Gå til innhold

Fuktighetskrem og en god leppebalsam.

Asianpie

Anbefalte innlegg

GOd kveld allesammen!

Jeg trenger litt råd og sånt.

Jeg har veldig tørr hud, og da tenker jeg på ansiktet først og fremst. Jeg prøver å bruke fuktighetskrem fra Loreal "Nutrissime" men den funker ikke på meg i det hele tatt. Huden min flasser av lixom. Og det er meget irriterende. Jeg bruker masse krem på ansiktet før jeg setter på foundation. Da er ansiktet fuktig i et kort øyeblikk, men så begynner det å flasse av igjen. Det er skikelig irriterende. :( Når jeg prøver å skrubbe/peele vekk flasset, blir huden irriteret og jeg får kviser.

Kan noen hjelpe meg pliz pliz pliz? Jeg tenkte å dra ut på byen i morgen og kjøpe en bra fuktighetskrem. Kanske jeg trenger en natt- og dag krem? Har ikke mye peil på sånt. Og jeg vil helst kjøpe noe bra, og vurderer derfor å kjøpe hos Estetique. Forslag tas i mot med stor takk.

Har et problem til, leppene mine er også veldig tørre og sprukne. Forslag til en super-mega-bra leppemade?

Håper noen kan svare................ :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

en super bra leppe pomade er dr.houscka fra helse kost butikker. syns den er utmerket. Weledas sin leppe pomade er også bra.fåes også på helsekost butikker.koster rundt en 50 lapp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har periodevis tørr hud og har gode erfaringer med serien "Hydra Zen" fra Lancôme, men dersom du er veldig plaget vet jeg ikke om den er "bra nok". Det beste er selvsagt å spørre noen som har litt peiling og kan ta huden din i nærmere øyensyn enn vi på KG, f.eks en hudpleier eller de ansatte ved parfymeri/apotek. På parfymeriet finner du også masse effektive leppebalsamer, men regn med å måtte betale litt for det. Billigere alternativer til sistnevnte finner du på helsekosten som nevnt ovenfor. Husk også å peele leppene med jevne mellomrom for å få fjernet døde hudceller.

Dersom du ikke tar Omega-3 tilskudd kan det være greit å begynne med det. Mange erfaringer på at det bedrer huden. Suppler gjerne med B-vitaminer og husk å drikk mye vann (alltid bra for huden uansett type)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også glemte jeg å få med at du må huske å bruke en foundation med masse fuktighet. Finnes mange av dem på markedet, ikke alle er superdyre heller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter også med sprukne og tørre lepper, året rundt... :-?

Da jeg var hos frisøren på tirsdag, leste jeg tilfeldig om en leppomade som var laget av en dame i nord-norge et sted.. og den skulle visst være veldig bra for oss nordboere :)

Den er litt dyrere enn vanlig leppomade, husker ikke prisen.. lå vel mellom 50-150 et sted tror jeg.. Men jeg har tenkt å sjekke det ut selv, har bare ikke kommet så langt ennå.

den heter "Lauars Leppomade" el.lign, og man får kjøpt den på parfymerier. Skal si ifra hvis jeg får tak i den, hvor mye den koster, og hvor jeg kjøpte den...og om den funker.. ;)

Kanskje det er noen her som allerede har prøvd den osv?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde akkuratt det samme problemet som deg, og løsningen er helt klart Decleor sine produkter. Huden min ble helt fantastisk etter at jeg begynte med de produktene. Fåes kjøpt hos hudpleieren. Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Virvel

Shiseido og Vichy (sistnevnte fra apoteket) er også gode merker. Eight Hour Cream er genial for tørre lepper, og den kan brukes til praktisk talt alt annet også. Til og med på kviser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mentholatum på leppene! :sjarmor: Kjøpes på apotket, grønn tube, ikke dyr, varer en evighet. Reparerer alt fra små hudsprekker til såre lepper!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foerst av alt hvis du har saa toerr hud, ikke skrubb den! Da skrubber du bort det naturlige fettlaget og huden blir bare enda toerrere!

Jeg har ogsaa veldig toerr hud og bruker Biotherms groenne serie for toerr og sensibel hud. Den er uten parfyme og den jeg er mest fornoyd med.

Biotherm har ogsaa en veldig god leppepomade.

Bruk en fet nattkrem og unngaa parfymerte produkter.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Niniel

Jeg hadde akkurat samme problemet som deg, med hud som flasset av uansett hva jeg smurte på. Løsningen ble Eucerin sin serie som inneholder Karbamid - har brukt den i omtrent en mnd, og er praktisk talt helt bra igjen nå! De selger den på apoteket. De har hudkrem både for ansiktet og kroppen, pluss dusjsåpe som også kan brukes til å vaske håret hvis du har tørr hodebunn. Jeg bruker hele serien, og er kjempefornøyd! Den virker mye bedre enn alle de andre dyre merkene jeg har prøvd, som bare har hjulpet til foundationen kommer på, som du sier :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mentholatum på leppene!  :sjarmor:   Kjøpes på apotket, grønn tube, ikke dyr, varer en evighet. Reparerer alt fra små hudsprekker til såre lepper!

Helt grei liksom... men funker ikke i lengden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...