Gjest Anonym Skrevet 5. juli 2013 #1 Skrevet 5. juli 2013 Har en kjæreste/ekskjæreste som sliter veldig psykisk. Vært sammen i 1 år,dette har også gått utover meg.Har selv blitt utsatt for mye psykisk mishandling. Men nå braste det over,jeg skal flytte fordi jeg skal studere.Vi har gjort det slutt mange ganger,vi skulle prøve igjen men jeg sa det ikke kom til å fungere.Vi kunne ikke være sammen og at jeg skulle flytte(kom uventet på meg også,fikk nettopp beskjed). Han braste i gråt, han tok tak i en gaffel og skjærte seg opp foran meg..På bena,armene han begynte å blø som bare det. Jeg begynte å gråte og fikk til slutt tatt den i fra han.Og tørket blodet av han. Han gråt i flere timer og unnskyldte seg for alt han hadde gjort, etterhvert dro han hjem. Han har fått hjelp av familie nå, blitt henvist til psykolog. Han sier til meg at han har selvmordstanker, søker opp hvordan han skal ta livet sitt, sier han prøvde å kjøre mot en trailer..Han spør om vi skal møtes, jeg er i sjokk egentlig over alt sammen. Det har blitt til at jeg ikke føler noe, jeg bryr meg egentlig ikke om han sier unnskyld. Jeg føler ingenting av alt som skjer, men vet samtidig at jeg elsker han. Men jeg vil på en måte ikke. Og jeg aner ikke hvordan jeg skal forholde meg til han, hva burde jeg gjøre?
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2013 #2 Skrevet 5. juli 2013 For din egen del bør du forlate ham og ikke se deg tilbake. La psykologe hjelpe ham. Forsøker du å hjelpe drar han deg bare ned. Anonymous poster hash: 329f4...5b2 4
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2013 #3 Skrevet 5. juli 2013 Han bør så absolutt tvangsinnlegges hvis han vil drepe seg selv - han trenger hjelp Anonymous poster hash: b910b...174 3
Gjest Gjest Skrevet 5. juli 2013 #4 Skrevet 5. juli 2013 Sørg for at noen vet om tankene og handlingene hans sånn at han kan få den hjelpen han trenger. Jeg har vært borti noe lignende selv og fikk heldigvis vedkommende til å selv forstå at han måtte innlegges. Det du har av informasjon er veldig viktig å videreformidle til dem som skal hjelpe han, det er ikke sikkert han klarer å se sin egen situasjon helt korrekt. Og sist men ikke minst; ta godt vare på deg selv!!!
Gjest sweetsugar Skrevet 5. juli 2013 #5 Skrevet 5. juli 2013 Du har nokk ikke godt å være sammen med en som holder på slik. Anbefaler deg å gjøre som den første her som svarte, forlat han, og ikke se deg tilbake. Er det noen som vet om hvor ille dette her egentlig er da?
Gjest Anonym Skrevet 5. juli 2013 #6 Skrevet 5. juli 2013 Han vil ikke at jeg skal snakke med noen om det. Han er veldig flau over alt som har skjedd.Jeg føler jeg ikke klarer å snakke med noen om dette heller. Nevnte at det ikke var så lurt av vi møtte hverandre,han sa det var dårlig gjort av meg og at jeg heller vil andre ting.Merker de psykiske tingene han brukte på meg før, så jeg skulle være hos han.Men det funker ikke lenger på meg.
Gjest sweetsugar Skrevet 5. juli 2013 #7 Skrevet 5. juli 2013 Han vil ikke at jeg skal snakke med noen om det. Han er veldig flau over alt som har skjedd.Jeg føler jeg ikke klarer å snakke med noen om dette heller. Nevnte at det ikke var så lurt av vi møtte hverandre,han sa det var dårlig gjort av meg og at jeg heller vil andre ting.Merker de psykiske tingene han brukte på meg før, så jeg skulle være hos han.Men det funker ikke lenger på meg. Selvom han ikke vil, så tror jeg dette er noe du må gjøre. Om han virkelig er så syk, så må du si ifra til noen. 2
Gjest Gjest Skrevet 5. juli 2013 #8 Skrevet 5. juli 2013 Ja han bruker nok psykisk makt for å holde tak i deg. Selvskading og selvmordstrusler kan jo være endel av taktikken der og det trenger ikke nødvendigvis være reell fare for selvmord. Men at han viser de symptomene han gjør er likevel mer enn nok til at du må informere noen om det, sånn at han kan få hjelp til å takle probleme sine.
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2013 #9 Skrevet 5. juli 2013 Han må ordne opp i problemene sine med profesjonell hjelp og før han har gjort det så er han ikke klar for noe forhold. Ellers ender det bare i manipulering og psykisk mishandling. Anonymous poster hash: 7308f...d0f 2
Gjest Gjest Skrevet 5. juli 2013 #10 Skrevet 5. juli 2013 Bruker han selvskadingen for å presse deg, eller er det en reell reaksjon han har? Det kan være ekstremt vanskelig å finne ut hva som er hva, men det er to vidt forskjellige ting. Men, det at han sier at han vurderer selvmord med trailer er mer enn nok til at jeg hadde meldt han inne til en eller annen instans. En ting er at noen velger ta livet sitt, men å forårsake en ulykke i samme slengen er noe jeg ikke vil stå igjen og vite at jeg kanskje kunne forhindret.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå