Gå til innhold

P-plaster

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Dette er sikkert 1001 gangen dette spørsmålet kommer på trykk, men så gidder jeg ikke å lete så langt bak i arkivene her, så jeg prøver nå likevel, jeg :-) :

Er her noen som har prøvd p-plasteret Evra? Er det like trygt som p-pillen? Tåler det VIRKELIG både dusjing og bading? (Svømmer svært mye...) Har dere merket noen forskjell m.h.t. hormonene o.l.?

Jeg har 2 hovedproblemer med p-pillen: jeg glemmer den rimelig ofte (ca. 1 gang i uken...), og så TROR (i hvertfall HÅPER jeg! :-? ) at de kan ha noe med mine ekstreme humørsvingninger å gjøre... Ellers er jeg superfornøyd: får mensen hver 4. mandag og har ingen problemer med det...

Jeg blir veldig glad hvis dere deler deres erfaringer! (Tror mer på andres erfaringer enn reklame for et produkt...) Selvfølgelig: dere merker sikkert ikke om det er like trygt som p-pillen, men... Dere merker i allefall om det sitter som det skal! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruker den jeg. Den sitter som støpt i vann, Og er enkel å bruke. Det eneste negative er at den blir fort stygg i kantene, akkurat som et slitt plaster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1
Jeg bruker den jeg. Den sitter som støpt i vann' date=' Og er enkel å bruke. Det eneste negative er at den blir fort stygg i kantene, akkurat som et slitt plaster.[/quote']

Kor på kroppen kan du feste det? Og kor mye kostar det? Eg skal til legen på måndag, trur eg skal be om resept på plaster, virkar så greit! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan feste det på rumpa, under trusekanten foran, overarm og skulder, men det må settes ett nytt sted hver uke. Også er det en uke hvilepause. Det følger med et etui som gjør at du kan markere hvilken dag du satt på første plaster, skal alltid byttes denne dagen. Prisen er i overkant av 300 og varer i 3 mnd. Kjør på :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert fordi huden blir "sliten" av det tipper jeg.

Jeg glemte å si det, jeg har forrsten ikke merket noe bivirkninger av det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har brukt EVRA i en måned.

De første par-tre ukene var jeg veldig kavlm, men ellers har ikke jeg merka noen bivirkninger.

Jeg har hatt problemer med at plasteret fort løsner i kantene og blir stygt, ellers er jeg fornøyd med EVRA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare brukt Evra i litt over en uke, og er superfornøyd. :D Det er sant at plasteret blir litt stygt i kantene, men det har fungert mye bedre for meg enn Yasmin som jeg gikk på før jeg byttet. Ikke har jeg blitt kvalm, men jeg var litt øm på den armen jeg hadde plasteret på første dagen. Nå har jeg det på den ene skulderen, og jeg merker ingenting.

Dusjing og alt, går som en drøm. Ikke er det vanskelig å få av heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvor stort er det egentlig? Jeg skjønner ikke helt hvordan jenter i sommersesongen (og særlig i varmere strøk) kan bruke det - for bikinien dekker ikke sååå mye av rompa, og hvor ellers kan man sette det for at det ikke skal synes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt plasteret på i 3 dager nå. Har vært ganske kvalm siden jeg satt det på, og føler meg litt tung i hodet liksom... Får håpe dette går over. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...