Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal nå virkelig ut å shoppe, jeg ser jo ut som en lurv her jeg sitter i mine utvaska T-skjorter.

Jeg ahr aldri vært særlig elegant og kvinnelig, men de sier jo at klær skaper folk??????

Skulle så gjerne blitt litt mer elegant, ikke kjærring (er bare 30...hi hi), men litt mer kvinnelig kanskje. er ikke så opptatt av moten, vil nok heller være litt mer tidløs.

Men hva gjør jeg?

Hva trenger jeg i skapet?....(nå finnes det kun olabukser og T-sjorter der)

Hvordan bli elegant og gjerne litt sexy? (....men ikke vulgær)

Jeg veier nok 2kg.........eller litt mer...........for mye, men er ingen dundre.

Jeg trenger hjelp fra dere medsøstre. :-(, har dere noen tips???

Gjest Gjesta
Skrevet

Dressbukser!

(lange, men med ikke for hoeyt liv...og for all del, bukser som ikke gaar inn nede ved bena!)

De synest hvertfall jeg er elegant...

Clea

Skrevet

30 år er en fin alder :-) og også et fint tidspunkt å oppdage at man ønsker å freshe seg opp!

Personlig deler jeg inn klesstiler i ;

- Kul klesstil ( Moter og trend, her kan alt mixes med)

- Elegant klesstil ("Pen" klesstil

- Egen stil ( Man velger konstant en viss retning, eks; røde strømer, gult skjørt, blå sko)

Hvis du ønsker en elegant klesstil bør du som nevnt prøve;

-Dressbukse/Dressjakke

- Skjørt (knelange?Hva passer figuren din?)

- Bluser

- BELTER!!!!!! (Brede, smale, osv); Er faktisk fint på noen å ha et fint belte rundt livet på genseren.

- Sko; gjerne med litt hæl, men dette ser du ann. Nå er det vår; er du en som ønsker å farge opp litt?? Er jo litt elegant å stæsje opp med feks en spesiell farge på skoa, hvis resten av klærne eier nøytrale farger!Da blir det kult, men også elegant.

- Skjorter med feminine snitt

- Er du glad i å gå med kjoler? Er fort fint og sexy med en knelang form- kjole, og fine sko! Men her; smak og behag!

Ikke føl deg chubby og klumsete! Du er bare 30 år, fortell gjerne/ spør gjerne mer konkret! Kle deg opp! Du trives i klærne!

:wink:

Før du viser deg som en "Ny person", ta deg en god ansiktsmaske, gi deg selv et fotbad, lakker neglene, smør på en god krem! Da vil du garantert føle deg BEDRE! lYkke til fra en som jobber i klesbutikk, men som også har egne meninger om moten ! :)

Fortell hva resultatet ble da!

Gjest Étoile
Skrevet

Dersom du ønsker å se elegant ut, synes jeg snitt og kvalitet er det viktigste du må tenke på.

Snitt er utrolig viktig, plaggene må sitte ordentlig på kroppen, ikke for løst, ikke for ettersittende. Og plaggene må kle figuren din!

Et lurt kjøp er drakt-sett med jakke, bukse og skjørt. Da har du basis-plagg med masse variasjonsmuligheter.

Pass på at jakken ikke er for lang - det ser fort kjerring ut, og sørg for at den er litt innsvinget.

Stoffet bør være av god kvalitet, billige dressbukser etc har en tendens til å bli nuppete og stygge fort, dessuten er snittet ofte litt dårlig.

En annen viktig ting er sko. Litt hæler gjør underverker, men ikke bruk for høye hæler hvis du ikke er vant til det. Noe av det verste jeg ser er jenter i høyere hæler enn de klarer å mestre, med fremoverbøyd rygg.

Å matche antrekket farge-messig er en bra måte å se elegant ut. Dersom du bruker kontrast-farger, bruk aldri mer enn tre farger på en gang! Vanligvis er det mer enn nok med to. Du kan f.ex ha veske, sko og belte i samme farge.

