AnonymBruker Skrevet 4. juli 2013 #1 Del Skrevet 4. juli 2013 Jeg har lyst til å bli lektor og skal (forhåpentligvis) begynne til hosten. Noe som gjor meg irritert og nedenfor er folks reaksjoner når de får vite at jeg vil bli lektor. ''Hva? Hvorfor vil du det?'' ''Skal HUN bli lærer? Men hun er jo så smart.'' ''Læreryrket er for dem som ikke er gode nok på skolen.'' Det er så fælt å hore slike kommentarer. Til dags virker det som man får respekt kun om man er lege, ingenior eller advokat. Jeg blir så irritert at man blir sett ned på fordi man liker å undervise. Hva slags fordommer har dere hort om læreryrket? .. Anonymous poster hash: 99139...d50 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tomaten Skrevet 4. juli 2013 #2 Del Skrevet 4. juli 2013 (endret) At man ikke trenger mer en 2'er i snitt for å komme inn på lærerstudie Edit: skrivefeil Endret 4. juli 2013 av Tomaten 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lonely September Skrevet 4. juli 2013 #3 Del Skrevet 4. juli 2013 Rart da folk ikke hadde fått en ordentlig jobbutsikter lærere Lærere er grunnmuren til arbeidslivet 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2013 #4 Del Skrevet 4. juli 2013 At man ikke trenger mer en 2'er i snitt for å komme inn på lærerstudie Edit: skrivefeil Man trenger faktisk 3,5 i snitt og 3 i matte. Anonymous poster hash: 99139...d50 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2013 #5 Del Skrevet 4. juli 2013 Fikk nå en fordom at lærere kan bruke Æ og Å men ikke Ø. Anonymous poster hash: acc09...50b 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2013 #6 Del Skrevet 4. juli 2013 Jeg er lærer og kan ikke se for meg en mer spennende jobb. Masse å gjøre hele tiden, og masse utfordringer både på faglig og menneskelig plan. Man må kunne håndtere det meste, og greie å jobbe under press. Eller, man må ikke bare kunne jobbe under press, man må være fantastisk under press. Jeg vet med meg selv at jobben min er fantastisk, og blåser i hva andre måtte mene. Heldigvis er hele familien stolt av meg, og det hadde de vært uansett hva jeg hadde valgt. Anonymous poster hash: 3c69d...965 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2013 #7 Del Skrevet 4. juli 2013 Yrket har vel fått et dårlig rykte ettersom nivået på lærerhøyskolen barw har blitt lavere og lavere, og læreryrket har blitt en oppsamlingsplass for de som ikke vet hva de vil eller ikke fullfører utdannelsen. På Blindern var holdningen at "man kan jo i verste fall alltids ta pedagogikk og bli lærer"Anonymous poster hash: d4364...5c3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2013 #8 Del Skrevet 4. juli 2013 Fikk nå en fordom at lærere kan bruke Æ og Å men ikke Ø. Anonymous poster hash: acc09...50b Jeg skrev ikke de to bokstavene fordi de er odelagte. Pirk, pirk! Anonymous poster hash: 99139...d50 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2013 #9 Del Skrevet 4. juli 2013 Det spørs helt på personen. Jeg vet ikke med andre, men selv merker jeg lett forskjell på de som bare ble lærere for enkelhets skyld, og de som faktisk genuint interesserer seg for yrket. Og ikke bekymre deg, her i Norge er vi så bortskjemte at vi ser ned på selv de med doktorgrad i ymse emner. Selv folk med fagbrev som gjør en fantastisk god jobb, har god lønn og trygge utsikter blir sett ned på. Jordbærplukkere og folk på lagere er jo nærmest intet-eksisterende. Uff. Anonymous poster hash: 8adb8...cce 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tomaten Skrevet 4. juli 2013 #10 Del Skrevet 4. juli 2013 Man trenger faktisk 3,5 i snitt og 3 i matte. Anonymous poster hash: 99139...d50 Svarte bare på spørsmålet til TS jeg.. Hva slags fordommer har dere hørt om læreryrket? .. Anonymous poster hash: 99139...d50 Men syns uansett det er håpløst at en som ikke har mer en 3 i snitt, skal liksom lære andre til å få 6ere.. ser ikke logikken.. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest iGirl Skrevet 4. juli 2013 #11 Del Skrevet 4. juli 2013 At man ikke trenger mer en 2'er i snitt for å komme inn på lærerstudie Edit: skrivefeil må man ikke ha minst 3 i matte, norsk og engelsk for å komme inn på lærer ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tomaten Skrevet 4. juli 2013 #12 Del Skrevet 4. juli 2013 må man ikke ha minst 3 i matte, norsk og engelsk for å komme inn på lærer ? igjen.. svarte bare på fordommene jeg har HØRT... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2013 #13 Del Skrevet 4. juli 2013 At man tar lærerutdannelsen når man ikke kommer inn på førstevalgene, for lærerudannelse kommer alle inn på.... Jeg synes og det er fælt, lærere er utrolig viktige og burde hatt høyere status. Alle vet jo hordan en lærer har det på jobb, og alle vet hvor stor forskjell en god lærer kan gjøre for en elevs læring og fremtid. Skremmende mye. Anonymous poster hash: 13397...e6e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2013 #14 Del Skrevet 4. juli 2013 Jeg går grunnskolelærer 5-10 med norsk og religion. Jeg har lyst til å jobbe på ungdomsskolen. Dette får jeg høre: "NORSK!?!?!?!?!??!?!?!?!?!??!?!?!?!" "Religion!?!?!?!??!?!?!?!?!??!?!?!?!?!" "Deilig med så mye fri og ferie da!" (Prøv noen uker i praksis, så skal du se at det ikke er så mye fri..) "At du gidder..." "Du burde jo i det minste jobbe på videregående da.." Jeg er så lei av å "forsvare" meg. Anonymous poster hash: 99a28...6e3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vampen Skrevet 4. juli 2013 #15 Del Skrevet 4. juli 2013 må man ikke ha minst 3 i matte, norsk og engelsk for å komme inn på lærer ? Matte og norsk. Det er vel de som vil ha krav i engelsk, men jeg tror ikke det har blitt gjennomført enda. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vampen Skrevet 4. juli 2013 #16 Del Skrevet 4. juli 2013 Jeg går grunnskolelærer 5-10 med norsk og religion. Jeg har lyst til å jobbe på ungdomsskolen. Dette får jeg høre: "NORSK!?!?!?!?!??!?!?!?!?!??!?!?!?!" "Religion!?!?!?!??!?!?!?!?!??!?!?!?!?!" "Deilig med så mye fri og ferie da!" (Prøv noen uker i praksis, så skal du se at det ikke er så mye fri..) "At du gidder..." "Du burde jo i det minste jobbe på videregående da.." Jeg er så lei av å "forsvare" meg. Anonymous poster hash: 99a28...6e3 Høres veldig kjent ut! Jeg ble irritert i begynnelsen, nå gir jeg en blank faen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest iGirl Skrevet 4. juli 2013 #17 Del Skrevet 4. juli 2013 igjen.. svarte bare på fordommene jeg har HØRT... Hvis du ser på tiden på svarene så ser du at jeg og brukeren over meg svarte samtidig. Ingen grunn til å hisse seg opp Matte og norsk. Det er vel de som vil ha krav i engelsk, men jeg tror ikke det har blitt gjennomført enda. aha OK. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2013 #18 Del Skrevet 4. juli 2013 Svarte bare på spørsmålet til TS jeg.. Men syns uansett det er håpløst at en som ikke har mer en 3 i snitt, skal liksom lære andre til å få 6ere.. ser ikke logikken.. Hvorfor? Syntes du det samme om norske elever med gjennomsnitt snitt på videregående som utdanner seg i ost-europeiske land ikke burde få lov til å vare lege her i Norge? Det er flere faktorer som kan forklare hvorfor en ikke fikk gode karakterer på skolen. 1. Trynefaktor 2. Umodenhet 3. Sosiale og psykologiskefaktorer Om man greier å fullfore larerutdanningen (som er toff) burde man ikke straffes for hva man fikk på videregående. må man ikke ha minst 3 i matte, norsk og engelsk for å komme inn på lærer ? Jo, da. Det også. Anonymous poster hash: 99139...d50 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tomaten Skrevet 4. juli 2013 #19 Del Skrevet 4. juli 2013 Hvorfor? Syntes du det samme om norske elever med gjennomsnitt snitt på videregående som utdanner seg i ost-europeiske land ikke burde få lov til å vare lege her i Norge? Det er flere faktorer som kan forklare hvorfor en ikke fikk gode karakterer på skolen. 1. Trynefaktor 2. Umodenhet 3. Sosiale og psykologiskefaktorer Om man greier å fullfore larerutdanningen (som er toff) burde man ikke straffes for hva man fikk på videregående. Jo, da. Det også. Anonymous poster hash: 99139...d50 Hva jeg syns om folk som utdanner seg til leger i øst-europeiske land er irrelevant til denne tråden. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2013 #20 Del Skrevet 5. juli 2013 Hva jeg syns om folk som utdanner seg til leger i øst-europeiske land er irrelevant til denne tråden. Egentlig ikke. Du mener tydeligvis at ens snitt fra videregående er mer betydningsfullt enn om man faktisk har fullfort og bestått utdanningen sin. Anonymous poster hash: 99139...d50 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå