hunden min, eller er det for å drepe snegler. Tåler snegler løk eller ikke?

Naboen har selvsagt ingenting i din hage å gjøre.

Sett opp skilt om videoovervåkning, så får hun kanskje noe å tenke på.

Har aldri hørt at løk virker mot snegler. Visse typer blomsterløk sies å virke mot jordrotter, men det er jo ikke helt det samme.

Tror det viktigste er å ignorere henne mest mulig og slå ned på aktivitet som retter seg "over gjerdet" ved behov. Tviler sterkt på at hunden deres er fristet til å knaske på løk som han finner ute, så ikke heng deg opp i det.

Film kjerringa neste gang hun kommer inn i hagen enten for å klippe i lekene eller banke hunden.

Selv om det kan være vondt å se på at hun plager hunden får du se på det som en investering. Hold deg rolig i bakgrunnen og film til du har nok bevis, så jager du henne til Bloksberg med hageslangen.

Hvor står det at naboen har vært inne i hagen?

Anonymous poster hash: 9baf1...954

Skrevet

Det er da ditt ansvar ts å holde hunden din i bånd på egen eiendom? Du kan ikke nekte naboen å legge ut løk på SIN eiendom for å få vekk sneglene?? Det er ditt ansvar å sørge for at hunden holder seg på din egen eiendom! Hjelpes! Ser virkelig ikke problemet. Hvis du driter i hunden din og ikke overholder båndtvangen så dreper du i såfall hunden din selv ved å la den komme seg inn i naboens hage!

• Liker 1
Skrevet

Kun naboen som vet dette sikkert.

Uansett, hun er i sin fulle rett til å legge ut løk i sin egen hage - uansett årsak. Så er det din plikt å sørge for at din hund ikke kommer seg inn i naboens hage.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan i alle dager skal vi vite hva naboen din tenker...? :klo:

Anonymous poster hash: 838a3...c6d
  • Liker 1
Skrevet

Det er da ditt ansvar ts å holde hunden din i bånd på egen eiendom? Du kan ikke nekte naboen å legge ut løk på SIN eiendom for å få vekk sneglene?? Det er ditt ansvar å sørge for at hunden holder seg på din egen eiendom! Hjelpes! Ser virkelig ikke problemet. Hvis du driter i hunden din og ikke overholder båndtvangen så dreper du i såfall hunden din selv ved å la den komme seg inn i naboens hage!

Vi følger hunden ut i hagen. Hagen er gjerd inne.

Skrevet

Kun naboen som vet dette sikkert.

Uansett, hun er i sin fulle rett til å legge ut løk i sin egen hage - uansett årsak. Så er det din plikt å sørge for at din hund ikke kommer seg inn i naboens hage.

Hunden vår går ikke til naboens hage, men naboen kan lett sparke løken over gjerdet

AnonymBruker
Skrevet

Har naboen noensinne sparket løk inn i hagen da, eller er det bare noe du bekymrer deg for at hun kanskje kan komme til å gjøre?

AnonymBruker
Skrevet

Om naboen begynner å sparke inn kokesjokolade bør man bli bekymret. Ikke før.

• Liker 2
Gjest sweetsugar
Skrevet

Først av alt, hadde naboen slått hunden vår, da hadde jeg slått naboen. Ærlig talt..

Om naboen legger løk med gjerdet, så hadde jeg sakt ifra med en streng tone, at ser jeg så mye som en pitteliten løkbit innenfor vår side, så blir det bråk. Det er ikke en trussel, men en advarsel.

Hadde mistet all respekt for naboen om han eller hun slo bikkja uansett, så hadde ikke vært redd for å fortelle at løk ikke skulle ligge i min hage, siden du er så redd for at naboen skal sparke det over eller noe.

Gjest Murica
Skrevet

Løk over tid kan skade blodet til hunden mener jeg det var.

Men en løkbit tar ikke livet av hunden helt uten videre.

Du kan jo starte krig!

Kjøpe noen av disse og sett løs i hagen hennes =p

265829304_a5ed37b909.jpg

Neida...

Så lenge løken ligger på hennes eiendom ser jeg ikke helt problemet.

Skrevet

Hvor står det at naboen har vært inne i hagen?

Det står at naboen har banket/sparket (?) hunden og klippet istykker leker.

Jeg tar det som en selvfølge at hunden ikke har befunnet seg på naboens eiendom eller løs på gata da det skjedde.

Om TS derimot lar bikkja løpe som den vil og legge igjen leker og "visittkort" der den finner det for godt, så forstår jeg at naboen er irritert. Ikke en grunn for å misshandle hunden, men jeg forstår irritasjonen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...