Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Etter en god stund sammen har jeg mistet tenningen på mannen, men ikke tenningen. Vi har det økonomisk og trygt veldig bra i forholdet, er gode støttespillere, gode venner, jeg bare orker ikke tanken på å ha sex med ham. Vi tar ikke på hverandre, dvs, jeg lar ham ikke ta på meg. Dessverre har ikke sexlysten forsvunnet, den har bare forsvunnet for ham.. Ofte ligger jeg og onanerer etter at han har stått opp, etter at jeg har avvist ham fordi jeg ikke orker tanken på sex.

På en annen side er det ganske uaktuellt å forlate mannen, foruten om det sexuelle og intime har vi alt vi trenger.

Har hatt en del kontakt med en gammel flamme over sms, vi sender en del meldinger med seksuellt innhold. Noen ganger sitter vi og skriver skittent på skype når mannen min har lagt seg eller er bortreist. Vi har pratet om tanken på å møtes, men jeg tør egentlig ikke det heller.

Hva skal en gjøre..

Anonymous poster hash: 90fed...c52
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest gjest
Skrevet

Du bryter med mannen din. Det SKAL du gjøre, for du er praktisk talt utro og du elsker han ikke.

AnonymBruker
Skrevet

På en annen side er det ganske uaktuellt å forlate mannen, foruten om det sexuelle og intime har vi alt vi trenger.

Har hatt en del kontakt med en gammel flamme over sms, vi sender en del meldinger med seksuellt innhold. Noen ganger sitter vi og skriver skittent på skype når mannen min har lagt seg eller er bortreist. Vi har pratet om tanken på å møtes, men jeg tør egentlig ikke det heller.

Hva skal en gjøre..

Anonymous poster hash: 90fed...c52

Skjønner godt hva du mener. Det siste du må gjøre er å fortelle han om det.

Jeg vet om flere som er gift eller i forhold med en men har sex med andre. Økonomisk og følelsesmessig har man det jo godt. Jeg tror ikke mange forstår den biten. Men kristendommens kultur sitter fortsatt godt igjen i samfunnet hvor det er forbudt å ha sex med andre enn den man er sammen med. Derfor møtes det med fordømmelse når man har sex med andre enn den man er i forhold med. Men følelser er ikke så enkle som folk tror og vil ha det til.

Anonymous poster hash: d0015...cef

• Liker 1
Skrevet

Jeg vet om flere som er gift eller i forhold med en men har sex med andre. Økonomisk og følelsesmessig har man det jo godt. Jeg tror ikke mange forstår den biten. Men kristendommens kultur sitter fortsatt godt igjen i samfunnet hvor det er forbudt å ha sex med andre enn den man er sammen med. Derfor møtes det med fordømmelse når man har sex med andre enn den man er i forhold med. Men følelser er ikke så enkle som folk tror og vil ha det til.

Dette blir altfor relativistisk for meg. Synet du fremmer har ikke noen moral i seg, og ikke noe hensyn til hvordan partneren opplever det. Det er faktisk lett å forstå at trådstarter gjerne vil fortsette et forhold hvor hun har det greit økonomisk, og har en venn og støttespiller ved sin side. Hun er mottakeren, den som får dekket de behovene hun har. Grunnen til at folk reagerer på det er egoismen ved å oppretteholde et slikt forhold, fordi partneren hennes ikke får dekket sine behov, og forhindres fra å møte noen som vil gi han fysisk nærhet og kjærlighet. Det er også riktig å reagere på utroskap.

Jeg synes det er utrolig feigt å bli værende i et forhold hvor ingen får det de egentlig ønsker.

AnonymBruker
Skrevet

kan du snakke med ham om dette? Kanskje det faktisk er en mulighet for at han kan akseptere at du får noe av det seksuelle dekt hos andre - og kanskje det er det som skal til for at dere kan få tenningen tilbake sammen? Eller kanskje ikke, men det er uansett mye mer fair å være ærlig mot ham enn å gå bak ryggen hans samtidig som du avviser ham. Jeg vil jo tro det er frustrerende for ham også, og for alt du vet ønsker han også å få seksuell bekreftelse fra annet hold.

Anonymous poster hash: 3f73d...247
AnonymBruker
Skrevet

Sorry mac, men dette er bare en unnskyldning for å være utro der man skyver generaliseringer over absolutt moral for å rettferdiggjøre egen utroskap. Utroskap handler ikke om absolutt moral, hverken i forhold til tradisjonelle kristne moralske verdier eller mer liberale. Hva som er den absolutt moralen i samfunnet spiller ingen rolle, for det er det å gå bak partnerens rygg som utgjør det å være utro. Det er jo også de som har åpne forhold der de har mulighet til å ha seksuelle forhold med andre selv om de er i et seriøst forhold. Forskjellen er at det er _avtalt_ på forhånd, det er ingen av de som går bak ryggen til hverandre.

Anonymous poster hash: e1c79...6d7

Skrevet

Skjønner godt hva du mener. Det siste du må gjøre er å fortelle han om det.Jeg vet om flere som er gift eller i forhold med en men har sex med andre. Økonomisk og følelsesmessig har man det jo godt. Jeg tror ikke mange forstår den biten. Men kristendommens kultur sitter fortsatt godt igjen i samfunnet hvor det er forbudt å ha sex med andre enn den man er sammen med. Derfor møtes det med fordømmelse når man har sex med andre enn den man er i forhold med. Men følelser er ikke så enkle som folk tror og vil ha det til. Anonymous poster hash: d0015...cef

Å ha hemmelig sex med andre samtidig, som du lar mannen forsørge deg, er bedrageri. Enten må du legge kortene på bordet, og sannsynligvis bli fratatt de økonomiske godene, eller kutte ut utroskapen.
Skrevet

Så lenge du har en gammel flamme på si som du skyper "dirty" med så kommer i hvert fall ikke forholdet ditt til mannen din til å bedre seg.

Enten får du bryte med andre, ta med mannen på samlivskurs, reise bort, jobbe aktivt for å se på han som attraktiv

Eller

Du sier at nå går det ikke lenger, og dere skiller lag. Han har trolig merket at alt ikke er toppers. Folk merker det gjerne når partneren nekter all sex.

Pose og sekk funker ikke, prisen blir dessuten enorm når mannen din finner ut at han er holdt for narr.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...