Skrevet

Tusen takk for svar, jeg har virkelig fått ånden over meg, og nå skal jeg fornyes.

Har vært å kjøpt linbukser i dag, en hvit og en beige. De var ikke høye i livet og var også vide i bena. Lyse farger er vel fint om sommeren?

Jeg er nok litt fargeløs, er veldig glad i hvitt, og har alltid farger sammen med hvit, dette blir kanskje kjedelig. Når det kommer til farger liker jeg de kalde fargene, blå, turkis, kald lilla.....

Jeg sliter litt med jakke, har prøvd å finne en dressjakke, men jeg føler meg ikke vel i de, jeg ser jo ut som jeg skal på et eller annet kontor????...Noen som kan hjelpe meg der?

Sko er også vanskelig, hva skal man velge som er:

1. godt å gå i?

2. passer til bukse?

3. passer til skjørt?

Jeg går en hel del, hver dag til skolen, ca en km. Det er ikke så godt med høye heler......

VIl gjerne ha flere råd, jeg leser moteblader for harde livet om dagen, men jeg synes det er så mye som er så "voldsomt" om dere skjønner.

Skrevet

Gratulerer !

:-) Du har med andre ord begynt. Hadde du det morsomt på shoppingen?

Hvitt er en fin farge ja, ikke kjedelig, alt etter hvordan du 'bærer'den selvfølgelig.

Hvis du ønsker en søt look kan du prøve 'ballerina' sko, finn noen behagelige, disse er søte, passer til bukse, skjørt og det meste.

Rimelige finner du hos; Din sko, Weddins, Bianco.

Hva slags dressjakker har du prøvd?? I svart "silke"stoff?

:-? Prøv noen i bomull/ Viskose/Polyester. Med fint snitt, hvilke butikker har du kikket i?

Fortell gjerne konkret hva du slags strl du bruker, hvor du kikker, osv, jobber deltid på H&M, hjelper stadig folk med slike problemer! :-) Hvor gammel er du? (Kanskje du har svart på dette tidligere), spør om alder så jeg lettere kan anbefale noe for deg.

Lykke til.

Skrevet

Hei Klatremus :-)

Ser du allerede leser moteblader for harde livet, men leser du InStyle?

Hvis ikke, begynn nå! InStyle inneholder mange konkrete tips om hvordan å kle seg tilpasset situasjon, alder etc.

Jeg tror dette er midt i blinken for deg.

Gjest Anonymous
Skrevet
Hei Klatremus :-)

Ser du allerede leser moteblader for harde livet, men leser du InStyle?

Hvis ikke, begynn nå! InStyle inneholder mange konkrete tips om hvordan å kle seg tilpasset situasjon, alder etc.

Jeg tror dette er midt i blinken for deg.

Ja! Instyle er utrolig bra (selv om jeg selv foretrekker en litt mer eksperimentell og "bohemsk" stil:) )

Bare ikke gå utifra bli-ny-spaltene i KK..:)

Grunnregelen for en klassisk, tidløs stil er å satse på en basisgarderobe med klær av god kvalitet og design, gjerne i litt nøytrale farger.Velg sko som er snertne, men samtidig også litt nøytrale.Med en slik garderobe kan du bygge på hver sesong med fargesprakende, originale detaljer, funky sko/belter/vesker/bluser f.eks, uten å miste den "klassiske" grunntonen.

Og aldri, aldri, aldri la deg friste til å kjøpe noe med leopardmønster :P

Skrevet

Hei hei

Jeg er 30 år, og har lyst på en litt voksen, men ikke kjærringstil. Har akkurat klipt vekk det lange håret, og syns selv jeg ble litt mer "typete" med kortere hår.

Jeg har lest litt moteblader, men ikke InStyle, det skal jeg sjekke ut.

Når det gjelder butikker, har jeg kikket hos H&M, det var der jeg fant linbuksene. Ellers har jeg sett hos Voice of Europe, Byoung, Popin. VeroModa, ONLY og Bik Bok (de sistnevnte syns jeg ble litt fjortiss...)

