Gå til innhold

Lurer på om jeg er gravid, selv om jeg har hatt mensen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For ca. 2mnd siden hadde jeg sex. Jeg går på p-piller og passer på å ta dem, men det hender jo at jeg glemmer. Men da er jeg påpasselig med å unngå sex eller bruke kondom. Da jeg hadde sex for 2mnd siden så synes jeg å huske at jeg var ekstra nøye med å ta p-pillen, men jeg kan jo ikke huske for sikkert nå om jeg glemte en eller ikke. Jeg passet heller ikke på å ta mandags-pillen mandag og tirsdags-pillen tirsdag. Jeg tok en tilfeldig pille på brettet.

Og nå har jeg i de siste dagene måtte tisse oftere, og mer. Jeg må ofte tisse igjen kun kort tid etter sist. Jeg har ikke drukket noe som gjør at man må tisse mer, og heller ikke noe mer enn normalt.

I tillegg til all tissingen, så har jeg merket litt menslignende smerter litt etter at jeg har tisset. Jeg føler at smertene kommer fra livmoren, slik som ved mensen. Men det kan jo godt hende det er blæren.

Og på grunn av dette begynte jeg å tenke på graviditet. Men jeg hadde mensen for ca 2-3 uker siden. Blødningen var da mindre enn ellers, men det kan vel forekomme?

Og det var da jeg begynte å tenke om jeg hadde noen andre symptomer. Så jeg leste litt på nettet.

"Man kan være gravid hvis man besvimer eller det svartner oftere enn ellers":

Det har skjedd et par ganger. Jeg har følt meg svimmel, synes blir dårligere og det svartner litt. Da har jeg måttet støtte meg. Og jeg skjelver litt.

"Man kan være gravid hvis man ikke liker lukter":

I det siste har jeg ved et par anledninger fått helt "noia" når jeg har luktet noe mat, og jeg har måttet sette dette vekk for ikke å bli kvalm.

Jeg har også mer klumpete utflod, men det svir/klør ikke. Kan dette være et symptom?

Så jeg lurer på om jeg bør ta en test? Og da er jeg redd den er positiv. Jeg vet hvem jeg hadde sex med, men det var en ons. Og jeg vet hvor han bor,så hvis jeg er det så har jeg mulighet for å ta kontakt. Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre, så HJELP!

Og bare for å nevne det, så har jeg tatt klamydiatest, som var negativ. Hvis noen skulle nevne det.

Håper noen kan hjelpe! :)

Anonymous poster hash: 966a9...8e8
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan også legge til at jeg ikke har gått opp i vekt, men ned noen få kg. Men det kan være fordi jeg har spist mindre i det siste av ulike grunner.

Anonymous poster hash: 966a9...8e8
Skrevet

Ta en test du, så får du svar.

Anbefaling, har du sex med en som ikke er din faste partner, så bruk kondom.

Det beskytter ikke bare mot graviditet, siden du tydeligvis slurver litt med pillen til tider, men mot noen riktig så ubehagelige, og for ikke å snakke om livstruende, sykdommer. Som man ikke blir frisk av, eller går bort etter 9 måneder...

Skrevet

Ut i fra det du beskriver synes jeg det høres mer ut som en mild UVI, enn en graviditet.

Ta en test, så har du lukket det spørsmålet. Fortsetter plagene går du til legen og tester for UVI.

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan skal vi kunne hjelpe?

Du må jo ta en test...

Anonymous poster hash: 23b0d...e43
Skrevet

Enig med Athene, det høres mer som UVI. Og når man leser om graviditetssymptomer på nettet vil alltid noen av de passe.

AnonymBruker
Skrevet

Uvi eller klamydia.

Anonymous poster hash: c5e23...751

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...