Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er sammen med en fantastisk mann, har endelig funnet den store kjærligheten i en alder av 30. Han er alt, bare snill og god. Men han har hatt kreft (ganske alvorlig type) . Har vært kreftfri i snart 1 år , men man vet jo aldri når denne sykdommen slår tilbake og jeg er livredd. Vet ikke om jeg tørr å kjøpe småbruk sammen med ham (som er vår store drøm) i frykt for at jeg skal bli sittende igjen alene. Jeg kan ikke drive jorda alene eller brøyte snø, ja du vet det blir for tøft. Men å flytte fra gården vil ikke være økonomisk lønnsomt, samtidig som det vil bli tøft å gi slipp på hjemmet vi bygget opp. Er også redd for å bli alene mor hvis vi får en unge. (som er lite sannsynnlig pga sterlitet =( ) Hva skal jeg gjøre ?

Anonymous poster hash: b4c96...c1b
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sjanser må man ta hvis beste utfall virker verdt det. Kreft kan man få selv om man har vært frisk hele livet sitt.

Anonymous poster hash: f2448...e6a
Gjest Gjest
Skrevet

Dette burde han da selv ha tenkt! Kan da ikke forlange at du skal utsette deg for noe sånt. Jeg er selv alvorlig syk så jeg vet hva jeg snakker om. Snakk med han om det. Mulig han lever i sin egen boble...

Gjest Skogkar
Skrevet

MÅ dere ha småbruk da? Dere er nok ikke de eneste som har måtte legge den drømmen på hylla for å si det sånn..KAN dere noe om småbruksdrift? Hva med å heller kjøpe et lite rekkehus eller enebolig med hage og starte med å endevende hagen? Plante pottiter og gulrøtter og krydderurter i drivhus. Kan jo holde dere nærmest selvforskynt med en liten hageflekk, og da lærer dere noen litt billigere lekser om..jeg mener..NÅR..ting går litt galt med avlingen. Så kjøper dere småbruk når kreften garantert er borte, og dere kan litt mer om bondelivet.

Alt må ikke skje på en gang.

Skrevet

Jeg tror dere får et veldig begrenset liv hvis dere skal leve som om han en dag kommer til å få tilbakefall, og hvis han har vært kreftfri i ett år nå så er vel prognosene ganske gode? Jeg tenker at det å kjøpe småbruk innebærer risiko selv om det er to helt friske mennesker som gjør det..

Gjest Gjest
Skrevet

Prognosene trenger ikke være gode etter et år som kreftfri.noen krefttyper er det stor sjans for å få igjen innen fire år.

Når det er sagt er jeg enig med den over. Dere vil få et svært begrenset liv om man hele tiden skal være redd for motgang eller sykdom. Friske mennesker kan også bli syke, men det hindrer den ikke i å leve

Skrevet

MÅ dere ha småbruk da? Dere er nok ikke de eneste som har måtte legge den drømmen på hylla for å si det sånn..KAN dere noe om småbruksdrift? Hva med å heller kjøpe et lite rekkehus eller enebolig med hage og starte med å endevende hagen? Plante pottiter og gulrøtter og krydderurter i drivhus. Kan jo holde dere nærmest selvforskynt med en liten hageflekk, og da lærer dere noen litt billigere lekser om..jeg mener..NÅR..ting går litt galt med avlingen. Så kjøper dere småbruk når kreften garantert er borte, og dere kan litt mer om bondelivet.

Alt må ikke skje på en gang.

Småbruk handler ikke nødvendigvis om å kunne dyrke, men om å bo litt for seg selv, med avstand til naboer. Det å kunne utfolde seg uten å naboer rundt neste vegg.

Til ts. tror jeg ville gått for småbruk likevel. Småbruk er hva du gjør det til, og om du likevel vil bo sånn, så kan du gjøre det uten hans hjelp, om det går så galt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...