Gå til innhold

Hjelp til å skrive tale til mannen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal holde tale til mannen, men jeg merker at jeg sliter veldig med å formulere meg. Jeg kunne godt trengt noen tips, som for eksempel hva som er viktig å ha med, hvor lang den bør være osv. Jeg er ikke så altfor god på formuleringer, så litt tips og triks hadde blitt satt utrolig stor pris på. Mannen fortjener en flott tale, så jeg skal virkelig prøve så godt jeg kan, men det er ikke så lett.

Anonymous poster hash: dd206...d98
Skrevet (endret)

Det viktigste, slik jeg ser det, er at det du sier kommer fra hjertet, at du lytter til deg selv og magefølelsen. Og den bør kanskje ikke være for lang slik at den blir kjedelig.

Jeg holdt tale selv i bryllupet, og det ble en svært emosjonell affære. Både gjestene og jeg gråt. Ikke nødvendigvis for jeg er noen fantastisk taleskriver, men jeg var 100% meg selv. Blant annet hadde jeg skrevet et dikt, og jeg hadde på en måte summert opp vårt lit sammen. Kanskje litt cheesy hele greia, men fikk om ikke annet mye skryt i etterkant (ja, jeg er faktisk litt stolt :sjenert:).

Og det gjør ingenting om man glemmer en setning, om man er nervøs eller at man reagerer spontant, det har de fleste gjester stor forståelse for. Om du ønsker det kan du få se talen min (hvis du ønske inspirasjon eller noe i den duren). :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
AnonymBruker
Skrevet

Takk for tips! Vil gjerne se talen hvis det går bra, trenger virkelig litt inspirasjon :) Kan jeg sende PM? Jeg står virkelig fast, og bryllupet nærmer seg med stormskritt...

Skrevet (endret)

Jeg kan bare legge den ut her. Ikke noe fantastisk noe, men den kommer fra hjertet. :)

Den som betyr mest i mitt liv

Dette er en dedikasjon til den som står meg aller nærmest, til den jeg er aller mest glad i.

Jeg møtte deg for snart tre år siden. Det er litt underlig følelse man sitter tilbake her nå, tre år etter, og tenker tilbake til den gang jeg fant mannen i mitt liv. Med en fornemmelse av redsel og grynende forelskelse møttes vi sensommeren. Vi hadde snakket sammen i flere år over nett, men hadde egentlig aldri helt klart å møtes i det virkelig liv.

Personlig ble jeg veldig betatt første gang jeg møtte deg. I min uskyldige og nesten naive tilstand av nervøsitet snakket jeg nesten høl i hodet på deg, stakkars. Nervøsiteten var nesten til å ta og føle på, og stille og sjenerte Yvonne, ble denne plaprende jenta hun nesten ikke kjente seg igjen i.

Det var kanskje like greit, for du min kjære var vel nesten like nervøs som meg. Betryggende var det jo på en måte, selv om det nok føltes like rart for oss begge. Dagen og kvelden gikk, det var koselig, og vi møttes atter en gang senere den uka for vår andre date.

Og det var vel på vår andre date at jeg overrasket oss begge like mye, antagelig meg selv aller mest. Før jeg visste ord av det, hadde jeg plantet et kyss på munnen din rett før du skulle rekke bussen. Det var spontant og egentlig veldig lite likt meg.

På tredje date ble vi sammen, på Norsk folkemuseum av alle steder. På en benk under et tak av grønne blader spurte du meg om du kunne få lov til å kysse deg, ordentlig på munnen denne gangen, ikke bare et sånt raskt kyss jeg hadde avlevert kvelden før.

Det er slik jeg husker det, og det er slik jeg ønsker å huske det videre. Fordi jeg elsker deg min kjære, fordi du betyr alt for meg, og fordi du utfyller meg så vanvittig godt.

Jeg elsker deg for alt det uperfekte du er, det er det som gjør oss perfekte for hverandre, og hvorfor du er perfekt for meg. Jeg elsker deg for all den betydning du har hatt i mitt liv, fordi du er verdens beste kjæreste, fordi du er kjærlig og omtenksom, fordi du er så søt når du vifter med tærne dine når du har sand mellom tærne, fordi du er vanvittig søt når du smiler lurt, og fordi du gjør meg brusende forelska og glad hver eneste dag vi er sammen. Jeg kan ikke tenkte meg noe bedre enn å våkne ved siden av deg hver eneste dag, krype inntil deg og kjenne den lukta jeg liker aller best når du stryke meg over håret.

Du min kjære, er det beste som fins, du er den som betyr mest i mitt liv.

Alt som er godt
det gror inni meg,
hver eneste gang jeg tenker på deg.

Du er hos meg alltid,
i både hjerte og sinn.
Jeg ønsker at du bare skal være min.

Jeg vil at du skal vite
at det finnes noen her,
som elsker alt det vakre du er.

Det gjør meg glad,
at du vet at jeg fins.
Til deg. Min eneste elskede prins.

Forresten ts, du må gjerne sende pm hvis du føler behov for det. :)

Endret av Yvonne
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Oj, den var utrolig fin. Jeg ble rørt jo, og kjenner dere ikke engang! Tusen takk for at du delte, den var enkel og sa alt man trenger samtidig. Får prøve å trekke ut litt motivasjon av den, og hvis min blir halvparten så bra er jeg fornøyd! :)

Skrevet

Jeg holdt tale uten manus, det ble mest naturlig for meg. Men jeg hadde notert litt på forhånd og visste sånn ca hva jeg ville ha med. For oss og settingen ville en tåredryppende tale blitt feil og litt vanskelig for brudgommen å takle, så jeg valgte mest morsomme episoder. Kort sagt så bygde jeg den opp slik: litt om når vi møttes, et par episoder som fortalte om mannens egenskaper jeg setter pris på og la vekt på hva han har lært meg og hvordan jeg har forandret meg pga han i tiden vår sammen og han som pappa. Avsluttet med litt fra vielsen som de fleste gjestene ikke var med på.

Talen min varte i ca fire minutter og det var masse jeg rakk å si på den tida!

Skrevet

Oj, den var utrolig fin. Jeg ble rørt jo, og kjenner dere ikke engang! Tusen takk for at du delte, den var enkel og sa alt man trenger samtidig. Får prøve å trekke ut litt motivasjon av den, og hvis min blir halvparten så bra er jeg fornøyd! :)

Bare hyggelig. Den blir nok nydelig skal du se, lykke til! :)

AnonymBruker
Skrevet

Vet du hva, jeg satt meg ned og skrev fra hjertet (enn hvor klisjé det høres ut), og hele talenter ble ferdig på bare ti minutter. Takk for inspirasjon, jeg følte jeg fikk formidlet det jeg ville, selvom den ikke er kjempe lang :) En stk fornøyd brud her nå ;)

• Liker 1
Skrevet

Så flott, gratulerer med ferdigskrevet tale! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...