Når det kommer til størrelser bruker jeg alt fra 38 til 42. Det er jo så mange rare størrelser der ute. Jeg er nok ikke sylslank nei, har litt mage,rumpe og lår.....og det er kjedelig å bruke 38 i topp og 42 i bukse. Ellers er jeg ganske liten da, ikke mer en 160 cm.

Når det gjaldt de dressjakkene, så prøvde jeg alt, både i lin og viskose. Det var foressten en i lin som var ganske fin, men når skal man gå med dressjakke? og hvilkan farge skal man velge?

Jeg har vist et fargeproblem også, aner ikke hvilke farger jeg skal ha sammen, for om jeg skal ut å fornye garderoben, så bør jeg jo ha farger som passer sammen.

Sko er ikke gøy, men jeg fant et par lave med reim hos Eurosko, de var gode og tror jeg kan bruke til bukse og skjørt.......de var nesten sånn fasong som små jenter har, hele foran og bak, med en reim over. Men hva skal man bruke på byen da? kan man gå i sånne sko da?

Skrevet

Hei ! :-)

Regner med at størrelse 38(/40) vil passe deg i jakke strl.

http://shop.hm.com/shop/do?action=viewshop...ept=DAM_OVR_KAV

Hvis du blar gjennom tilbudsvarene,vil du se en del "dressjakker". Disse kan brukes til alt fra bukser til skjørt! Hvis du ønsker en nøytral elegant stil går det fint ann å velge en av de fargene som er vist, men også beige fungerer fint.

Det er ganske vanlig at man bruker forskjellige strl i bukse og topp, da vi har forskjellig kroppsfassong.

Høres ut som om du har funnet deg gode sko.

Nå er det sommertider snart, lyseolabukser, sandaler, en søt topp/bluse, et fint belte, en liten veske som er av sommerens farger, det er mange måter å være elegant på.

Det med farger må du bare prøve deg frem. Hvis du samtidig vil henge med butikkene/moten kan du prøve prikkkete ,rutete og stripete mønster i tillegg.

Det er vanskelig for mange å finne den riktige buksa! Jeans som sitter perfekt er det beste basisplagget i garderoben, over jeansen kan du ha HVA du vil, du kan brette den litt opp til varmedager, vise litt føtter/sandaler, eller bare joggesko!

Hvis du har en litt kraftig rumpe bør du styre unna mye strechbukser(mørke), prøv istedet lyse jeans! Du er ikke så høy heller, derfor bør du styre unna bukser som er vide i beina.

Du må være sikkrere på deg selv ! :-) Hvis du synes skoa passer på byen så gjør de det. Er noen ganger greit å ha mer enn et par sko, da kan du variere litt, og kanskje bruke det ene til mer 'pent' selvom det nødvendigvis ikke er pensko. På byen går ALT! Du bestemmer selv.

Skrevet

Lyse olabukser....da skal jeg ut å prøve det en dag.

Men jeg har vist et belteproblem jeg. Hvordan belter skal man bruke da. Har masse i skapet, men jeg syns de er så fjortiss.

Hvordan belte kan jeg bruke til en hvit linbukse? Noen tips?

Skrevet

Du kan pynte opp antrekket med et av vårens farge og dekorative belter. Et belte hengende på hoftene er sexy til jeans, mens et bredt eller smalt belte i livet gir deg mer fasong. Er det en linbukse med fassong?eller en slapp/hvid/luftig en?

Gjest Klatremus uinnlogget
Skrevet

Linbuksa er litt slapp og vid. Det var litt vanskelig å finne en som passet akkurat, enten var de for trange eller for vide. Den jeg fant er vid i bena og har en oppbrett. Litt luftig. Men jeg må nok ha et belte i livet, er redd han kommer til å skli ned.

Men hvor er det best å kjøpe belter? Og hva er det som passer? Vårens farger? Syns alt er litt vanskelig jeg.......men jeg vil så gjerne.

