Gå til innhold

Skal starte å male!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei! Jeg har alltid hatt lyst til å male... Så hvorfor ikke bare kjøpe seg utstyr og begynne? :-)

Men hva trenger jeg? Hvilken type maling er best for en nybegynner? Hvilke pensler passer til hva? Svamper? Annet? Jeg kan ingenting... :)

Jeg er glad i sterke farger slik som, lime/signalgul, coral, turkis osv. Tenker bare å klæsje litt utover lerretet, så får jeg hva det blir tilslutt :)

Anonymous poster hash: d3955...7f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Akvarell er greit å begynne med og det er kjekt å eksperimentere med hvordan fargene sprer seg avhengig av hvor mye vann du blander med. Gouache er det lett å få til sterke farger med.

Olje er kjekt også, men det er litt annerledes og det kan være mer stress med å vaske pensler, så jeg ville begynt med vannbasert maling.

Kjøp et par pensler i små, medium og store størrelser - noe til skarpe detaljer og noe til å dekke lerretet raskt.

Anonymous poster hash: 0e44a...ecb
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tusen tusen takk for svaret ditt, det hjalp veldig! :) føler meg litt dum som ikke kan noen ting om dette..

Hvor får man kjøpt billige lerret? Og utstyr? Jeg bor i en storby så det finnes all slags butikker her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Diverse hobbybutikker som Søstrene Grene pleier å ha det meste, men Clas Ohlson og lignende har også det man trenger. Kunstmateriellbutikker har mer dyrere, men proffere utstyr også. Kjøp billig maling og lerret til å lære på og noen pensler av god kvalitet som ikke "rauter" og mister hår i malingen. Ha et stykke tøy du ikke er redd for å ødelegge til å tørke av søl på penselen o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mente pensler som ikke røyter, ikke rauter. :fnise:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mente pensler som ikke røyter, ikke rauter. :fnise:

Hahahaha, ser det for meg. "Møøøøø"

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...