Sunshower Skrevet 5. juli 2013 #1 Skrevet 5. juli 2013 Dette er kanskje ikke riktig forum, men er vel en del her som har gjort dette så jeg prøver. Da er nurket blitt 6 mnd, og det er noe utstyr, klær og andre tekstiler som ikke passer lenger. Hvordan burde jeg pakke dette vekk for at det skal holde seg mest mulig i den tilstanden det er i? Vi ønsker flere barn senere, og er også første mann i søskenflokkene på begge sider som får barn. Ønsker derfor ikke å selge eller kvitte oss med det, men beholde det til senere barn. Vi har en del klær, nyfødtdyner, sengetøy, vognpose, og bagen til vogna er snart for liten, blant annet. Bilstolen varer en stund til, men blir jo for liten etterhvert. Noen som har noen tips? Har hørt man ikke burde pakke i plast da dette kan gi plastlukt og litt gulning i tekstiler. Stemmer dette? Takk på forhånd
Susan Sto Helit Skrevet 5. juli 2013 #2 Skrevet 5. juli 2013 Hmmm... Vi satte ting bare rett på loft og i skap og sånt vi... Klær ble pakket dels i store oppbevaringsposer fra IKEA, og dels i pappesker. Sko i gjennomsiktige plastkasser. Dyner og sånt kom jo i en form for pose opprinnelig, så det puttet vi oppi der. Merket ikke noe til lukt eller forringelse av noen ting. Eneste var at klær som hadde usynlige flekker da de ble pakket bort, plutselig hadde synlige flekker da det ble pakket frem. Alt var rent ved bortpakking, men vi vasket det før bruk igjen alikevel.
charactouy Skrevet 5. juli 2013 #3 Skrevet 5. juli 2013 Anbefaler vakuumposer. Klærne tar da maks halve plassen. Lurer på om det var fra nytt og nyttig jeg bestilte noen gode som kan tømmes med støvsuger. Vi har sikkert 200 liter klær pakket slik.
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2013 #4 Skrevet 5. juli 2013 Vi har også stuet alt på loftet i gjennomsiktige store plastposer fra IKEA. Noe av det tar vi ned til minstemann. Rene jenteting får ligge litt lenger, til søsknene mine begynner å produsere avkom og vil arve Anonymous poster hash: d8067...98c
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2013 #5 Skrevet 5. juli 2013 Jeg har pakket klær og andre tekstiler i pappkasser. Vognbag, bilstol og andre slike ting pakket jeg i gamle dynetrekk/lakken for å beskytte mot støv og for å sikre meg at det ikke ble liggende fuktig(som det lett kan gjøre i tett last. Det holdt seg godt mellom nr 1 og nr 2, og jeg satset på det gjør det til det skal i bruk til nr 3 også. Enkelte ting får flekker av å ligge, uansett. F eks klær som har vært gulpet mye på. Er det helt kvite bomullsplagg kan man klobleke eller solbleke så flekkene blir mindre synlige. Anonymous poster hash: 434a5...208
Sunshower Skrevet 5. juli 2013 Forfatter #6 Skrevet 5. juli 2013 Tusen takk for svar alle sammen! Vognbag, bilstol og andre slike ting pakket jeg i gamle dynetrekk/lakken for å beskytte mot støv og for å sikre meg at det ikke ble liggende fuktig(som det lett kan gjøre i tett last. Anonymous poster hash: 434a5...208 Det hadde jeg ikke tenkt på, lurt 1
Veggdyret Skrevet 5. juli 2013 #7 Skrevet 5. juli 2013 Min mor har en mengde gammelt tøy liggende i tykke tøyposer på loftet. Der ligger det ting som er arvet både en og to generasjoner og alt er like fint enda (eldste babytøyet var vel en 60-70 år gammelt).
skruf Skrevet 5. juli 2013 #8 Skrevet 5. juli 2013 Pakket ned i pappesker (veldig greit med bananesker som har eget lokk), der jeg har merket på eskene med tusj hva slags klær og hvilken str. F.eks ulltøy, bodyer og strømpebukser, str 82-96. Jeg gir bort endel klær, tar bare vare på det som er mest verdifullt (i mine øyne). Hjemmestrikka klær, nøytrale bodyer og skjorter, strømpebukser, yttertøy som ikke er slitt, bunader, kjoler, ull, nyfødttøy, dyner, sengetøy tar jeg vare på. Resten gir jeg videre til venninner sine barn, tantebarn, freetex..
Gjest Keikolina Skrevet 5. juli 2013 #9 Skrevet 5. juli 2013 Pakket ned i plastikk esker med lokk ifra europris.
Missy1 Skrevet 5. juli 2013 #10 Skrevet 5. juli 2013 Vi brukte vacuum poser får kjøpt det på biltema, europris, ikea osv
Stinelin Skrevet 5. juli 2013 #11 Skrevet 5. juli 2013 Har pakket i pappesker og merket med type klær og størrelse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå