AnonymBruker Skrevet 5. juli 2013 #1 Skrevet 5. juli 2013 Hei! Vi gifter oss i februar 2014, og jeg har begynt planleggingen. Har skrevet budsjett, men er usikker på hvor mye penger det går med til kake. Hva betalte dere? Og hva slags smak og utseende valgte dere? Jeg tror vi går for en klassisk hvit tre etasjers kake, men gøy å høre om andres valg :-)Anonymous poster hash: de416...ad9
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2013 #2 Skrevet 5. juli 2013 har sett fra 2000,- til 6000,- alt etter om det er bakeri eller hobbypersoner som lager, og alt etter hvor mye pyntet den skal vere Jeg er også veldig klassisk hvit Anonymous poster hash: 3f7a9...9cf
Anglofil Skrevet 5. juli 2013 #3 Skrevet 5. juli 2013 Vi hadde sitronkake med bringebærfyll, samt sukkerfondanttrekk. Betalte 2500 hvis jeg ikke husker riktig, men foreldrene mine betalte, så det ble en gave til oss. Slik så kaken vår ut: Mvh Yvonne
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2013 #4 Skrevet 5. juli 2013 Den var nydelig, Yvonne! Anonymous poster hash: de416...ad9
Pingting Skrevet 5. juli 2013 #5 Skrevet 5. juli 2013 (endret) Vi skal ha pasjonsfruktmoussekake fra Pascal. Tror det er 4500,- vi betaler for en kake til 58 stk? Bestemte oss tidlig for å velge smak fremfor utseende, så det ble noen runder med prøvesmaking på ulike steder. Og vi bryr oss ikke så mye om at utseendet på kaka ikke er helt "oss" (den er pen, men noe av pynten er litt vel spjåkete synes jeg), for den smaker så godt at jeg blir litt matt bare av å tenke på det. Tror gjestene bryr seg mye mer om hvordan det smaker Endret 5. juli 2013 av Pingting
Amens Skrevet 6. juli 2013 #6 Skrevet 6. juli 2013 Vi hadde ikke bryllupskake, vi valgte en dessert buffèt i stedet. Og jeg er enig med Pingting: Smak er ørten ganger mer viktig enn utseende.
MissEi Skrevet 6. juli 2013 #7 Skrevet 6. juli 2013 Har satt av 3000,- skal få ei som er hobby baker til å lage:)
Anglofil Skrevet 6. juli 2013 #8 Skrevet 6. juli 2013 Den var nydelig, Yvonne!Anonymous poster hash: de416...ad9 Takk! Det beste var vel at den smakte nydelig. Jeg er enig i at smak er viktigst, men jeg sier ikke nei til en fin kake hvis man også kan få det. Mvh Yvonne
Pingting Skrevet 6. juli 2013 #9 Skrevet 6. juli 2013 Ja altså - bare så det er klart: får man BÅDE smak og utseende så er det selvfølgelig det beste 2
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2013 #10 Skrevet 7. juli 2013 HI her. Jeg trodde det var dyrere med kake fra Pascal. Den hørtes fantastisk ut! Hvis vi skulle hatt en hobbybaker, hvor finner man det? Ble forøvrig litt skremt etter å ha lest en tråd om ei som fikk en dåpskake med grønt bilde, og 2 cm tykk marsipan.... Og diverse kaker som kun er fine, ikke gode. Anonymous poster hash: de416...ad9
Anglofil Skrevet 7. juli 2013 #11 Skrevet 7. juli 2013 (endret) Jeg/vi bestilte av hobbybaker. Jeg søkte bare på nettet. Og sjekket selvsagt referansene. Gjør man litt research og sjekker referanser så tror jeg nok ikke det skal være et stort problem. Og man bør vel kanskje også be om å få prøvesmake på forhånd for å være sikker på at kaken er god. Hun jeg brukte har vunnet flere priser og driver med konkurranser på internasjonal basis, i tillegg hadde hun massevis av referanser å vise til. Og hun tok også bilder på forhånd for å vise kaken. Så da var det lett å vite hva vi gikk til. Mvh Yvonne Endret 7. juli 2013 av Yvonne
Petalouda Skrevet 7. juli 2013 #12 Skrevet 7. juli 2013 vi har bestilt på et stort og godt etablert bakeri, betaler rundt 6000 for fem etasjer bryllupskake med sykt mange marsipanroser på kaken har sjokolade- og pasjonsfromasj og er trukket i vanlig marsipan. beste kaken jeg har smakt i mitt liv
Pingting Skrevet 7. juli 2013 #13 Skrevet 7. juli 2013 kaken har sjokolade- og pasjonsfromasj og er trukket i vanlig marsipan ...nå sikla jeg litt på tastaturet. 1
Petalouda Skrevet 7. juli 2013 #14 Skrevet 7. juli 2013 ...nå sikla jeg litt på tastaturet. hi hi - det er seriøst den beste kaken jeg har smakt i mitt liv - helt vanvittig god
pusla Skrevet 7. juli 2013 #15 Skrevet 7. juli 2013 Vi betalte 1500 for vår kake fra en hobbybaker, men da fikk vi nok en god pris (ei jeg kjenner). Kaka var tre etasjer, trukket i marsipan - det første laget var sjokoladekake mens de to øverste var sukkerbrød. Den både så nydelig ut og smakte kjempegodt
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2013 #16 Skrevet 7. juli 2013 Vår er hjemmelaget, 3-etasjes. Ingredienser kommer på rundt 50-100,- pr kake. Nam!Anonymous poster hash: 624eb...c57
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå