AnonymBruker Skrevet 5. juli 2013 #1 Del Skrevet 5. juli 2013 Jeg har de senere årene lekt med tanken på bdsm, og (flaut nok) etter å ha lest fifty shades of grey så forstår jeg mer og mer at dette sannsynligvis er tingen for meg. -La meg bare poengtere at jeg skjønner at fifty shades bøkene er bøker og ikke virkelighet!- Tilbake til poenget. Min samboer har ingen interesse av dette. Han sier at han godt kan være dominant for min skyld, men er overhodet ikke interessert i det selv. Han vil ikke høre snakk om regler, grenser eller sikkerhet på noen måte. Han mener at vi burde stole på hverandre nok til å "ta det underveis", som han sier. Dette sier meg egentlig at det ikke er han jeg burde prøve ut dette med. Jeg er nødt til å vite at jeg har full kontroll over situasjonen og kan stoppe den når som helst. Dette begynner å bli et ganske stort behov for meg, og jeg vurderer faktisk å gå fra han (selvfølgelig er det andre ting som spiller inn). Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre, jeg kan ikke ha noen jeg ikke stoler 100% på, når jeg skal teste ut dette? Hva er deres erfaringer? Fortell gjerne om hvordan dere praktiserer bdsm, sånn at jeg kanskje kan vise han tråden og forklare at det er ikke bare noe jeg finner på. Og hvor treffer man evt likesinnede?Anonymous poster hash: 0ac31...01b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2013 #2 Del Skrevet 5. juli 2013 Hvor i landet bor du? Det finnes mange foreninger som møtes regelmessig, det kan være greit om du er nysgjerrig og vil vite mer. Kanskje samboeren din vil la deg bli dominert av en annen dame når han er tilstede? Eller en annen om det ikke er snakk om kyssing/sex etc? Anonymous poster hash: 441ba...b78 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2013 #3 Del Skrevet 5. juli 2013 Bor i Østfold Jeg har prøvd å foreslå at vi kanskje kan finne noen jeg kan prøve ut dette med, vi har et semi-åpent forhold (innviklede greier ). Men han synes egentlig at det er noe tull, og det tenner han ikke det aller minste dessverre Anonymous poster hash: 0ac31...01b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2013 #4 Del Skrevet 5. juli 2013 Bor i Østfold Jeg har prøvd å foreslå at vi kanskje kan finne noen jeg kan prøve ut dette med, vi har et semi-åpent forhold (innviklede greier ). Men han synes egentlig at det er noe tull, og det tenner han ikke det aller minste dessverre Anonymous poster hash: 0ac31...01b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lille-pus Skrevet 5. juli 2013 #5 Del Skrevet 5. juli 2013 Tenner du på det jeg kaller 'hele pakka' ? Det oppstår ofte en hel haug misforståelser utifra begrepet BDSM. Lenke til wikipedia for kompleksiteten begrepet inneholder. Det kan lønne seg å se litt nærmere på de neklte delene av begrepet slik at man blir sikker i seg selv på om det er dette begrepet som er dekkende. Finne ut om det er endorfinkicket ved fysisk utløst smerte ? Følelsen av å ikke inneha ne kontroll, å være overlatt til en annens styring ? Følelsen av å være underdanig, også da fratatt all styring eller egne ønsker ? Dette fordi man helt fint kan være svært dominant uten å ha SM anlegg eller benytte straff og belønning, nedverdigelse eller smerte. - det hender jeg møter forestillingen om noen avdekker at jeg har en dom' side. Da kommer teorier om fangehull og kroker i ryggskinnet opp på bordet. Noe som er flerforldige mil fra sannheten for egen del. finnes ikke ett fiber i min kropp som er hverken seksuelt sadistisk eller seksuelt masochistisk. Neste trinn vil være å avtale, avtale, avtale og forstå. Og videre hvor hardt du/dere vil leke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2013 #6 Del Skrevet 5. juli 2013 "Pause-ord" er viktig. Veldig viktig. Samme hvor "godt" dere kjenner hverandre. I "kampens hete" er det fort gjort å bli for ivrig eller for engasjert til å tolke og forstå riktig. Det er fort gjort å tenke at "jeg kan presse grensene til vedkommende litt til". Pause-ord er alfa og omega. Hvis han tror at det å være dom er en lett sak tar han skammelig feil. Å være dom er et enormt ansvar, i tillegg til at man må være kreativ og må kunne tolke og forstå, sette seg inn i, den andres tanker og følelser. Å være sub er derimot langt mer å bare lene seg tilbake og overlate kontrollen til den som er dom - og nyte av det. Det er subben som har det lett, dommen som har alt arbeidet. Forstår han virkelig ikke dette så må du for alt i verden ikke begi deg inn på tung BDSM med fyren! Fort gjort at det ender smertefullt for din og hans del (han blir såret når han ser hva han gjort med/mot deg fordi han ikke klarte å tolke signaler godt nok, fordi han trodde at dere kjente hverandre så godt at dere ikke trengte noe pause-ord). Men det er mye lettere lek en kan gjøre likevel Anonymous poster hash: 77b01...c68 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2013 #7 Del Skrevet 5. juli 2013 Hm, dette innlegget kunne jeg nesten skrevet selv, for 7-8 år siden, da jeg fant ut at bdsm var min greie. Samboeren min var også relativt uinteressert, men åpen, og mente at vi kunne ta det sparket. Tilslutt måtte jeg bare ta meg sammen og fortelle han i klartekst hvor viktig dette er for meg, og vi startet i det små. Vi hadde aldri noe behov for kodeord og sånt, vi kjenner hverandre godt, og siden han er en snill fyr som bare gjorde dette for min skyld var han veldig lenge svært forsiktig og gikk aldri for langt. Så, et eller annet sted på veien slo pendelen forbi et punkt, og han begynte å tenne, og nå har han hele styringa, og utfordrer meg og pusher grensene mine hele tiden. I det siste har han også begynt å finne sadisten i seg, og jeg elsker det. Så det kan gå bra, også med deres utgangspunkt. Og innleggene over kan du ta med en klype salt akkurat nå, dersom du skal henge deg opp i disse definisjonene kompliserer du ting veldig, og det kommer til å skremme eller kjede mannen din, når han ikke er like opptatt av disse tingene. Veldig mange som driver med bdsm ønsker å gjøre det veldig stort, mystisk og viktig, når det egentlig bare er en kinky lek. Du må forenkle det ovenfor mannen, og si ting tydelig, feks "jeg vil at du skal binde meg fast og gi meg ris" og gi han tau/mansjetter og pisken i hånda. (Dersom det er det du tenner på, evt bytt ut med det som passer.) Anonymous poster hash: cdd24...114 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cathrine88 Skrevet 5. juli 2013 #8 Del Skrevet 5. juli 2013 Han vil ikke høre snakk om regler, grenser eller sikkerhet på noen måte. Jeg er nødt til å vite at jeg har full kontroll over situasjonen og kan stoppe den når som helst. Det sier vel egentlig alt. Hvordan skal du kunne bli trygg nok til å teste ut egne grenser med en mann du ikke vet om du kan stole på, og som ikke engang gidder å anstrenge seg litt for å la deg oppleve noe som er såpass viktig for deg? Å være sub er derimot langt mer å bare lene seg tilbake og overlate kontrollen til den som er dom - og nyte av det. Det er subben som har det lett, dommen som har alt arbeidet.Anonymous poster hash: 77b01...c68 Jeg er enig i det andre du skriver, men jeg måtte bare si at jeg er uenig i dette. Jeg ser absolutt ikke på underdanig som en enklere rolle enn dominant. Å prøve å passe inn i en rolle man egentlig ikke føler seg hjemme i er vanskelig, uansett hvilken rolle det er snakk om. Og å være underdanig med en partner man ikke kan stole på er nok vanskelig, enten man er naturlig underdanig eller ikke. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2013 #9 Del Skrevet 5. juli 2013 Jeg er enig i det andre du skriver, men jeg måtte bare si at jeg er uenig i dette. Jeg ser absolutt ikke på underdanig som en enklere rolle enn dominant. Okei, jeg er skyldig, jeg prøvde å få frem litt kontraster. Men jeg overdrev, du har rett i det. Anonymous poster hash: 77b01...c68 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lille-pus Skrevet 5. juli 2013 #10 Del Skrevet 5. juli 2013 (endret) Det sier vel egentlig alt. Hvordan skal du kunne bli trygg nok til å teste ut egne grenser med en mann du ikke vet om du kan stole på, og som ikke engang gidder å anstrenge seg litt for å la deg oppleve noe som er såpass viktig for deg? Jeg er enig i det andre du skriver, men jeg måtte bare si at jeg er uenig i dette. Jeg ser absolutt ikke på underdanig som en enklere rolle enn dominant. Å prøve å passe inn i en rolle man egentlig ikke føler seg hjemme i er vanskelig, uansett hvilken rolle det er snakk om. Og å være underdanig med en partner man ikke kan stole på er nok vanskelig, enten man er naturlig underdanig eller ikke. Signeres, Cathrine! Endret 5. juli 2013 av Lille-pus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ciegus Skrevet 6. juli 2013 #11 Del Skrevet 6. juli 2013 (endret) Og hvor treffer man evt likesinnede?Anonymous poster hash: 0ac31...01b På fetlife.com. Her er mange norske grupper hvor du kan bli kjent med folk og lokalforeninger. På smil-norge.no. Diskusjonsforum og norske brukere, har tapt seg litt de siste årene. Og ikke minst i lokalforeninger! Dette passer ikke for alle, det må du selv vurdere. Du kan delta på fest, hyttetur eller bare uskyldige kafetreff - og hvor aktiv du er er opp til deg. Sjekk ut kaffe, kaker og kink på fetlife (eller kaffekink.org) , de har treff en gang i mnd i Østfold og virker som en grei intro til miljøet. Eller bare få deg venner på fetlife. Ikke vær redd for å spørre folk i miljøet! Endret 6. juli 2013 av Ciegus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå