Gjest Maman Skrevet 5. juli 2013 #1 Skrevet 5. juli 2013 Hurra! Har fått fødeplass på ABC. Er veldig interessert i å høre erfaringer derfra? 2
Kanutte Skrevet 5. juli 2013 #2 Skrevet 5. juli 2013 Jeg fødte der for 8 år siden med sistemann. Var heldig og fikk "min" jordmor da jeg fødte. Siden fødselen var over på drøye 30 minutter vet jeg ikke noe om fødsler som varer lengre. Jeg ville valgt ABC igjen.
enogto Skrevet 5. juli 2013 #3 Skrevet 5. juli 2013 (endret) Veldig fornøyd med oppfølgingen underveis i svangerskapet og jordmor var veldig behagelig under fødselen. Barnet vårt ble innlagt på nyfødtintensiven, så hvordan det er etter fødsel vanligvis vet jeg ikke. Skulle gjerne født der neste gang også. Hvis du er interessert i å gå på fødekurset deres så husk å nevne dette relativt tidlig for å holde av plass. Vi måtte på venteliste, men det ordnet seg til slutt. Var førstegangsfødende. Endret 5. juli 2013 av enogto
Gjest Maman Skrevet 5. juli 2013 #4 Skrevet 5. juli 2013 Veldig fornøyd med oppfølgingen underveis i svangerskapet og jordmor var veldig behagelig under fødselen. Barnet vårt ble innlagt på nyfødtintensiven, så hvordan det er etter fødsel vanligvis vet jeg ikke. Skulle gjerne født der neste gang også. Hvis du er interessert i å gå på fødekurset deres så husk å nevne dette relativt tidlig for å holde av plass. Vi måtte på venteliste, men det ordnet seg til slutt. Var førstegangsfødende. Fødekurs? Var det som andre fødekurs tro, eller noe spesielt? Var på kurs på Ahus sist...kan ikke si det ga meg noe spesielt.
enogto Skrevet 5. juli 2013 #5 Skrevet 5. juli 2013 Vi var bare førstegangsfødende på kurset, omvisning får du ellers på en av kontrollene, så mest sannsynlig ikke noe du trenger å gå på da
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2013 #6 Skrevet 5. juli 2013 Jeg har født der og var veldig fornøyd med oppfølging både før og etter fødsel :-) Hadde fødeplass der i begge svangerskapene mine, men ble fyttet til føde B på grunn av misfarget fostervann ved første fødsel. Andre fødsel ble en perfekt ABC-fødsel i badekaret. Anonymous poster hash: d6f4d...be5
Mafalda Skrevet 5. juli 2013 #7 Skrevet 5. juli 2013 (endret) Sist gang fødte jeg på ABC, og forskjellen var enorm fra den vanlige, travle fødeavdelingen med ul og skrik i gangene og jordmødre som beinflyr mellom pasientene. Mener ikke å kritisere de som jobber på vanlige avdelinger, jeg har møtt mange hyggelige leger/jordmødre som gjør en super jobb, men noe av det jeg først la merke til på ABC var at det var så rolig der. Super oppfølging gjennom svangerskapet, flinke og hyggelige jordmødre (jeg rakk vel å hilse på de fleste... vannet gikk på en mandag og jenta ble ikke født før torsdag ) Store, fine rom, godt med plass til far, veldig familievennlig lagt opp og søsken er velkomne på besøk. Jeg har også inntrykk av at de er faglig dyktige, de som jobber der, men noe av den største forskjellen er mangelen på "samlebåndfølelse" som jeg ellers har hatt på store, travle avdelinger. Så jeg anbefaler ABC på det varmeste, selv om jeg ikke er sikker på at jeg ville valgt det igjen. Det ble for langt og for vondt til ikke å ha noen skikkelig tunge drugs tilgjengelig Antagelig trenger jeg ikke ta noen beslutning på det, dette var sannsynligvis siste babyen vår. Men hadde jeg trodd at en ny fødsel skulle bli en overkommelig affære, hadde jeg valgt ABC igjen på flekken, for det er et veldig hyggelig sted! Endret 5. juli 2013 av Mafalda 1
Bintou Skrevet 6. juli 2013 #8 Skrevet 6. juli 2013 Fødte der i februar! Var fantastisk oppfølging under svangerskapet og hadde en flott fødselsopplevelse der i vann! Droppet helt oppfølging hos lege bortsett fra behov for sykemelding og var kjempefornøyd med jordmor! GLED DEG Gå også gjerne på fødselsforbeedende kurs der, det ga hvertfall meg en veldig god trygghet i at det ikke er noe hokus pokus
Bintou Skrevet 6. juli 2013 #9 Skrevet 6. juli 2013 Jeg tenkte du var førstegangs, jeg, men hvis du har født en gang tidligere og tenker ABC er noe for deg, så tror jeg ikke du behøver fødselsforberedende kurs!
siebaeo Skrevet 6. juli 2013 #10 Skrevet 6. juli 2013 Jeg skal dit og om tre dager er jeg "innenfor" om det skulle starte! Må si som andre her; veldig hyggelig sted, rolig, ikke sykehuspreget og veldig fint at alt er på samme sted. Jeg skulle føde der sist (første gang) og men fikk ikke pga igangsetting langt på overtid Så denne gangen håååper jeg at det starter av seg selv. Men vi kom jo dit etter fødsel og det var en veldig bra opplevelse. Veldig god ammeoppfølging bl a! Vi fikk et ekstra døgn pga min og minis tilstand, og vi følte at de hadde stor oppmerksomhet og fulgte nøye med på oss. Samtidig som vi hadde privatliv. Etter å ha opplevd fødselen på føde B (tung og "medisinsk") drømmer jeg om den mer naturlige stemningen på ABC.. Samtidig som jeg er klar over at jeg kan komme til å savne epiduralen.. Håper på vannfødsel!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå