AnonymBruker Skrevet 5. juli 2013 #1 Skrevet 5. juli 2013 Ja, jeg lurer på det. Også, er du venstre eller høyrehendt? Jeg holder tulla mi i venstre arm, altså bære henne i min venstre arm. Jeg er høyrehendt. Lurte på om det var fler som meg og om noen hadde forklaring på det.... Anonymous poster hash: 37eaa...14d
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2013 #2 Skrevet 5. juli 2013 Hvem bryr seg?!?! Anonymous poster hash: 26a5d...2ab
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2013 #3 Skrevet 5. juli 2013 Jeg bærer den etter høyre armen og sleper den etter meg som et bytte. Anonymous poster hash: 3798d...e0c
Gjest Eurodice Skrevet 5. juli 2013 #4 Skrevet 5. juli 2013 Hvem bryr seg?!?! Anonymous poster hash: 26a5d...2ab Dette var vel unødvendig?
Yesterday Skrevet 5. juli 2013 #5 Skrevet 5. juli 2013 Har ikke født ennå men trur at jeg pleier å holde babyer i venstre, men større ban på 1-2 år i høyre. Er høyrehent men foretrekker å bære poser, bag ol i venstre. Røykte før og da med venstre. Og har alltid en sekk på venstre skulder når jeg bærer med en skulder. Hvis det har noen forklaring så kanskje vi er bittelitt venstehent, sikkert noe avansert hjernegreier
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2013 #6 Skrevet 5. juli 2013 Jeg bærer den etter høyre armen og sleper den etter meg som et bytte.Anonymous poster hash: 3798d...e0c Ok. You win. Du har nok skjønt at norsk ikke er mitt morsmål, men du forsto vel hva jeg mente, så ingen vits med denne kommentaren din! Anonymous poster hash: 37eaa...14d
Gjest Eurodice Skrevet 5. juli 2013 #7 Skrevet 5. juli 2013 (endret) Jeg holder babyer hvilende på min venstre arm. Jeg kan selvfølgelig bytte på av og til. Jeg er høyrehendt, om det har noe å si. Jeg leste en hypotese om at man automatisk legger babyen på hjertesiden, uansett om man er høyre- eller venstrehendt. Endret 5. juli 2013 av Arabella 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2013 #8 Skrevet 5. juli 2013 Jeg holder babyer hvilende på min venstre arm. Jeg kan selvfølgelig bytte på av og til. Jeg er høyrehendt, om det har noe å si. Ok. Hva med når du bærer? Anonymous poster hash: 37eaa...14d
Gjest Eurodice Skrevet 5. juli 2013 #9 Skrevet 5. juli 2013 Ok. Hva med når du bærer? Anonymous poster hash: 37eaa...14d Hva tenker du på da?
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2013 #10 Skrevet 5. juli 2013 Hva tenker du på da? Altså, når du sitter og har babyen i fange, så har du den liggende på din venstre arm, er det det samme når du er oppreist/går rundt med babyen i armen/høta? Anonymous poster hash: 37eaa...14d
Gjest Eurodice Skrevet 5. juli 2013 #11 Skrevet 5. juli 2013 Altså, når du sitter og har babyen i fange, så har du den liggende på din venstre arm, er det det samme når du er oppreist/går rundt med babyen i armen/høta? Anonymous poster hash: 37eaa...14d Nå har jeg ikke barn lenger, men jeg holdt dem ikke bare på armen når jeg satt. De kunne ligge i fanget mitt. Når jeg gikk, skulle et eller annet, holdt jeg dem gjerne også på brystet og skulderen min. Jeg har aldri brukt bæresjal.
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2013 #12 Skrevet 5. juli 2013 Jeg holder babyer hvilende på min venstre arm. Jeg kan selvfølgelig bytte på av og til. Jeg er høyrehendt, om det har noe å si. Jeg leste en hypotese om at man automatisk legger babyen på hjertesiden, uansett om man er høyre- eller venstrehendt. Ah,.. var det jeg lurte på. For min søster som er venstrehendt holder babyen på venstrearm, bortsett fra når hun skal bruke venstre hånda til å holde flasken osv... Beklager min dårlige norsk Anonymous poster hash: 37eaa...14d
Gjest Eurodice Skrevet 5. juli 2013 #13 Skrevet 5. juli 2013 (endret) Ah,.. var det jeg lurte på. For min søster som er venstrehendt holder babyen på venstrearm, bortsett fra når hun skal bruke venstre hånda til å holde flasken osv... Beklager min dårlige norsk Anonymous poster hash: 37eaa...14d Du har ingenting å beklage. Det er lite å utsette på din norsk . Endret 5. juli 2013 av Arabella
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2013 #14 Skrevet 5. juli 2013 Dette var vel unødvendig? Like unødvendig som spørsmålet til TS.... Anonymous poster hash: 26a5d...2ab
Gjest Eurodice Skrevet 5. juli 2013 #15 Skrevet 5. juli 2013 Like unødvendig som spørsmålet til TS.... Anonymous poster hash: 26a5d...2ab Hvis vi skulle bruke det resonnementet, ville det ikke vært særlig til aktivitet på KG.
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2013 #16 Skrevet 5. juli 2013 En baby bør bæres like mye på begge armer så de får trent musklene sine like mye på begte sider. Bærer man bare på en fast måte på en arm kan man være uheldig å få asymmetri ot at de foretrekker en side. Variasjon er veldig viktigAnonymous poster hash: 93551...8e8
Gjest Eurodice Skrevet 5. juli 2013 #17 Skrevet 5. juli 2013 En baby bør bæres like mye på begge armer så de får trent musklene sine like mye på begte sider. Bærer man bare på en fast måte på en arm kan man være uheldig å få asymmetri ot at de foretrekker en side. Variasjon er veldig viktigAnonymous poster hash: 93551...8e8 Jeg vet ikke hvor vanlig det er i våre dager og gå og bære på en baby konstant, slik at det er fare for asymmetri. Dette har jeg faktisk aldri hørt noe om. Da mine barn var babyer og ikke helt nyfødte, lå de i vippestol, eller på gulvet ettersom, når de ikke var i fanget på noen.
Stinelin Skrevet 5. juli 2013 #18 Skrevet 5. juli 2013 Tror jeg har babyen på venstre arm, slik at jeg har høyre hånd fri til å gjøre andre ting, evt. stryke den på ryggen om det er rap som skal opp? Husker ikke helt. Er høyrehendt.
siebaeo Skrevet 5. juli 2013 #19 Skrevet 5. juli 2013 (endret) Jeg vet ikke hvor vanlig det er i våre dager og gå og bære på en baby konstant, slik at det er fare for asymmetri. Dette har jeg faktisk aldri hørt noe om. Da mine barn var babyer og ikke helt nyfødte, lå de i vippestol, eller på gulvet ettersom, når de ikke var i fanget på noen.Det er vel like vanlig som før vil jeg tro..? Og det er jo ikke snakk om bare de som "bærer konstant". Det gjelder generelt Jeg har også blitt fortalt at det er lurt å variere bærestilling siden nakken er i konstant trening. Spes om man bærer liggende på magen på armen. Det har fysioterapeuter og andre med litt peiling sagt i alle fall Husker ikke hvilken side jeg foretrakk.. Spør igjen om 4-5 uker Endret 5. juli 2013 av siebaeo
dreia Skrevet 5. juli 2013 #20 Skrevet 5. juli 2013 Eg er høgrehendt og ber babyen med venstre arm (viss han i det heile tatt vil bli bært liggande) eller over venstre skulder. Større barn (bl.a. storebroren på 3 år) ber eg først og fremst på høgre hofte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå