Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har sett at det finnes en liknende tråd som ble opprettet nå nylig, men den handlet først og fremst om mac. Jeg vurderer å bytte til både iphone og mac, rett og slett fordi de ser bra ut, har mange funksjoner og fungerer bra sammen. Jeg har også fått inntrykk av at mac varer lenge, men også at skjermen på iphone ikke er spesielt bra.

Det er helt klart en smakssak, og det er mulig å argumentere for begge sider, men hjelp meg gjerne med å finne ut om det er verdt det for min del. Jeg skal ha pcen/macen først og fremst til tekstbehandling, studier, bilder og the sims, men også litt programmering og slikt.

- Vil det være dumt av meg å bytte? Pcen begynner å bli gammel og slitt uansett, og mobilen er jeg ikke så fornøyd med.

- Finnes det noen rabatter om man kjøper to apple-produkter på likt? Skal så klart benytte meg av studenttorgets studentrabatt i tillegg.

:)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke noen svær fordel å ha enten Mac eller PC, men en Air som er lett å bære på kan gjøre livet litt enklere. Til "tuklefri" bruk av datamaskin er operativsystemet til Mac relativt problemfritt, + du har fordelen med å synkronisere en del programmer som kalender, notater og reminders med iPhone.

Anonymous poster hash: 9a251...f8b
AnonymBruker
Skrevet

Mac er overpriset. Skjønner ikke at du gidder å sløse penger.

Anonymous poster hash: c7330...607
Gjest Gjest
Skrevet

Elsker macen min, men bryr meg ingenting om iPhone.

Gjest sweetsugar
Skrevet

Positivt med iphone: Enkel. Rask. Pent design. Grei pris om du handler på apple sin side.

Og selvfølgelig andre tekniske ting, men akkurat der har ikke jeg så veldig mye peiling.

Negativt med iphone: Kan være lett å knuse, men behandler du den bra går det nokk bra. Har hatt min i snart ett år å har mistet den i bakken sikkert 5 ganger, ingen av gangene har den knust. Du må betale for en del apper som du får gratis med android. Man må betale for musikk om du skal ha musikken på tlfnen, eller så kan du bruke spotify, men da må du også betale om du skal bruke den når du er ute av huset (om du ikke har råd til skyhøye regninger). Veldig dyr om du ikke skal abo og du kjøper den i Norge.

Positivt med mac: Rask, enkel, pent design, dyr, men jeg mener det er verdt det. Enkel og grei å laste ned filmer på, grei å spille sims på selvom det har begynt å lagge litt på min når jeg spiller. Med god behandling kan den vare ganske lenge. Det er ikke så nødvendig med virusprogram (jeg har ikke på min)

Negativt med mac: Kan få problemer om du f.eks skal streame når det kommer til silverlight f.eks.(dette kan fikses, men vet om flere som har hatt samme problemet) Er noen andre småting jeg har irritert meg litt over, men ikke så mye at jeg angret på at jeg kjøpte den. Den kan bli VELDIG varm, typ så varm at du brenner deg når du tar på den. Jeg har merket at om jeg filmer meg selv, så henger lyden etter, men om det gjelder de fleste macer vet jeg ikke.

Veldig enkelt svar, og ikke særlig mye om det tekniske da jeg ikke kan så veldig mye om det, men jeg er hvertfall veldig fornøyd med mine apple produkter :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Den kan bli VELDIG varm, typ så varm at du brenner deg når du tar på den.

Det har jeg opplevd med min gamle PC. Den brukte å skru seg selv av når den ble for varm, mens Macen min har ikke det problemet. Vifta bråker når jeg spiller, men den gamle PC-en bråkte konstant.

Skrevet

Mac er SÅ verdt pengene og selv synes jeg iphone er bra, men det er mange andre gode telefoner som har mange av de samme fordelene som iphone :)

Gjest sweetsugar
Skrevet

Det har jeg opplevd med min gamle PC. Den brukte å skru seg selv av når den ble for varm, mens Macen min har ikke det problemet. Vifta bråker når jeg spiller, men den gamle PC-en bråkte konstant.

Min hadde det ikke i begynnelsen, men nå har den det. Hørte ikke vifta heller før, men om jeg kjører mange programmer nå blir den glovarm og vifta bråker værre enn en gammel windows fra 2001

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...