Gjest Nightwich Skrevet 5. juli 2013 #1 Skrevet 5. juli 2013 Hei Jeg har vokst opp i kristent miljø og ble fra jeg var liten proppet full med pekefinger-formaninger rundt alt. Særlig sex. Det skulle ikke skje før begge hadde sagt ja og kaken har spist. Jeg har aldri funnet han jeg kunne tenke meg å gifte meg med og resultatet er at jeg er blitt voksen uten noe særlig erfaring. Syndet meg til sex to ganger i min ungdom men det er alt. Nå er jeg så drittlei regler, moralister og begrensninger !! Jeg har brutt med miljøet og driver å våkner . Nå vil jeg trene meg til litt selvtillit og ha uforpliktende sex og bare nyte ! Høres dette veldig egoistisk ut eller ? 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2013 #2 Skrevet 5. juli 2013 Det er "egoistisk" å tenke på seg selv og sette seg selv først, men det er ikke bare negativt med egoisme. Anonymous poster hash: d0e28...db7 1
miramis Skrevet 5. juli 2013 #3 Skrevet 5. juli 2013 Nei, selvsagt ikke! Kos deg, sex skader ingen så lenge det skjer mellom to samtykkende parter.
up! Skrevet 5. juli 2013 #4 Skrevet 5. juli 2013 Du må jo selvfølgelig finne ut av dette selv. Det vil ikke være unormalt om du svinger helt i motsatt retning, for så å få en skikkelig knekk etterpå. Du trenger ikke å gå rett fra ingen sex til masse uforpliktende sex. Det finnes en gylden middelvei 3
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2013 #5 Skrevet 5. juli 2013 Kjør på! Du har mye å ta igjen! Tenk på deg selv og hva du vil til en forandring, ikke hva alle andre mener du burde gjøre. Det er ditt liv, ikke deres. Anonymous poster hash: af3cb...bc5
Amberleaf Skrevet 5. juli 2013 #6 Skrevet 5. juli 2013 Lev livet sånn du ønsker med god samvittighet 1
Cathrine88 Skrevet 5. juli 2013 #7 Skrevet 5. juli 2013 Nei, men vær sikker på at du gjør det fordi du selv har lyst, og ikke bare for å gjøre opprør mot oppveksten din. Hvis det andre er tilfellet, er det fortsatt andre som styrer sexlivet ditt. 5
Chien Skrevet 5. juli 2013 #8 Skrevet 5. juli 2013 Hvordan er det egoistisk å ha sex? Jeg forstår at du har vokst opp med foreldre som var strenge på dette, men du trenger faktisk ikke dele foreldrene dines syn på sex. I voksen alder er du fullt i stand til å velge selv hvordan du vil leve. Det er ingen som sier at den ene levemåten er mer riktig enn den andre. Gjør som du ønsker - så lenge du har hensyn til dine partnere.
Feeky Skrevet 5. juli 2013 #9 Skrevet 5. juli 2013 Lev livet. Du kommer ikke til å angre når du er død, fordi du er nettop det. Død.
LillaFrosk Skrevet 5. juli 2013 #10 Skrevet 5. juli 2013 Nå vil jeg trene meg til litt selvtillit og ha uforpliktende sex og bare nyte ! Høres dette veldig egoistisk ut eller ? Egoistisk? Joda - men det er slik det skal være. Tenker man på sitt eget beste, er det vel egoisme.. Men, jaggu! Man skal gjøre noe for seg selv også! Jeg synes det er verre med alternativet, dersom det er å styre sexvanene sine etter hva foreldrene mener er greit. Kos deg! Nyt livet! Gjør det du selv ønsker for deg. 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2013 #11 Skrevet 5. juli 2013 Jeg har alltid fulgt et prinsipp som har fungert svært godt for min del: Mine foreldre har ABSOLUTT INGENTING med mitt sexliv å gjøre!! Det motsatte er ikke bare på grensen til upassende (og ganske ekkelt), men laaangt over. Anonymous poster hash: af3cb...bc5 1
up! Skrevet 5. juli 2013 #12 Skrevet 5. juli 2013 Lev livet. Du kommer ikke til å angre når du er død, fordi du er nettop det. Død. Smarting du? Det er vel heller de tingene man angrer på mens man fortsatt er i live det er snakk om Derfor er det viktig å ta seg litt tid til å bli kjent med seg selv og sine egne behov, slik at de valgene man tar - og de feilene man gjør - har man gjort fordi man selv har trodd det var det riktige valget der og da. Ikke fordi noen mente én ting, mens noen andre mente noe annet, og så sitter man igjen og reagerer som et opprør på det hele, fortsatt langt fra egne valg.
Gjest Nightwich Skrevet 6. juli 2013 #13 Skrevet 6. juli 2013 Det er ikke så mye foreldre som miljøet ellers som preger etterhvert som man gror til. Foreldrene sluttet å spille en rolle da jeg ble voksen, men det de lærte meg er jo der. Ikke så lett å bryte med gamle dogmer når de fleste man kjenner er i miljøet. Man blir fort litt ensom da og det er litt skummelt uansett hvor gammel man er. Jeg har tatt valget for meg selv for min egen lykke. Ikke som noe opprør. Det er jeg blitt litt for gammel til . Jeg er bare drittlei av å være presset ned i en rolle mens livet og mange spennende opplevelser forsvinner med det. Både seksuelle og ikke. Har ingen planer om å prøve meg på alt jeg ser....bare nesten Takk for gode svar ! 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2013 #14 Skrevet 6. juli 2013 Kardemommeloven passer nok fin som råd her. Gjør hva du vil så lenge du ikke skader andre. Anonymous poster hash: 1943f...16b
Jalp Skrevet 6. juli 2013 #17 Skrevet 6. juli 2013 Det er din seksualitet og det er ikke egoistisk å utforske den. Det er faktisk en menneskerett. Ikke tramp på noen, men ellers er det bare dine grenser som gjelder. Ut over det? Tja...la dette bli en livsbejaende og berikende erfaring for deg og den/ de du inviterer med deg på veien.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå