Gjest Carolinka Skrevet 4. juli 2013 #1 Skrevet 4. juli 2013 Andre som har det slik? Vet ikke om graviditet er årsaken, men klarer til tider nesten ikke gå ordentlig eller løftet beinet opp i sofa eller når skal kle på sokker. Når reiser meg opp fra sofa / seng etter hvile, eller har gått tur, kjennes det ut som muskelstrekk øverst i innsiden av låret. Der i "gropa" mellom låret og skrittet. Kjempevondt. Beveger meg som en gammel støl bøyd mann. Og vagger litt. I begynnelsen trodde jeg det var stivhet etter trimturer, men det har vart i flere uker nå og blir ikke bedre... På samme plass, høyre side. Har begynt å tenke lyskekreft o.l. og er redd siden man ikke bør ta røntgen med barn i magen. Skal ringe lege, men er redd de ikke kan finne ut særlig uten røntgen.... Andre som har opplevd dette??
kisskissbangbang Skrevet 4. juli 2013 #2 Skrevet 4. juli 2013 Det er ikke i symfysen det gjør vondt da? Mine bekkenløsningssmerter begynte omtrent som du beskriver, men mer i lysk/symfyse enn lår.
Gjest Carolinka Skrevet 4. juli 2013 #3 Skrevet 4. juli 2013 Googlet lysk og symfyse. Jo, der et sted. Kjennes ut som det er der man tøyer/strekker ut etter en treningsøkt. Innerst i område mellom skritt, lår.
Thinkerbelle Skrevet 5. juli 2013 #4 Skrevet 5. juli 2013 Jeg hadde det slik, som om det stråler ut øverst i låret. Kan faktisk få det ved eggløsning nå etter graviditeten også..
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2013 #5 Skrevet 5. juli 2013 Akkurat den smerten fikk jeg og da jeg var gravid, det er symfysen som forårsaker det. Fikk også smerter helt nederst i magemusklene av samme grunn. Anonymous poster hash: ec754...e7f
Hjarte Skrevet 5. juli 2013 #6 Skrevet 5. juli 2013 Har den ene foten din hovnet opp? Jeg mener ikke å skremme deg, men disse symptomene var ganske lik de jeg hadde da jeg fikk blodpropp.
Yesterday Skrevet 5. juli 2013 #7 Skrevet 5. juli 2013 (endret) Googlet lysk og symfyse. Jo, der et sted. Kjennes ut som det er der man tøyer/strekker ut etter en treningsøkt. Innerst i område mellom skritt, lår. Høres veldig ut som ligamentsmerter. Jordmora viste meg på onsdag et bilde av livmora og ligamentsbåndene rundt, vi har en del som går rundt livmora og i lysken, det kan gjøre veldig vondt i blant. Spesielt i lysken pga div bevegelser vi gjør. Noen har mer vondt enn andre. Har selv ligamentssmerter i lysken i blant, og det er en strekkende følelse. Kan gjøre så vondt at jeg nesten hyler. Greia er at disse ligamentbåndene som holder livmora på plass (eller noe i den duren) forstrekker på seg når livmora vokser, så det er på en måte voksesmerter. Fysioterapeuten min (går til han pga bekkenløsning) sa at vi også har ligamentbånd i bekkenet, og når gravide får bekkenløsning (alle gravide får bekkenløsning for bekkenet utvider seg så vi kan føde) så får noen vondt pga ligamentbåndene som strekkes + noe hormonelle greier. Så hvis det ikke er ligamentssmerter pga livmora så kanskje det er pga bekkenløsning, er jo varierende hvor vondt man får, og de fleste får ikke vondt. Selv har jeg en del smerter bak men også stråling i venstre lår, men ikkei lysken eller symfysen, hos meg føles det som at det er i selve beinet, altså skjelettet inni låret. Ligamentsmerter er mye mer vanlig enn bekkenløsning med smerter. Endret 5. juli 2013 av Yesterday
Gjest Carolinka Skrevet 11. juli 2013 #8 Skrevet 11. juli 2013 Tusen takk for interessante svar. Jeg har ikke fått ringt jordmor eller lege enda. Smertene forverres ikke, så jeg regner med det er sånn ligamentsmerter eller "ufarlig" bekkenløsning (som ikke trenger behandling.) Nei, foten har ikke hovnet opp. Bare stiv og støv i gangen etter å ha sittet/ligget lenge, og litt vanskelig for å løftet beinet noen ganger. Hadde jeg hatt det på begge sider så ville jeg jo ikke kunnet gå, tror jeg, men heldigvis bare på den ene. Også varierer det. Litt småondt i korsryggen også, men får til å gjøre husarbeid, bare jeg hviler og ikke tar i for mye. Kan jo ikke stoppe opp å gjøre noe helt heller...da blir man jo ikke i form til fødselen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå