Gå til innhold

Flytting med katt. Hvor lenge inne?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har flyttet og holder katten inne foreløpig.

Men hvor lenge? Jeg har hørt både en uke, to uker og tre uker.

Katten er voksen.

Takker på forhånd for svar. :)

Anonymous poster hash: e7d86...72d
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Minst fire uker, dersom du vil være helt sikker.

Anonymous poster hash: 44b19...fe4
Gjest HappyWaffle
Skrevet

du kjenner katten din best. men jeg pleier å ha kattene inne i minst en uke. å etter det blir jeg med katten ut med godbiter sånn at den venner seg til området med meg i nærheten. de gamle kattene mine kunen ut så fort vi kom til et nytt sted, men de var kjempe vandt til å reise da

Gjest Evelynita
Skrevet (endret)

Jeg leste veldig mye forskjellige om dette. Katten har hele livet sitt på å være ute, så "better safe than sorry" tenkte jeg, hadde han inne i 5 uker :)

*han var riktig nok "ny" hos oss :)

Endret av Evelynita
Skrevet

Generelt sett pleier mange å si fire uker, men jeg tenker at det er ikke antall uker som er det viktige i seg selv. Poenget er at katten skal være inne lenge nok til at han slår seg til ro og ser på det nye huset som sitt hjem. Slipper du ham ut for tidlig, så er sjansen større for at han vandrer hjem fordi han har vært inne for kort til å ha slått seg til ro i det nye huset.

AnonymBruker
Skrevet

Selv om det sies at man skal holde katten inne i ukesvis, så har ikke jeg gjort det. Jeg har fulgt min egen intuisjon, og hatt katten inne omtrent ett døgn. Det har vært på hytta og i foreldrene mine sitt hus. Går helt fint, men jeg er jo med henne ut de første gangene og prater til henne mens hun går omkring.

Anonymous poster hash: 5eb54...17f
Skrevet

Sist vi flytta var vet kattene inne to-tre dager. Elvis er veldig hjemmekjær og mammadalt (hjemme for han er der matmødrene og matskåla er) :fnise: Fenris som flytta inn til oss i desember kommer vi nok til å holde inne en god stund lenger neste gang vi flytter.

Gjest Daenerys
Skrevet

Vi fikk nettopp en katt fra Dyrebeskyttelsen. Hun skal være inne i minst tre uker, helst fire.

AnonymBruker
Skrevet

Vi fikk nettopp en katt fra Dyrebeskyttelsen. Hun skal være inne i minst tre uker, helst fire.

Litt OT, men syns det er kjempebra at dere har adoptert en katt fra dyrebeskyttelsen. Blir oppriktig glad når jeg leser slikt :)

Vi hadde for øvrig katten vår inn i tre uker før vi slapp ham ut.

Anonymous poster hash: 728c0...01b

Gjest Daenerys
Skrevet

Litt OT, men syns det er kjempebra at dere har adoptert en katt fra dyrebeskyttelsen. Blir oppriktig glad når jeg leser slikt :)

Vi hadde for øvrig katten vår inn i tre uker før vi slapp ham ut.

Anonymous poster hash: 728c0...01b

Takk :) Vi er veldig fornøyde i alle fall, og jeg er glad vi har reddet en søt, kjærlig og leken pus.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...