Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest sinnapus
Skrevet

Jeg er mildt sagt frustrert og forbanna akkurat nå. Jeg har en eks som setter kjepper i hjulene for meg på alle slags mulige måter.

Det er seks måneder siden det blir slutt pga gjentagende utroskap og løgn fra hans side. Han var også truende mot meg og familien min selv om han aldri har skadet meg fysisk. Dessverre har jeg hatt sex med han fire fem ganger etter dette. Dette er nå en stund siden og etter sist gang blokkerte jeg han både på fb og på telefon fordi jeg orker ikke å bli brukt lengrr og fordi eneste han bryr seg om er seg selv. Det har han alltid gjort. Han gjorde ingenting hjemme.

Selv om jeg har blokket han fortsetter han å oppføre seg truende. Han sprer også rykter om meg og mener at jeg er falsk og sjalu på alle damene han knuller på. Jeg synes synd på dama han ender opp med til slutt fordi han eier ikke evnen til å være trofast men det får hun finne ut selv.

Det som irriterer meg er truslene han kommer med og ryktene han sprer.

Han ser ut til å nyte å plage og terrorisere meg. Siste han gjorde var å presse meg ffor penger. Han mener at jeg skylder han en del penger for en bil reperasjon som han betalte for på min bil før han kjøpte den. Han kjøpte bilen av meg når det ble slutt med tanke på at jeg ikke kunne finansiere bilen alene. Han mener at jeg har sagt muntlig at jeg skal betale han tilbake 5000 for reperasjon. Jeg husker at jeg har sagt det. Samtidig lovet han meg et gjeldsbrev på det noe jeg aldri har fått. Jeg har ikke økonomi til så stor utgift på engang. Han truer nå med at betaler jeg ikke stevner han meg for retten. Han mener at han har opptak på tlf sin hvor jegbekrefter hva jeg skylder han osv.

Samtidig så skylder han meg penger for at vi leide vaskebyrå for å rengjøre leiligheten vi bodde sammen i. Det var noe huseieren krevde da vi flyttet. Regningen har forfalt for lenge siden og jeg har betalt den for æ unngå inkasso på meg men han nekter å betale sin halvpart av fakturaen før jeg har bet han. Hans økonomiske verge har godkjent dette tidligere men ifg min eks får ikke jeg en krone før jeg bet han.

I tillegg til alt dette her kan han si ting som han vet sårer meg. Han kan si du fortjener ikke barn. Du kommer aldri til å få det osv..

Jeg har problemer som gjør at det er vabskelig for meg å bli gravid. Og han lattergjør det ved å si xx blir nok gravid med engang iht deg som aldri kommer til å få barn. Slik holder han på å såre meg.

Jeg er redd han men mest av alt er jeg redd for hva som kommer til å skje når jeg får meg ny kjæreste. Jeg er redd han kommer til å ødelegge mellom oss på et eller annet vis. Uansett om han er blokkert så er han i stand til å skape et helvete hbis han vil det.

Han unner meg ingenting og liker å leke og såre andre mennesker. Alt for å få sitt eget ego til å blomstre.

Jeg aner ikke hvordan jeg skal bli kvitt han. Jeg orker rett og slett ikke mer.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan ender du opp med å ha sex med en slik fyr fire-fem ganger etter å ha slått opp?

Anonymous poster hash: 3d731...fbd
  • Liker 5
Gjest sinnapus
Skrevet

Fordi jeg var svak for han. Men det er en stund siden nå. Uansett så er det ikke dette denne tråden handler om.

AnonymBruker
Skrevet

Ok, men hvordan har dere kontakt da? Hvilke trusler kommer han med? Hvis han trakasserer deg kan det anmeldes. Straffeloven § 390a. Den som ved skremmende eller plagsom opptreden eller annen hensynsløs atferd krenker en annens fred eller som medvirker hertil straffes med bøter eller fengsel inntil 2 år.

Anonymous poster hash: 3d731...fbd
  • Liker 3
Gjest anonym
Skrevet

Høres ut som han er psykopat?

AnonymBruker
Skrevet

En mann som må ha en verge er ikke skikket til å leve et voksenliv!

Anonymous poster hash: de50c...49b
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Økonomisk verge? Er det et fint kallenavn på mor tilfeldigvis?

Anonymous poster hash: a571b...3f5
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Angående det økonomiske; la han ta deg til retten hvis det er det han ønsker. Eventuelt gå til forliksråd og få saken gratis avgjort. Hvis regningen du betalte for dere begge er av en viss størrelse tror jeg neppe at du må betale noe av bilutgiften.

Dessuten har han fått gleden av reparasjonen, og i henhold til avtaleloven § 36 vil det neppe stå seg at du ska betale han tilbake for å ha reparert noe han like etter kjøpte. Reparasjonen var jo noe som var nødvendig for hans overtakelse av bilen.

Uansett, du må gjøre noe mer enn å blokkere han på sosiale medier. Si ifra til han (skriftlig) at du ikke vil finne deg i flere trusler, og at du fra nå av forholder deg til hans verge, og at du ikke vil nøle med å kontakte rette instans hvis han ikke holder seg for god til å true deg og dine.

Anonymous poster hash: 5baea...634
Gjest Cartman
Skrevet

Hvis det du skriver stemmer, så har mannen narsistiske trekk. Han mangler medfølelse, søker bekreftelse av kvinner, er selvopptatt til tusen etc.

Og jeg tror ikke du har noe å frykte. Han har neppe noe bevis selv om han sier at han har det (telefonsamtale opptaket). Det er vell også regler på hvor lenge man har lov til å lagre slike samtaler. Datatilsynet er veldig strenge når det kommer til opptak. http://www.spytarget.no/subdet63.htm

Det kan fort være at han får bot for å ha tatt opp samtalen. Så han tar en stor risiko hvis han vil legge fram en samtale som bevis.

Gjest kinkylita
Skrevet

Du kan jo evt trekke fra den dele han skylder deg for vaskebyrået på regninga på bilen? Høres litt tungvint ut å må drive å betale hverandre fram og tilbake.

Gjest Cartman
Skrevet (endret)

Du kan jo evt trekke fra den dele han skylder deg for vaskebyrået på regninga på bilen? Høres litt tungvint ut å må drive å betale hverandre fram og tilbake.

Helt feil. Det TS burde si er at i et forhold deler man utgiftene. Han tok bilreparasjonen, mens hun kjøpte mat, betalte andre regninger etc. Så det går opp i opp. Det er slik det er i alle forhold. Det er INGEN som betaler regninger i sovjetstil (alt skal deles likt).

Endret av Cartman

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...