Gjest Anonymous Skrevet 15. april 2004 #1 Skrevet 15. april 2004 Jeg skal i bursdagsfest til en kamerat av en kamerat. (åpen hus fest) Hva gir man da? Jeg har møtt han, men kjenner han ikke. Er det normalt å gi noe i en sånn situasjon? Noen tips?
Gjest Phair Skrevet 15. april 2004 #2 Skrevet 15. april 2004 Ikke så vanlig tror jeg, men kan du ikke ta med en flaske god vin?
Gjest gjest1 Skrevet 15. april 2004 #3 Skrevet 15. april 2004 Ikke så vanlig tror jeg' date=' men kan du ikke ta med en flaske god vin?[/quote'] :enig_animasjon: Enig med den, ja!
:-) anna Skrevet 15. april 2004 #4 Skrevet 15. april 2004 Nå må jeg bare skrive inn her, for dette har jeg reagert på flere ganger. Vet det er godt ment, og det er ikke noe jeg tar ille opp eller noe... men altså... Jeg reagerer faktisk på at en flaske vin liksom er universalgaven! En ting er at en del folk ikke drikker alkohol av ulike grunner (meg for eksempel...) Og dermed ikke blir veldig glade for en flaske vin... En annen ting er at det jo faktisk er flere enn man aner som har alkoholproblemer, enten selv eller i familien. Og sånn prinsipielt så synes jeg ikke man skal gi alkohol til folk man ikke kjenner. For man vet faktisk ikke hvem de er og hva slags baggasje de har. Gi heller en kul plante... en Orkide for eksempel.
Gjest Phair Skrevet 15. april 2004 #5 Skrevet 15. april 2004 Skjønner hva du mener, men en orkide...til en mann...jeg vet ikke jeg.
Gjest gjest1 Skrevet 15. april 2004 #6 Skrevet 15. april 2004 Det er jo ope hus-fest, og alkohol blir sikkert ein del av festen uansett.. Men eg forstår problemstillinga di...
~Viva~ Skrevet 15. april 2004 #7 Skrevet 15. april 2004 Jeg skjønner også hva du mener Anna, og jeg ville vært enig i mange situasjoner, men en åpen hus fest... Må slutte meg til Veslo og si at på en slik type fest er garantert alkohol en ingrediens og en flaske vin er koster passe mye (om man ikke absolutt må kjøpe en vanvittig dyr en) og er passe "upersonlig". Noe jeg selv ville blitt overrasket over og satt pris på om det var min fest, og noe man gjerne deler med de andre i denne sammenhengen
Gjest Claes Skrevet 15. april 2004 #8 Skrevet 15. april 2004 Det er jo ope hus-fest, og alkohol blir sikkert ein del av festen uansett.. Ja, og om ikke da, så har han kanskje venner som setter pris på et glass vin ved en senere anledning også??
Gjest Anonymous Skrevet 17. april 2004 #9 Skrevet 17. april 2004 Er det flaut å gi en kaktus til en gutt du ikke kjenner. Blomst ble liksom så voldsomt, så jeg tenkte kanskje at en kaktus var noe? Ikke verdens beste pakke, men det er hvertfall en oppmerksomhet.
Pusekatt Skrevet 17. april 2004 #11 Skrevet 17. april 2004 Er det flaut å gi en kaktus til en gutt du ikke kjenner. Blomst ble liksom så voldsomt, så jeg tenkte kanskje at en kaktus var noe? Ikke verdens beste pakke, men det er hvertfall en oppmerksomhet. Kaktus er jo ingen "hyggelig" plante da, så jeg ville definitivt ikke gitt en kaktus til noen jeg ikke kjente - de kunne jo ha tatt det som en fornærmelse eller noe sånt. Hva med noen stilige glass fra Mique eller noe barutstyr eller noe sånt?
Kate Skrevet 17. april 2004 #12 Skrevet 17. april 2004 Jeg er litt lei av at en flaske med et eller annet slags alkohol ofte blir brukt som gave. Synes det virker som noe man gir hvis man ikke har giddet å anstrenge seg for å komme på en litt mer personlig presang. Har vært i bursdager der gavebordet har bestått av nesten bare flasker, og synes det ser fryktelig kjedelig ut. Ikke alltid at bursdagsbarnet har vært så glad for å få 18 like presanger, heller. Synes forslaget til liv var bra - en kurv med litt "fancy" godteri vil ihvertfall vise at du har anstrengt deg litt for å finne en gave til ham. Ellers kan du jo spør kameraten din om denne kameraten har noen spesielle interesser, hva slags musikk liker han, liker han å gå på kino (kan jo gi gavekort på kinobilletter f.eks).
sunshine-t Skrevet 17. april 2004 #13 Skrevet 17. april 2004 Synes forslaget til liv var bra - en kurv med litt "fancy" godteri vil ihvertfall vise at du har anstrengt deg litt for å finne en gave til ham. Det var den første tanken som slo meg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå