Gå til innhold

Hvordan være til best støtte for min ufrivillig barnløse venninne?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En av mine beste venninner har det så vondt og jeg vet ikke hvordan jeg best kan hjelpe henne!!!

Hun er den type menneske som det virker som alt har kommet lett for, i dag er hun 30 år, og har gjort alt i riktig rekkefølge for å si det sånn - reise og opplevelse etter endt skolegang, fått seg en god utdanning, giftet seg med drømmemannen, kjøpt hus og så var det liksom barn som skulle bli neste steget. Der stoppet det for noen år siden fullstendig opp. Etter mye prøving og ingen resultat oppsøkte hun lege og fikk etterhver diagnosen polycystisk ovariesyndrom (PCOS). Hun prøver å ikke vise hvor mye dette smerter henne, men etter et langt vennskap så er det klart at jeg merker på henne at dette er slitsomt. Jeg er selv heldig og har to friske barn, og alle søskene hennes har de siste årene fått barn.

Hva sier man, hvordan hjelper man? Noen råd og tips - jeg vil som sagt være der for henne, men er redd for å si/gjøre noe feil.....

Anonymous poster hash: 73622...514
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du er en nær venninne klarer dere å snakke om dette - hvis hun vil! Regner med at dette har vært et tema mellom dere - at hun har åpnet seg for deg? Selvfølgelig er det tøft å se "alle" nære rundt seg få barn, en etter en...kanskje det for tiden er ekstra tøft å snakke om det som skjer så mange rundt henne. Det tok meg litt tid å få mine barn også, men jeg snakket masse om det. Kanskje du må spørre om dette er noe hun VIL snakke om? Kanskje, og bare kanskje, vil hun synes det er hyggelig å møte venner uten barn på slep innimellom også? Det er også viktig at de som får barn ikke skal føle det ubehagelig å være sammen med henne fordi man tror hun kanskje ikke vil og blir sår av det. Det er jo ikke deres "feil" at dere har fått barn?

Vanskelig tema, men tror det er vktig at man spør henne rett ut om hun synes det er tøfft å være rundt sine venner/familie som får barn en etter en og om hun vil snakke om det.

Lykke til! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...