Gå til innhold

Verdens beste

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et familiemedlem som bare er fantastisk på alle måter, vi gifter oss snart å fikk forespørsel om vi kunne tenke oss at vedkommende dekte alle utgiftene til festen (mat drikke etc) i stede for å bare få penger, hva sier man til sånt da ;) vi er veldig nære å jeg har så å si vokst opp der, da foreldrene mine hadde nok med sitt da jeg var liten

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Den som betaler er den som bestemmer.

Skrevet

Den som betaler er den som bestemmer.

alt er ferdig bestilt så ingen mulighet for å endre på noe;) å vedkommende var klar på at det var vår dag å vi som bestemmer
  • Liker 1
Skrevet (endret)

..

Endret av Tallulah
  • Liker 4
Gjest Gjest
Skrevet

alt er ferdig bestilt så ingen mulighet for å endre på noe;) å vedkommende var klar på at det var vår dag å vi som bestemmer

Ja, ja.

Skrevet

Man sier tusen takk!

selvfølgelig, ble bare helt sjokkert, kom helt ut av det blå!
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ha takket høflig nei takk til å få alt dekket. Hyggelig, men det er noe med stolthet å gjøre. Vi gifter oss, vi inviterer, vi har lyst til å være vertskap. Og som Gjest er inne på: pengebidrag kommer gjerne med visse betingelser og forpliktelser - uttalt eller ikke.

Samtidig så har jo denne personen helt sikkert veldig lyst til å hjelpe dere. Om du synes det er ubehagelig å ta imot hjelp på alt - hva med å la vedkommende betale for noe? F.eks maten?

Anonymous poster hash: 1b836...caf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Og. Det skrives og.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg ville ha takket høflig nei takk til å få alt dekket. Hyggelig, men det er noe med stolthet å gjøre. Vi gifter oss, vi inviterer, vi har lyst til å være vertskap. Og som Gjest er inne på: pengebidrag kommer gjerne med visse betingelser og forpliktelser - uttalt eller ikke.

Samtidig så har jo denne personen helt sikkert veldig lyst til å hjelpe dere. Om du synes det er ubehagelig å ta imot hjelp på alt - hva med å la vedkommende betale for noe? F.eks maten?

Nemlig.

Skrevet

Oi, vanskelig. Et veldig hyggelig tilbud som det er vanskelig å takke nei til uten å føle seg uhøflig. Men det er noe rart i at noen andre skal betale "hele moroa"selv om det sikkert er veldig godt ment. Hadde ønsket å si nei, men vet ikke om jeg hadde turt det fordi jeg hadde følt meg utakknemlig og litt frekk for å avslå noe som er veldig generøst.

Skrevet

Oi, vanskelig. Et veldig hyggelig tilbud som det er vanskelig å takke nei til uten å føle seg uhøflig. Men det er noe rart i at noen andre skal betale "hele moroa"selv om det sikkert er veldig godt ment. Hadde ønsket å si nei, men vet ikke om jeg hadde turt det fordi jeg hadde følt meg utakknemlig og litt frekk for å avslå noe som er veldig generøst.

å si nei er egentlig ikke et alternativ, vi fikk valget enten bryllupsreise all inklusive (det. Blir like dyrt som festen å vel så det) eller mat og drikke dekket. Å takke nei sårer personen tror jeg. Jeg er det nærmeste personen kommer en datter
Skrevet

Kom med eksempler på betingelser, ser ikke akkurat hva som kan bli problem. Gjestene er bedt lokale å alt er booket mat bestilt å bryllupet er til helgen lite mulighet for å endre noe da

Nemlig.

Gjest Adriane
Skrevet

Det hadde satt meg i et umulig dilemma... Jeg hadde ønsket å si tusen takk for tilbudet, men det kan vi bare ikke ta i mot. Så ville jeg nok antakelig da heller valgt reise, om jeg måtte velge. Men jeg ville sagt at jeg syns det er for mye, vet at det er godt ment, og er uendelig takknemlig, men at det også er litt vanskelig å være mottaker av en så generøs gave. Det er uten tvil kun godt ment, men det kan være ubehagelig å motta sånne gaver/summer.

• Liker 2
Skrevet

Så utrolig snilt! Dette er bare du som kan vite hva som er riktig for deg. Hvis du er som en datter for vedkommende blir det vel som når enkelte foreldre ønsker å betale dette for barna. Da er det ikke noe galt i å være glad og takke så mye. :-)

• Liker 2
Skrevet

Kjør på. Av 4 foreldre har vi kun en. Så vi må dekke absolutt alt selv. Dere er heldige :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi fikk også dekket våres bryllup til 150 000,- :)

Anonymous poster hash: cd8ba...ee0

Skrevet

Jeh ville takket høflig ja takk :):) heldige dere er!

• Liker 1
Gjest Kiara!
Skrevet

Det er ikke synd på Oss andre voksne som må betale hele bryllupet selv. Det blir helt feil tilnærming.

Jeg vet ikke hva jeg hadde gjort, men jeg er sikker på at jeg hadde sett på det som en utrolig gave uansett om det var penger, bidrag til festen eller reise. Man avviser ikke slike ting heller.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...