Gjest Gjest Skrevet 5. juli 2013 #1 Skrevet 5. juli 2013 Det er jo ingen tvil at mennesker som ikke er på facebook har en eller annen anti-sosial lidelse. Kunne dere vært sammen med et slikt menneske. Det kunne ihvertfall ikke jeg
temolitus Skrevet 5. juli 2013 #2 Skrevet 5. juli 2013 Jeg håper du tuller. Å ikke være på facebook sier da ikke noenting om hvordan et menneske er ! 10
Gjest Gjest Skrevet 5. juli 2013 #5 Skrevet 5. juli 2013 Jeg håper du tuller. Å ikke være på facebook sier da ikke noenting om hvordan et menneske er ! Klart det gjør
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2013 #8 Skrevet 5. juli 2013 Haha. Jeg hadde SELVSAGT kunne vært med en som ikke har facebook. Det betyr så lite i den store sammenhengen. Og for dem som tror at facebook betyr mye for sammenhengen må det jo ligge noen brister hos. Men om ikke en er på randen til tilbakestående så står det på uvitenhet muligens? Fordommer? Propaganda? Hvem vet. Anonymous poster hash: 32c02...b1a 4
Gjest Gjest Skrevet 5. juli 2013 #10 Skrevet 5. juli 2013 Nei ? http://www.psychologytoday.com/blog/unique-everybody-else/201209/is-there-something-wrong-people-who-do-not-use-facebook
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2013 #11 Skrevet 5. juli 2013 Don't feed the troll. Kan folk slutte å skrive denne setningen..? Det er så irriterende. Anonymous poster hash: a87ea...bd8
Kraula Skrevet 5. juli 2013 #12 Skrevet 5. juli 2013 Jeg er ikke på Facebook. Vet du hvorfor? Fordi jeg ikke har eksponeringsbehov som tilsier at jeg trenger 50 likes på statusen min hver dag, for at jeg skal føle at jeg øker min egen status. Fordi jeg ikke orker å lese om "bezte kjæresten eveeeerrr!!! <3333", fra dama som har byttet kjæreste tre ganger de siste 12 månedene. Fordi jeg ikke orker å se på de tredve nye bildene av det gulpende barnet til gamle-kollegaen. Fordi jeg trenger ikke høre om hva du har spist til middag, hvilken film du skal se, og hvor mye du kjeder deg. Man blir faktisk mindre sosial når man bruker facebook, om man anser sosialisering som tid man bruker med andre - ikke på facebookchat. 12
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2013 #13 Skrevet 5. juli 2013 Var det ikke i vår at amerikanske forskere sto frem og fortalte at de som ikke var på facebook var psykopater? Anonymous poster hash: 72eeb...b45
Gjest C4r1n3 Skrevet 5. juli 2013 #14 Skrevet 5. juli 2013 Ja, det kunne jeg glatt. FB er bare tull, jeg vurderer sterkt å slette meg derfra selv, eneste grunnen til at jeg ikke har gjort det så langt, er fordi det er en enkel måte å holde kontakt med familie som bor andre steder i landet og som man ser veldig sjeldent. 1
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 5. juli 2013 #15 Skrevet 5. juli 2013 Jeg og mannen min er begge sosialt tilbakestående, så ja det kan jeg. 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2013 #16 Skrevet 5. juli 2013 Jeg er ikke på facebook. Har ikke så mange gode venner og stor omgangskrets. Føler meg til tider mislykket og har lav selvtillitt. Synes det er flaut å eksponere meg da. Sånn jeg har fortsått er det viktig å vise man har flest venner og får mange kommentarer og likes? Har ikke lyst å føle meg enda mer mislykket. Anonymous poster hash: 1011a...686 1
Gjest AnnenGjest Skrevet 5. juli 2013 #17 Skrevet 5. juli 2013 Det er jo ingen tvil at mennesker som ikke er på facebook har en eller annen anti-sosial lidelse. Kunne dere vært sammen med et slikt menneske. Det kunne ihvertfall ikke jeg Jeg håper du har tenkt å forklare hvilken anti-sosiale lidelser det er snakk om i tilegg til dokumentasjon på dette. Lenken som ble postet nevner kun anti-sosiale lidelser (narsisisme) i forbindelse med å ha facebook konto. Denne lenken: http://www.psycholog...ot-use-facebook sier jo ikke at det er negativt å ikke ha facebook, tvert imot: "People who do not have a Facebook account also tend to be somewhat less narcissistic, that is, less egotistical and exhibitionistic. Employers concerned about someone not being on Facebook might instead want to consider the desirability of hiring applicants who think that “everything is about me” and who lack a strong work ethic" Artikkelen er full av pluss og minus ved å ha facebook versus det å ikke ha det, men det er også påpekt at denne korrelasjonen er svært liten. Til hovedspørsmålet så kunne jeg gjerne tenke meg en jente uten facebook. Å ikke ha facebook øker sansnyligheten for at hun ikke har mange av de karaktertrekkene jeg misliker sterkt, som er oppmerksomhetsyk, bekreftelsessøkende, optatt av hva alle andre mener og optatt av sladder om venner, bekjente eller kjendiser. Jeg har heller ikke facebook selv.
Havbris Skrevet 5. juli 2013 #18 Skrevet 5. juli 2013 Snart blir nok det å ha en Facebook profil et kriterium for å stille diagnoser, etter det jeg leser her. Facebook er kun en tumleplass og en velger selv hva en vil eksponere. Ingen tror vel på at 1000 likes betyr lykke, økt selvbilde og tilfredshet. Mannen min er en sjelden gang innom FB, men jeg kunne fint ha levd med han om han ikke var der også. Det er ikke der vi lever livet vårt.
Gjest Gjest Skrevet 5. juli 2013 #19 Skrevet 5. juli 2013 Facebook, ja, sosiale medier... det er vanskeligere, men ikke umulig. Grunnen til dette er at jeg konsekvent ender i langdistanseforhold, og det å "se" hverandre på det viset erstatter til en viss grad mye av det daglige småpratet, og det å sosialisere i grupper. Men om det er g+, facebook, fetlife eller hva det nå måtte være er det samme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå