AnonymBruker Skrevet 6. juli 2013 #1 Skrevet 6. juli 2013 Her jeg bor nå og slik jeg har det så har jeg ikkje veldig mange nære venner, er ofte at folk flytter og slik + at det er vanskelig å komme i kontakt. Derfor betyr det en del å beholde de jeg har. Jeg krangla med en kammerat for en tid tilbake. Det begynte som er fillekrangel, men ble litt stygt etterhvert. Jeg har i ettertid funne ut at det han sa kan reknes for halvsannheter, men er fortsatt sikker på det ble sagt kun for å såre. Vi har en del felles venner. Jeg har kun sagt til de at jeg og X ikke snakkes sammen, men legger ikke ut om hva som er galt uten at de spørr. Og gir tydelig uttrykk for at jeg ikke forventer de skal ta spesielle hensyn, og at krangelen mellom oss kun eg vårt problem. Men ser jo likevell at de fleste vegrer seg for å invitere begge samtidig, og er redd for at den ene skal føle seg tilsidesatt i forhold til den andre. Nå har jeg fått vite at han derimot har fortalt en av mine venninner om hvor forferdelig jeg er, og vet han har snakker stygt om meg til andre felles venner. Jeg har ikke lyst å gå rundt å legge ut og snakke stygt om han (jeg kan vanskelig forsvare meg uten å fortelle hva han har sagt om gjort), men liker ikke at han går rundt og gir vennene mine slikt dårlig bilde av meg. Hva i all verden skal jeg gjøre? Det enkleste ville jo vere om vi kunne blitt venner igjen. Men det har vert så mye dritt nå at jeg vet ikke om det går uten at han beklager seg og vell så det på eget initiativ. Men han ser ikke saken slik. Han har prøvd å bare la det gli over og så ta kontakt, når jeg ikke responderte så gjorde jeg det tydeligvis mye værre. Hva kan jeg gjøre for å ikke miste flere vennskap i samme slengen? Anonymous poster hash: 283ca...abf Anonymous poster hash: fc16d...491
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2013 #2 Skrevet 6. juli 2013 Du må bare være den sterke part og ta kontakt med denne fyren, for å begrave stridsøksa. Dere trenger ikke å bli bestisser, men en våpenhvile er nok på sin plass. For dere og for vennekretsen. Vis at dere kan være i samme rom og ha det hyggelig. Selv om dette koster deg å svelge en diger og hårete kamel - mothårs. Anonymous poster hash: d435d...243 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2013 #3 Skrevet 6. juli 2013 Uff, du har sikkert rett. Problemet er at jeg har gjort akkurat det flere ganger med han tidligere. Føler at jeg misser all respekt for meg selv om jeg skal la det bare passere. Han burde virkelig vere den som unnskylte seg! Og så har jeg vell gjort det hele litt værre ved å ignorere han når vi har møttes... Var ikke helt forberedt på situasjonen... Men hvordan får jeg til å ta kontakt slik at vi kan omgås, uten å gi inntrykk av at alt som har skjedd er greit og at jeg bare lar det passere? ts Anonymous poster hash: fc16d...491
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå