Gå til innhold

Vasker du hendene når du har vært på do?

Vasker du hendene etter du har vært på do?  

1. 1. Vasker du hendene etter du har vært på do?

• Ja! Noe annet er jo ekkelt!
      25
    • Nei, jeg synes det er gøy å spre basiller!
      3
    • Do? Jeg bruker bleier.
      1

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vel? Gjør du?

Det gjør jeg. Synes det er ekkelt når folk ikke vasker hendene sine når de har vært på do. Veldig ekkelt faktisk.

Kanskje vi burde ha sånne varsellamper over toaletter, slik som i den larsson gagen: en mann kommer ut av et toalett, og så går det av en alarm, og et skilt lyser opp "vasket ikke hendene sine!".

:ler:

Videoannonse
Annonse
Gjest Poirot
Skrevet

Ikke noe svaralternativ for meg.

Nei, jeg vakser ikke alltid hender om jeg er hjemme og tisser. Skjønner ikke hvorfor jeg skulle bli skitten av å ta på dopapir og hvilke bakterier jeg sprer. Jeg får jo ikke akkurat hånden full av urin. Om jeg må opp om natten gidder jeg ihvertfall ikke å vaske!!

Imidlertid er jeg veldig nøye på å vaske når jeg er andre steder og ikke minst når jeg komemr hjem fra jobben.

Skrevet

Så et program på tv for ikke så lenge siden, husker ikke hvilken kanal eller hvilket program, men i allefall så hadde de tatt bakterieprøver fra forskjellige plasser i et vanlig hus. Og de tok en bakterieprøve fra spyleknappen fra toalettet. Oj! :hår:

Og kanskje det ikke blir så mye bakterier på hånda når man bare tisser en liten skvett, men tenk nå på hvor mange bakterier du legger igjen på spyleknotten på doet hver gang du bruker det...

Skrevet

Kan ikke tenke meg noe annet en å vaske dem altid når jeg har vært på do,om jeg bare har tisset også.Noe annet synes jeg er slurv.

Gjest Poirot
Skrevet
Så et program på tv for ikke så lenge siden, husker ikke hvilken kanal eller hvilket program, men i allefall så hadde de tatt bakterieprøver fra forskjellige plasser i et vanlig hus. Og de tok en bakterieprøve fra spyleknappen fra toalettet. Oj! :hår:

Og kanskje det ikke blir så mye bakterier på hånda når man bare tisser en liten skvett, men tenk nå på hvor mange bakterier du legger igjen på spyleknotten på doet hver gang du bruker det...

Jeg har hørt at det er vel så mange bakterier på fjernkontrollen, for ikke snakke om på sedler og penger.

Skrevet

Vasker hendene hver gang, men når det gjelder bakterier har jeg hørt at tastaturet på en PC er mye værre enn et toalettsete.

Vasker du hendene etter å ha brukt PCen?

Skrevet

Jeg vasker hendene alltid etter dobesøk,og ellers mange ganger om dagen.

Gjest Anonymous
Skrevet

Poirot svarer for meg: sier meg helt enig! (Man bør ikke være hysterisk hjemme hos seg selv- ser an situasjonen).

Dog: min eks-samboer kommenterte alltid overfor meg når jeg skulle på do om natten og kom tilbake til sengen: "Vasket du deg ikke??! Det må du gjøre!!" Og freaket helt ut...Jeg kan forstå ham generelt, men jeg synes han overreagerte når jeg faktisk bare var på toalettet i et halvt minutt og bare tisset fort og ikke var nær noe som kan likne bakterier..Jeg mener: badet vaskes ofte, toalettene hjemme vaskes ofte, og hvis det bare er et hurtig "opp-om -natten-besøk", synes jeg det er lite å freake ut for.

Ellers vasker jeg meg 8 av 10 ganger hjemme (og alltid før og etter mat). Borte vasker jeg meg selvfølgelig absolutt alltid!

Skrevet

Jeg vasker hendene etter dobesøk omtrent alltid, men ikke på nettene når jeg er veldig trøtt! :)

Skrevet
Vasker hendene hver gang, men når det gjelder bakterier har jeg hørt at tastaturet på en PC er mye værre enn et toalettsete.

Vasker du hendene etter å ha brukt PCen?

Har hørt det jeg også, og det finnes en artikkel et sted på nettet om det.

Og her er den.

Ikke hver gang etter jeg har brukt pc, men jeg vasker tastaturet ganske ofte også da. :wink:

Og det er jo ikke så rart penger er så skitne, siden ikke alle vasker hendene sine når de har vært på do!

