Gå til innhold

Total personlighetsendring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg har en chihuahua gutt på 5 år. Han har alltid hvert litt intens og innpåsliten, men nå de siste ukene har det virkelig blitt ille.

Vi har to hunder og den andre er en jente, men hun har ikke løpetid og han har aldri oppført seg slik mot henne ellers enn når hun har hatt det.. Det varer som regel bare en ukes tid. Nå har han hvert sånn i flere uker og det er virkelig slitsomt.

I tillegg er det noe annet vi har hatt problemer med lenge. Tissing og markering. Siden han har hvert liten valp har han alltid gjort dette. Vi har prøvd mye forskjellig for å bedre situasjonen men det virker ikke som noe hjelper. Vi har hvert hos dyrlegen og ingenting var galt med han.. Vi går 3 turer daglig på omtrent en halvtime om gangen. Noen ganger går vi i timer for å "tømme" han. Men det sekundet vi kommer inn døren løper han rett bort til sofaen og tisser. I tillegg (!!) har han nå begynt å bæsje inne. Dette har ALDRI skjedd før, men han har nå blitt en helt annen hund.

Dette er veldig veldig frustrerende for oss, vi savner gamle Bambi.. Vi prøver å behandle han som normalt, men samtidig korrektere han når han gjør noe galt.

Vi trenger tips og hjelp.. Moren min begynner å vurdere å avlive han siden det ikke har hvert noen endring på kjempe lenge. Han ødelegger alt vi har.. men samtidig er vi så fryktelig fryktelig glad i han og vil gjøre alt for å bedre situasjonen :-)

Hilsen frustrert chihuahua eier

Videoannonse
Annonse
Gjest HappyWaffle
Skrevet

åååj. prøvd lydighetskurs??

har aldri likt små hunder rett og slett på grunn av temperamentet deres. men har dere prøvd å snakke med en oppdretter? de har som regel vært borti en del :)

Skrevet

Er han kastrert?

Skrevet

Begyn med valpetrening igjen. OG jeg ville lenket hunden fast til meg.Slik at den følger meg hele dagen.Da får du bedre kontroll og kan avverge situasjonen før den skjer..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...