Nana Skrevet 15. april 2004 #1 Skrevet 15. april 2004 Jeg har tenkt å ta meg ny utdanning og vil gjerne jobbe med noe innen økonomi/regnskap/lønn. Tenker i første omgang å ta regnskapsskolen på NKI ved siden av jobben og så evt. gå videre på BI hvis det fenger. Noen som jobber med regnskap/lønn som kan fortelle litt om jobben sin? Hvilken utdannelse dere har, hva dere tjener sånn ca og fortelle litt om jobbmarkedet? Jeg har allerede høyskoleutdannelse og jobb innen noe helt annet. Jeg har vært lei i flere år og vil nå ha et yrke der jeg kan sitte på et kontor og gjøre jobben min i fred fra kunder etc. Håper noen kan fortelle meg litt!
Skravla Skrevet 15. april 2004 #2 Skrevet 15. april 2004 Jeg jobber med lønn, men det er en liten del av jobben min. Stort sett så jobber jeg mer mot personal enn mot regnskap. Men samtidig ligger jo lønn litt midt i mellom. Noe mot personal, men når det kommer til avstemming av lønnsregnskap så er regnskapsforståelse absolutt gull verdt. Hvis du ønsker å jobbe med økonomi/regnskap så bør du absolutt inn på BI eller NHH. Det blir mer og mer krav til dette. Med lite eller ingen høyskoleutdanning så blir det kun registreringsjobber (faktura, timelister etc) noe som blir grusomt kjedelig i lengden. Hvis du ønsker å jobbe med lønn/personal så lønner det seg å ta fag som personalforvaltning, organisasjonsstyring etc. Mange av disse finner du også på BI, NHH og HIO. Lønn varierer men 250-350 000 alt etter offentlig/privat, stor/lite firma. Nå er vel jobbmarkedet ganske stramt for slike stillinger tror jeg. Det er ofte innen disse områdene at man først innskrenker. Fagpersonale er oftes viktigere......... Ta et søk via aetat eller finn.no så vil du se hva som finnes og hvilke kompetansekrav som stilles. Lykke til i jobbvalg.
Gjest Anonymous Skrevet 15. april 2004 #3 Skrevet 15. april 2004 Jeg jobber med lønn i kommunen. Gjør også forskjellige andre oppgaver og skal etterhvert begynne å føre regnskap. Har høgskoleutdannelse i økonomi- og administrasjon med regnskap. Var ferdigutdannet i juni 2003 og fikk jobben i november, så det er håp selv for en nyutdannet. Begynnerlønnen er 250000 for en høgskoleutdannet i det offentlige.
Gjest celine Skrevet 16. april 2004 #4 Skrevet 16. april 2004 Jobber for to forskjellige regnskapsbyråer, og trives kjempegodt med det. Utdannelsen min er 1,5 år på NA og består av Regnskapsmedarbeider 1 og 2, samt controller. Fastlønn for nyansatte bør være 250- 300 tusen i året. Blir masse overtid i vårhalvåret med mulighet for avspasering om høsten.. ANBEFALES !!!! (men telefoner og "mas" fra kunder og til kunder slipper du nok ikke unna...)
April Skrevet 16. april 2004 #5 Skrevet 16. april 2004 Jeg jobber med regnskap, fakturering og lønn..Jeg har 1 år på Bi Oslo, grunnfag i bed.øk og 3 år på BI Sandvika på revisorlinja. Jobben er grei og jeg trives godt. Sitter alene med alt ansvaret og det er litt tøft når man er nyutdannet! Jeg har akkurat gått opp i lønn og får nå 275 000 i året, har flexitid(helt supert) og jobber i det private!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå