Chrizzy Skrevet 5. juli 2013 #1 Skrevet 5. juli 2013 Jeg og en venninne skal bytte kamera. Hun har et Nikon D7000 og jeg har et Nikon D5100. Jeg aner ikke hva prisforskjellen er, noen som har peiling? Det er altså meningen at jeg skal betale mellomlegget til henne. Etter en kjapp titt på nettet ble det sagt 5000, men jeg ble litt usikker på om det er mye? Mitt kamera har en ekstra linse, i tillegg til Nikonlinsa som fulgte med, Tamron 18-200 mm. Ellers tenker jeg at utstyr ikke regnes med, det beholder vi selv. På min vennines kamera er det ikke noen Nikon linse, men en Sigma 18-200 mm.
I Grosny Skrevet 5. juli 2013 #2 Skrevet 5. juli 2013 Jeg og en venninne skal bytte kamera. Hun har et Nikon D7000 og jeg har et Nikon D5100. Jeg aner ikke hva prisforskjellen er, noen som har peiling? Det er altså meningen at jeg skal betale mellomlegget til henne. Etter en kjapp titt på nettet ble det sagt 5000, men jeg ble litt usikker på om det er mye? Mitt kamera har en ekstra linse, i tillegg til Nikonlinsa som fulgte med, Tamron 18-200 mm. Ellers tenker jeg at utstyr ikke regnes med, det beholder vi selv. På min vennines kamera er det ikke noen Nikon linse, men en Sigma 18-200 mm. Jeg anslår bruktprisforskjellen på disse til å være ca 2000, maks 2500. Bruktpris på D 7000 er ca 4500 jfr kjapp kikk påmarkedsplassen, foto.no 5100 vil kanskje gå for mellom 2 og 3 tusen? Trolig nærmere 3000 med originalobjektivet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå