AnonymBruker Skrevet 5. juli 2013 #1 Skrevet 5. juli 2013 Først vil jeg bare påpeke at dette ikke er en "er jeg gravid" tråd. Men trodde jeg kjente kroppen min nå, men det gjorde jeg tydeligvis ikke. Er i pp3, skulle hatt mensen på søndag. Har tempet to perioder nå og funnet en lutealfase på 12 dager. Jeg trodde dette var et rimelig konstant tall, men idag ble jeg overrasket over at jeg hadde begynt å blø. Ordentlig, ikke bare spotting. Jeg spotter aldri før mensen heller. Kan denne lutealfasen forandres fra syklus til syklus plutselig? Håper jo selvfølgelig at denne blødningen er tull og at jeg er gravid, men regner jo med siden jeg har mensensmerter og blør såpass mye at jeg ikke er gravid. Men kan noen forklare litt om denne lutealfasen? Har ikke stresset denne mnd mtp at vi prøver, derfor jeg ikke skjønner hvorfor mensen kom idag og ikke påå søndag? Anonymous poster hash: f21d7...b89
Athene Skrevet 5. juli 2013 #2 Skrevet 5. juli 2013 Det tar som regel noen måneder før man kan trekke noe konklusivt ut av tempingen. Sannsynligvis har du noen unøyaktige målinger. Eventuelt har du ikke hatt ordentlig eggløsning denne syklusen, men kroppen har likevel trudd at den har hatt det, da kan blødning komme tidligere. Lutealfasen er konstant, med +/-1 dag. I min temping, som jeg har holdt på med i 5 år nå, er største avviket 3-4 dager for lang lutealfase, en gang på grunn av en kjemisk graviditet og en annen gang misstenker jeg at en infeksjon forstyrret temperaturene mine. Jeg har aldri hatt kortere enn 14 dager, og min lutealfase er 15 dager.
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2013 #3 Skrevet 5. juli 2013 Har du gått på hormonprevansjon før du nå ble prøver? Det kan ta noen mnd før man er helt i balanse igjen etter det Anonymous poster hash: bae24...8d5
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2013 #4 Skrevet 5. juli 2013 Ts her, sluttet med p-piller mars i fjor, og fikk stabile sykluser relativt fort. Anonymous poster hash: f21d7...b89
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2013 #5 Skrevet 6. juli 2013 Mener du at du fikk mensen to dager før forventet?Anonymous poster hash: 28502...5b2
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2013 #6 Skrevet 6. juli 2013 Ja, to dager før. Og temperaturen har ikke falt slik den har gjort tidligere. Syns bare det var så spesielt siden lutealfasen min plutselig var to dager for kort. Men som athene sier, så har jeg sikkert ikke tempet lenge nok til at jeg kan trekke konklusjoner. Anonymous poster hash: f21d7...b89
Eyra Skrevet 7. juli 2013 #7 Skrevet 7. juli 2013 Nå er jeg ikke ekspert på det, men regner med at lutealfasen er konstant så lenge du har like lange sykluser. Mine varierer mellom 23 og 27 dager med eggløsning rundt 14-15 dag, så det vil si at min lutealfase varierer med 3-4 dager (har ikke tempet lenge nok til å være 100% sikker på det). Så jeg tror at lutealfasen kan endres fra syklus til syklus. Og 12 dager høres ut som en grei lengde! Lykke til!
Athene Skrevet 8. juli 2013 #8 Skrevet 8. juli 2013 Nå er jeg ikke ekspert på det, men regner med at lutealfasen er konstant så lenge du har like lange sykluser. Mine varierer mellom 23 og 27 dager med eggløsning rundt 14-15 dag, så det vil si at min lutealfase varierer med 3-4 dager (har ikke tempet lenge nok til å være 100% sikker på det). Så jeg tror at lutealfasen kan endres fra syklus til syklus. Og 12 dager høres ut som en grei lengde! Lykke til! Det stemmer ikke. Lutealfasen er helt konstant hos den enkelte, men syklusen kan variere i lengde. Da er det dagene mellom mens og eggløsning som varierer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå