AnonymBruker Skrevet 5. juli 2013 #1 Skrevet 5. juli 2013 Teit spørsmål men hva syns dere her inne om å skaffe seg et kjæledyr kun for å ha hvis man ikke får ha det man egentlig ønsker seg? Anonymous poster hash: 347a4...a3c
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2013 #2 Skrevet 5. juli 2013 Hva slags kjæledyr? Dyr er veldig mye jobb og ikke minst man veldig stedbundet og må ha barnevakt hvis man drar på ferie, jobber overtid, skal reise bort i bryllup, konfirmasjon, osv. Anonymous poster hash: cbb82...08e
Gjest Spiderpig Skrevet 5. juli 2013 #3 Skrevet 5. juli 2013 Usikker på om jeg skjønner spørsmålet men jeg syntes det er teit å kjøpe seg en hund hvis man egentlig har lyst på katt...
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2013 #4 Skrevet 5. juli 2013 Er også usikker på spm'et ditt. Men jeg skaffet meg katt selv om jeg egentlig ville ha hund, er ikke noe mindre glad i katten av den grunn Den får alt av omsorg som den skal ha. Men selvfølgelig er det dumt å skaffe seg et dyr bare fordi man har lyst og bare for å ha det, det er et stort ansvar å ta på seg et kjæledyr. Og det bør være nøye vurdert Anonymous poster hash: 1913b...99c
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2013 #5 Skrevet 5. juli 2013 La oss si at dere har lyst på katt,men ikke kan ha pga utleiere.Dere skaffer dere hamster kun for å ha et dyr. Da tenker jeg på om man får gitt dyret det det fortjener hvis man syns dyret man skaffer seg egentlig er litt kjedelig,men ikke kan ha noe annet. Blir det riktig å skaffe seg et dyr man kanskje syns er kjedelig,bare for å ha et dyr? Anonymous poster hash: 347a4...a3c
Gjest BettyBoop Skrevet 5. juli 2013 #6 Skrevet 5. juli 2013 La oss si at dere har lyst på katt,men ikke kan ha pga utleiere.Dere skaffer dere hamster kun for å ha et dyr. Da tenker jeg på om man får gitt dyret det det fortjener hvis man syns dyret man skaffer seg egentlig er litt kjedelig,men ikke kan ha noe annet. Blir det riktig å skaffe seg et dyr man kanskje syns er kjedelig,bare for å ha et dyr? Anonymous poster hash: 347a4...a3c Ser ikke problemet dersom man tar seg av dyret, men skjønner ikke helt vitsen. Er jo ikke helt det samme med en gullfisk om det ikke er lov med pelsdyr liksom
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 5. juli 2013 #7 Skrevet 5. juli 2013 Om du er usikker på om du får gitt det dyret du har skaffet deg, nok omsorg, så syns jeg man bør vente til man kan få det dyret man egentlig vil ha. Skjønner ikke helt vitsen med å skaffe seg et dyr man ikke har lyst på, bare for å ha dyr?
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2013 #8 Skrevet 5. juli 2013 La oss si at dere har lyst på katt,men ikke kan ha pga utleiere.Dere skaffer dere hamster kun for å ha et dyr. Da tenker jeg på om man får gitt dyret det det fortjener hvis man syns dyret man skaffer seg egentlig er litt kjedelig,men ikke kan ha noe annet. Blir det riktig å skaffe seg et dyr man kanskje syns er kjedelig,bare for å ha et dyr? Anonymous poster hash: 347a4...a3c Hvis det i utgangspunktet er null interesse av å eie en hamster, så hadde jeg heller ventet til jeg kunne flyttet til et sted at jeg kunne hatt det dyret jeg ville ha. Anonymous poster hash: 1913b...99c 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2013 #9 Skrevet 5. juli 2013 Har trua på at det blir slurvete med stell hvis man syns det er kjedelig.Men har fått inntrykk av at noen velger lite dyr fordi de har lite bur osv.. Anonymous poster hash: 347a4...a3c
Gjest Funky Punk Skrevet 5. juli 2013 #10 Skrevet 5. juli 2013 Det kommer jo helt an på. Jeg har egentlig veldig lyst på hund. Alltid hatt hund og savner det veldig nå. Men jeg skaffer meg ikke hund fordi jeg er i såpass dårlig form fysisk at jeg ikke klarer å gi en hund det den trenger av mosjon. Derfor har jeg andre dyr. Det betyr ikke at jeg er noe mindre glad i de andre dyrene mine av den grunn. 1
lykkestor Skrevet 5. juli 2013 #11 Skrevet 5. juli 2013 Jeg ville ha hund, men det er litt for mye ansvar så for øyeblikket har jeg en katt. Den er egentlig ganske kjedelig. Den spiser, sover og leker for det meste. Men det betyr ikke at jeg ikke er glad i katten min, jeg gir den all omsorg den trenger og pus sover med meg hver natt når den vil. Jeg tenkte det var et teit dyr før jeg fikk det, men så hadde jeg den litt og jeg ble bare mer og mer glad i pus. Så jeg syntes ikke det er så teit. Fungerer det ikke kan man jo omplassere den.
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 5. juli 2013 #12 Skrevet 5. juli 2013 Jeg ville ha hund, men det er litt for mye ansvar så for øyeblikket har jeg en katt. Den er egentlig ganske kjedelig. Den spiser, sover og leker for det meste. Men det betyr ikke at jeg ikke er glad i katten min, jeg gir den all omsorg den trenger og pus sover med meg hver natt når den vil. Jeg tenkte det var et teit dyr før jeg fikk det, men så hadde jeg den litt og jeg ble bare mer og mer glad i pus. Så jeg syntes ikke det er så teit. Fungerer det ikke kan man jo omplassere den. Det er en veldig trist holdning. Dyr har behov for stabilitet de også, og de knytter seg til eierne sine(om dette gjelder hamstere i like stor grad som katter og hunder vet jeg ikke). Skal man skaffe seg et kjæledyr syns jeg utgangspunktet skal være at man skal ha dyret i hele dets levetid. 7
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2013 #13 Skrevet 5. juli 2013 Jeg mener ikke at man ikke er like glad i en katt selv om man ville ha hund,men jeg snakker om å ha dyr bare for å ha dyr fordi man ikke kan ha noe annet Anonymous poster hash: 347a4...a3c
Portvinpiken Skrevet 5. juli 2013 #14 Skrevet 5. juli 2013 Jeg mener ikke at man ikke er like glad i en katt selv om man ville ha hund,men jeg snakker om å ha dyr bare for å ha dyr fordi man ikke kan ha noe annet Anonymous poster hash: 347a4...a3c Å ha dyr for å ha dyr uten særskilt interesse er jo ikke rettferdig for dyret ihvertfall.
lykkestor Skrevet 5. juli 2013 #15 Skrevet 5. juli 2013 Det er en veldig trist holdning. Dyr har behov for stabilitet de også, og de knytter seg til eierne sine(om dette gjelder hamstere i like stor grad som katter og hunder vet jeg ikke). Skal man skaffe seg et kjæledyr syns jeg utgangspunktet skal være at man skal ha dyret i hele dets levetid. Selvfølgelig er det best å være med dyret hele tiden, men igjen om det absolutt ikke fungerer mener jeg det er bedre å omplassere det slik at dyret er Hos noen som kan gi det den omsorgen og kjærligheten dyret fortjener.
Gjest Snyltefluen Skrevet 6. juli 2013 #16 Skrevet 6. juli 2013 (endret) Blir det riktig å skaffe seg et dyr man kanskje syns er kjedelig,bare for å ha et dyr? Anonymous poster hash: 347a4...a3c Med mindre man er beredt til å ta seg av dyret hele dets levetid så blir noe sånt veldig feil. Det er ikke uten grunn at dyrebeskyttelsen og lignende organisasjoner står til halsen i uønskede kjæledyr. Om jeg f.eks. skal være bortreist en uke, koster det ca 700 for kattepensjonat. Slike utgifter blir mer ugreie jo mindre man faktisk er glad i dyret sitt. Endret 6. juli 2013 av Snyltefluen
Gjest BettyBoop Skrevet 6. juli 2013 #17 Skrevet 6. juli 2013 Det kommer jo helt an på. Jeg har egentlig veldig lyst på hund. Alltid hatt hund og savner det veldig nå. Men jeg skaffer meg ikke hund fordi jeg er i såpass dårlig form fysisk at jeg ikke klarer å gi en hund det den trenger av mosjon. Derfor har jeg andre dyr. Det betyr ikke at jeg er noe mindre glad i de andre dyrene mine av den grunn. så lenge du viser dyret like mye kjærlighet uansett så er det jo ikkenoe problem
Gjest BettyBoop Skrevet 6. juli 2013 #18 Skrevet 6. juli 2013 Selvfølgelig er det best å være med dyret hele tiden, men igjen om det absolutt ikke fungerer mener jeg det er bedre å omplassere det slik at dyret er Hos noen som kan gi det den omsorgen og kjærligheten dyret fortjener. tenk om man sa dette om barn? jaja om man blir lei av å ha de så kan man jo bare adoptere de bort? Jeg mener dyr skal være en forpliktelse som man tenker godt over før man skaffer seg det. Blir feil å skaffe seg dyr med den holdninga at hvis pytt, pytt. Funker det ikke omplasserer jeg bare.. 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2013 #19 Skrevet 7. juli 2013 Fra MIN side er det ikke snakk om at man ikke blir like glad i et dyr hvis man ønsker seg noe annet,men om det er egoistisk å skaffe seg dyr selv om man ikke har like stor interesse for dyret nå som for noen år siden,er det riktig hvis man ikke gir dyret det samme som en person som faktisk har god intresse for dyret ville gitt? Anonymous poster hash: 347a4...a3c
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2013 #20 Skrevet 7. juli 2013 Med mindre man er beredt til å ta seg av dyret hele dets levetid så blir noe sånt veldig feil. Det er ikke uten grunn at dyrebeskyttelsen og lignende organisasjoner står til halsen i uønskede kjæledyr. Om jeg f.eks. skal være bortreist en uke, koster det ca 700 for kattepensjonat. Slike utgifter blir mer ugreie jo mindre man faktisk er glad i dyret sitt. Selv om begge delene er feil,må man huske på at dyrebeskyttelsen tar seg av dyr som er etterlatt ute.Og dette problemet ville også stoppet litt hvis mange katteeiere kastrerte katta og kaninen sin. Anonymous poster hash: 347a4...a3c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå