Gå til innhold

Six degrees (film/skuespillere)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har det ofte moro med en spesiell mental øvelse. Det finnes en lek som heter "Six degrees". Egentlig skal man da koble forskjellige skuespillere til Kevin Bacon, men jeg synes ikke vi absolutt trenger å blande ham inn i leken. Jeg prøver bare å koble diverse usannsynlige skuespillere eller filmer med hverandre. Er det noen som er med på leken? Skal vi se hvor kort vi klarer å lage "ruten"? (Uten å bruke oppslagsverk, selvfølgelig, det er en MENTAL øvelse ;) )

Vi kan gi ca 24 timer fra et spørsmål blir gitt til svaret man selv tenker på blir avslørt (om ikke noen andre har tenkt på det, selvfølgelig). Alle kan foreslå koblinger, men den som svarer må sitere koblingen (helst bare en sitering om gangen, så flere får prøve seg). Du kan enten vite selv hvilken kobling det er mellom filmer/skuespillere, eller du kan nevnte to vilkårlige som vi andre skal prøve oss på, bare pass på at skuespillerne IKKE spiller i samme film eller at filmene har felles skuespillere(så langt du vet ihvertfall).

Husk: Det finnes mange veier til målet.

Jeg begynner med å koble Brent Spiner (best kjent som Data fra Star Trek:TNG) med Tom Hiddleston (Loki fra Thor og Avengers) sammen. Det var faktisk ikke så langt som jeg trodde.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen som vil prøve seg?

Skrevet

Ok, da kan jeg avsløre svaret: Brent Spiner spiller i Independence Day med Will Smith som spiller i Wild Wild West med Kenneth Branagh som har regissert den første Thor-filmen som Tom Hiddleston spiller i.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...