Og gjest, det er da ingen som er hysteriske, bare renslige. :wink:

Skrevet

Selvfølgelig vasker jeg hendene etter hvert toalettbesøk.

Noe annet er utenkelig. Det er en regel som er innpodet i min oppdragelse. Unntak fra regelen kan være om det skulle hende seg at jeg vandrer i ørska på toalettet for å tisse midt på natten. Men da i visshet om at jeg går rett i dusjen neste morgen.

Regelen om håndvask gjelder også alltid FØR jeg starter med matlaging.

Skrevet

Min mor lærte meg å vaske hendene etter hvert toalett besøk, så det gjør jeg :Nikke:

Noe annet ville vært utenkelig :tunge1:

Skrevet
jeg synes han overreagerte når jeg faktisk bare var på toalettet i et halvt minutt og bare tisset fort

:hoho: Mer bakterier når du tisser sakte?

Gjest Poirot
Skrevet
Unntak fra regelen kan være om det skulle hende seg at jeg vandrer i ørska på toalettet for å tisse midt på natten. Men da i visshet om at jeg går rett i dusjen neste morgen.

Du er altså en av dem som aldri putter hender i munnen ol mens du sover?

Gjest Poirot
Skrevet

Hva er det egentlig som kan skje om man ikke vasker hendene i sitt eget hjem når man har tisset? Jeg er aldri syk, så hva fælt kan jeg forvente at kommer til å dukke opp "som straff"?

Skrevet

Jeg vasker alltid hendene når jeg har vært på do.

Det er liksom en automatikk i det, og jeg tenker ikke over det...

(F.eks. så vasker jeg alltid hendene når jeg har vært på do, selv om jeg skal rett inn i dusjen etterpå... :roll: Kan noen forklare logikken der??)

Men altså - det går automatisk - også om natta om jeg skulle på do da...

Skrevet

Nei, jeg vakser ikke alltid hender om jeg er hjemme og tisser. Skjønner ikke hvorfor jeg skulle bli skitten av å ta på dopapir og hvilke bakterier jeg sprer. Jeg får jo ikke akkurat hånden full av urin. Om jeg må opp om natten gidder jeg ihvertfall ikke å vaske!!

Tror du at dopapiret hindrer i at bakteriene kommer på fingrene?

Og som sikkert de fleste vet: Det hjelper ikke å vake hendene sine bare med vann...På håndflaten finnes det like mange bakterier som det bor folk i Norge og under en ring finnes det like mange bakterier som det er folk i Europa.....

Det er ekkelt å tenke på at folk ikke vasker hendene sine. Jeg jobber i et yrke hvor jeg vasker hendene mine minst 50 ganger pr dag(har ikke akkurat tall.... :sjokk: ,men ca....)

Skrevet

Du er altså en av dem som aldri putter hender i munnen ol mens du sover?

Jeg tror faktisk ikke at jeg av dem som putter hendene i munnen mens jeg sover.

En annen ting er at når man lever i et parforhold så er det jo andre ting som kan skje i sengen.

-Og ja, jeg bryter sammen og tilstår, jeg står ikke opp og dusjer etterpå. Men når det er sagt, så er det første jeg gjør etter å ha stablet legemet opp av sengen, å gå i dusjen. :wink:

Så kan vi jo diskutere hvor ofte sengetøyet bør skiftes. :ler:

Gjest Poirot
Skrevet

Tror du at dopapiret hindrer i at bakteriene kommer på fingrene?

Og som sikkert de fleste vet: Det hjelper ikke å vake hendene sine bare med vann...På håndflaten finnes det like mange bakterier som det bor folk i Norge og under en ring finnes det like mange bakterier som det er folk i Europa.....

Det er ekkelt å tenke på at folk ikke vasker hendene sine. Jeg jobber i et yrke hvor jeg vasker hendene mine minst 50 ganger pr dag(har ikke akkurat tall.... :sjokk: ,men ca....)

Hehe, ja jeg tror papiret hindrer, når det ikke blir vått.

Men som jeg spurte; hva for noe ille er det som kan skje meg? Som du selv skriver er det millioner av baklterier overalt, tannbørsten blir eks skitten av dobakterier (når man trekker ned) om den står mindre enn 2 m fra do .

Nei, bakterier bekymrer meg lite. Jeg vasker meg ofte, før matlaging, etter å ha vært på jobb, hos andre osv. Og jeg har hatt et yrke der man vasket seg ca hvert 5 minutt. Men det har definitivt en annen funksjon enn i mitt eget hjem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...