Skrevet

om du går for beige/svart/hvit på klærne, så ville jeg piffet opp med et lett pynteskjerf og belte i en sterkere farge, og ikke glem vesken.. det fins så mange flotte vesker i alle farger nå.. klesbutikkene selger belter og skjerf.. kanskje h&m er best der.. vet ikke hva belter du liker, så du får jo bare følge instinktet .)

Gjest Étoile
Skrevet

Altså, en allmenn regel er: lyse farger forstørrer, mørke farger forminsker.

Dersom du ønsker å se slankere ut burde du derfor f.ex satse på mørke jeans, ikke lyse...

Det handler jo selvfølgelig om smak og behag også, men det er tøv at man ser "slankest" ut i en lys bukse.

Gjest Étoile
Skrevet

Når det gjelder dressjakker: lin kan være forferdelig upraktisk fordi det krøller lett, da ser man fort litt ustelt ut. For best passform bør du f.ex se om du finner en med litt stretch. Hvis du ønsker en som ikke er så veldig formell, kan du f.ex lete etter en i kordfløyel som det finnes en del av på markedet nå. Mango har ofte mye fint og klassisk, det samme gjelder Oasis.

Skrevet
Altså, en allmenn regel er: lyse farger forstørrer, mørke farger forminsker.

Dersom du ønsker å se slankere ut burde du derfor f.ex satse på mørke jeans, ikke lyse...

Det handler jo selvfølgelig om smak og behag også, men det er tøv at man ser "slankest" ut i en lys bukse.

I og med at jeg jobber i butikk, har jeg fått en slik oversikt og etter erfaring med kunder vet jeg at hvis man er bred over rumpa, bør man IKKE SATSE PÅ mørke strech bukser med store lommer- STYR UNNA!

Gjest Étoile
Skrevet

I og med at jeg jobber i butikk, har jeg fått en slik oversikt og etter erfaring med kunder vet jeg at hvis man er bred over rumpa, bør man IKKE SATSE PÅ mørke strech bukser med store lommer- STYR UNNA!

Jeg sa IKKE noe om verken stretch-bukse eller lommestørrelse, men det ER en kjennsgjerning at dersom man ønsker å se smalere ut bør man satse på mørke farger, og gjerne litt ettersittende klær. Men det er kjempeviktig at klærne ikke er for trange, pølseskinn er direkte ulekkert.

@klatremus: Jeg ville satset på jeans som er noe "midt i mellom" nå til vår og sommer, altså ikke helt mørke, men heller ikke av de lyseste. Fasong-messig bør du satse på jeans som er rette eller litt boot-cut nederst, det er svært få som kler bukser med innsvingede ben.

Gjest klatremus uinnlogget
Skrevet

Nå har jeg nok et spørsmål, som jeg tipper dere kan svare meg på. Jeg er ganske liten, ikke større enn 160, og litt rund. Hvordan bør da fasongen være i buksene?

Botcut sier en her, men hva med vanlige dressbukser?

Har et par bukser somsitter fint i livet, men det er sleng i bena (ca fra hel til tå), bør de være rette i bena, altså ikke sleng?

Har ikke lyst å se liten og feit ut.

Skrevet

Dressbukser er fint.

Jeg vil ikke anbefale deg vide modeller. Det gjør deg bare kortere og formløs.. En rett bukse i mørk farge vil få deg til å virker lenger.

Rette modeller "strekker ut" beina i motsetning til bukser som er vide nede, så du kan fint bruke slike. Du kan også bruke mørke denim bukser(i strech), men unngå lommer foran, de skal være bak. Store lommer foran vil gjøre deg bredere i looken. Jeg vil også anbefale bootcut-->du vil se smalere ut! :-)

Hvis du vil unngå å se bred ut, bør du også unngå bukser med "blekende"felt foran, buksene må ha en synlig mørk kant i sømmene, dette er viktig for disse skaper formen og "smal looken". Utskrådde bein er igjen bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...