Gå til innhold

Vasker du hendene når du har vært på do?

Vasker du hendene etter du har vært på do?  

1. 1. Vasker du hendene etter du har vært på do?

• Ja! Noe annet er jo ekkelt!
      25
    • Nei, jeg synes det er gøy å spre basiller!
      3
    • Do? Jeg bruker bleier.
      1

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Når man må på toalettet om natten, og er kjempetrett og vingler frem og tilbake halvvåken, da synes jeg man har en unnskyldning for å ikke ha vasket seg!

Ellers bør man alltid vaske seg på hendene.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
hva for noe ille er det som kan skje meg?

Du er kanskje vant til dine egne urinbakterier, men du har kanskje venner eller andre besøkende som ikke liker de så godt!

Glad jeg slipper å dra hjem til deg!

Gjest Poirot
Skrevet

Du er kanskje vant til dine egne urinbakterier, men du har kanskje venner eller andre besøkende som ikke liker de så godt!

Glad jeg slipper å dra hjem til deg!

Kanskej jeg er en du kjenner....

*skummel musikk*

Som sagt: bakterier finnes over alt.

Dessuten er urin et rent produkt, i motsetnign til avføring.

Vasker du hendene etter å ha holdt i et gelender, etter å ha vært i butikken, holdt et barn i hånda (HUTTETU!!!!), brukt fjernkontrollen? Bruker du ring, klokke eller armbånd?

Skrevet

Det handler litt om å ta vare på omgivelsene sine, å unngå å spre bakteriene når man er såpass klar over smittekilden som det å ikke vaske seg etter å ha satt hånda inn mellom beina sine og eksponert seg for urinbakterier og andre ulumskheter som E.Coli.

Klart det finnes bakterier når man er ute, dette er vanlig når man lever så tett oppå andre mennesker i et samfunn.

Man vasker derfor hendene for å unngå å spre disse bakteriene. Og for å unngå å bli smittet eller få i seg bakterier kroppen din ikke er så glad i :wink:

Jeg vet at bakterier sitter godt i klokker, ringer, smykker og slike ting, men de sitter bra i de fleste andre ting også. Og iallfall om du kjører de opp mellom beina dine.

Dopapir er nemlig ikke et skydd for bakterier. Du vet sikkert godt selv hvor mange milioner av små hull som finnes i dette.

Det er en grunn til at helsearbeidere til og med vasker henda etter hanskebruk, du er ikke sikker. Og igjen: du tåler såklart dine egne bakterier bedre enn andre mennesker.

Gjest Poirot
Skrevet

Når jeg brukte hansker som helsearbeider vasket jeg meg etterpå fordi det er pudder på de, eller man blir klam og lukter vondt.

Kanskej det hopper millioner av bakterier gjennom mit brettede dopapir. So be it.

Gjest Balenciaga
Skrevet

:o

Selvfølgelig vasker jeg hendene etter dobesøk. Hver gang med såpe. Også når jeg er oppe om natten. Noe annet er helt utenkelig.

Jeg har en venn som jobber med "bakteriekulturer". Etter å ha sett hvilke uhyrer som formerer seg i stor fart selv fra dørhåndtaket til badet kommer det ikke på tale å ikke vaske seg.

Jeg vasker meg også så raskt det er mulig etter å ha betalt med kontanter, da uhyrer også formerer seg i stor fart her. Grøss.

Skrevet
Når jeg brukte hansker som helsearbeider vasket jeg meg etterpå fordi det er pudder på de, eller man blir klam og lukter vondt.

Vel du burde gjort det fordi du hadde kunnskaper om at bakterier kan trenge gjennom hanskene. Men det visste du visst ikke. Ikke rart at det er så mange sykehusinfeksjoner hvis helsearbeidere kan like mye som deg :o

Dette er hentet fra helsetilsynet (snuppa mi :wink: ) :

Håndvask er viktig selv om man har brukt hansker.

Gjest Poirot
Skrevet

Vel du burde gjort det fordi du hadde kunnskaper om at bakterier kan trenge gjennom hanskene. Men det visste du visst ikke. Ikke rart at det er så mange sykehusinfeksjoner hvis helsearbeidere kan like mye som deg :o

Dette er hentet fra helsetilsynet (snuppa mi :wink: ) :

Håndvask er viktig selv om man har brukt hansker.

Jobbet hverken med sykehus eller syke. Brukte hansker av andre grunner. Kan derfor null om regler for institusjonshygiene.

Skrevet

Jobbet hverken med sykehus eller syke. Brukte hansker av andre grunner. Kan derfor null om regler for institusjonshygiene.

Javel, da var det kanskje litt off topic å ta det med?

Jeg brukte det med hansker som et eksempel på at du tar feil når du tror det ikke smitter når du "bare" tørker tisset ditt med dopapir.

Gjest Poirot
Skrevet

Javel, da var det kanskje litt off topic å ta det med?

Jeg brukte det med hansker som et eksempel på at du tar feil når du tror det ikke smitter når du "bare" tørker tisset ditt med dopapir.

Er ikke off topic når jeg forklarer noe ut fra min egen virkelighet og ikke aner noe om regelverk i et yrke jeg ikke har.

Skrevet

Jeg svarer det samme som Poirot her, jeg kan også gå på toalettet hjemme uten og vaske meg på hendene. Kanskje vi blir mer herdet ovenfor bakterier på den måten? :wink:

Men om det er veldig uhygenisk og ikke alltid vaske hendene etter toalett besøk så tenker jeg på sex og diverse aktiviteter i den forbindelse. Dersom en utfører oralsex så er det ikke alltid en er helt nydusjet heller. Dvs, ikke akkurat at en ikke har dusjet på flere dager altså, men er en uhygenisk om en utfører oralsex på en som har vært på toalettet etter dusjen f.eks?

Gjest Poirot
Skrevet

Flott å se at jeg ikke er den eneste grisen som gjør samfunnet vårt til et mer farlig og ubehagelig sted for andre.

Skrevet

[url=http://www.dagbladet.no/dinside/2001/06/11/263045.html]Her kan du (og alle andre, både vaskere og ikke vaskere) lese en artikkel i Dagbladet om håndvask.

Der står det litt om prosent på landsbasis osv. Står også at urin i seg selv er rent, men at det er om du har noen annen infeksjon det smitter. Det som IKKE er bra iallfall er tarmbakteriene(E.Coli) som er rett oppi høgget :ler: De forsvinner ikke selv om du ikke bæsjer akkurat der og da.

Gjest Poirot
Skrevet
Spesielt er menn slurvete etter at de har tisset. Mange tar ikke vasken så alvorlig etter et dobesøk, men de blir tilsølte på hendene. Deretter overføres bakteriene til det neste man tar i.  

Urin er i utgangspunktet ren, men om man har en eller annen infeksjon er det farlig. Det aller verste er selvfølgelig tarmbakterier, som man kan få i seg om man ikke vasker seg, forklarer Laukvik.

Jeg vasker meg selvfølgelig om jeg blir tilsølt på hendene!!! (Forøvrig tar menn på sin egen tiss når de tisser, hvilket ikke jeg gjør.)

Hvor farlig kan det da være, i sitt eget hjem, å ikke vaske seg etter å ha tørket seg uten å bli våt på hendene, godt med papir i mellom, når urin (som jeg selv skrev lenger opp) er rent?

Skrevet

Men vennen min, det har seg sånn at bakterier er så små at du ikke kan se dem eller merke at de er der :)

Selv om du bare tisser finnes det nok andre ting og tang der også skjønner du :wink:

Ja, for menn er det ofte sånn at det drypper litt og når dette legger seg på pungen kommer bakteriene dit også. Vi er vel ikke akkurat kjent for å ikke klø når det klør, og dermed er gjort.

Når du ikke vasker deg på henda, tar du nok på etter eller annet i leiligheten din etterpå. For det ER sånn at det kommer bakterier selv når du ikke SER bakteriene. Dermed er det en ganske stor sannsynlighet for at du kommer nær dette før du skal ut, og derfor overfører det til en eller annen stakkar ute.

Og igjen, (for tredje gang er det vel??) DU merker nok ikke mye til dine egne bakterier som dette, spesielt ikke om du ikke vasker deg opå henda, fordi det er normalfloraen din. Det er det ikke for andre mennesker.

Gjest Poirot
Skrevet

Tror du jeg er ukjent med at man ikke kan se bakterier med det blotte øyet?

Det var DU som linket til der det stod om at det kunne være farlig å få infisert urin på hendene. Ergo er det mindre farlig å få ren urin på papiret.

Ingen vits i å diskutere mer, jeg har sagt hva som skjer i mitt hus, og det provoserer deg. Greit for meg.

Skrevet

Ikke så sinna nå Poirot :) Litt touchy emne kanskje :ler:

Er nok ikke bare meg som synes det er ekkelt med folk som ikke vasker henda. Jeg VET at det stod det om urin i tråden, det var jeg som la den inn. Poenget mitt var at du ikke vet hva du drar med deg ut til omgivelsene dine.

Urinen din kommer nok ganske sikkert borti endel annet på sin vei ut. Og, som sagt, det er nok ikke skinnende rent i rumpeområdet ditt, og du er nok borti der mer enn du aner. Tørker deg vel forfra og bakover regner jeg med? Og hvis ikke har du nok ganske sikkert problemer med UVI, som andre iallfall ikke vil ha borti seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...