AnonymBruker Skrevet 4. juli 2013 #21 Skrevet 4. juli 2013 Donorene er menn med skandinavisk utseende og en gjennomsnittsalder på ca 25 år. I spesielle tilfeller kan vi rekvirere donorsæd av annen etnisk opprinnelse. De fleste sæddonorer er studenter ved høyere utdanningsinstitusjoner i Danmark, og de blir vanligvis donorer både av idealistiske og økonomiske årsaker. For å bli godkjent som sæddonor må man gjennom flere medisinske undersøkelser og ha en ”frisk” forhistorie. http://no.storkklinik.dk/496/donorer Anonymous poster hash: 30cb6...bec 2
Gjest Murica Skrevet 4. juli 2013 #22 Skrevet 4. juli 2013 For å si det slik , adopsjon koster mer en 40 000 kr.... Så stork klinikken er billigsalg til sammenligning. 5
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2013 #23 Skrevet 4. juli 2013 Hvorfor får Madonna adoptere men ikke jeg???Anonymous poster hash: 7a3ad...599 Fordi hun har cash. Anonymous poster hash: 6ad6f...922 2
Kontormus Skrevet 4. juli 2013 #24 Skrevet 4. juli 2013 Jeg får litt fnatt av begrunnelsen din, "ingen mann vil ha meg". Joda, sikkert. Men vil du ha hvilket mannfolk som helst da? 40 000, var det det som sto? Vel, det er jo som en bruktbil. Er et barn verdt summen av en bruktbil? Så absolutt vil jeg si.
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2013 #25 Skrevet 4. juli 2013 (endret) Om 40k er mye for å kjøpe seg en unge, hvordan har du egentlig tenkt å brødfø den ungen når den vokser til? Anonymous poster hash: 61333...bbc Endret 5. juli 2013 av Sulosi 10
Gjest Vampen Skrevet 4. juli 2013 #26 Skrevet 4. juli 2013 Og siden denne tråden tok en underlig sving i retning asperger, så bør det være på sin plass å påpeke det opplagte. 1. Uansett hvordan man får barn, om man faller på en erigert penis i grisefylla, tyr til Storken, adopterer, venter med avling til bryllupsnatta eller bare ser litt for lenge på en mann, så finnes det ingen garantier for hvordan barnet blir. Man kan dele en felles slektning 15 ledd tilbake som fører til en underlig genetisk krøll. Noe kan skje under svangerskap eller fødsel. Noe kan skje i tiden mellom vugge og grav. Barnet kan bli sykt, til tross for "sunne, sterke gener". Det finnes ingen garantier, og det er en risiko man tar, inntil man eventuelt kan bestille designerbabyer på postordre. 2. Barn er dyrt. 40 k er en dråpe i havet, sammenlignet med utgiftene de nesten 18 åra. 3. Et par=en hel gjeng er ikke grunnlag for generalisering og konklusjon. Inntil noen kan trylle frem dokumentasjon på at barn fra Storken, eller lignende, har en signifikant større sjanser for "avvik" enn andre barn, så er det bare svada. 4. Asperger, som enkelte ser ut til å tro at er fullstendig katastrofe, kommer i mange former og varianter. Mange fungerer fint, både i jobb og sosialt. Det finnes diagnoser jeg hadde vært langt mer bekymret for. 5. Barn er ikke et par sko eller en bil. Om man tror de kommer med bytterett, og føler seg snytt om barnet har noen problemer, så bør man ikke få barn. Skal man først ha barn, så bør utgangspunktet være foreldre som elsker barnet sitt, uansett. 7
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2013 #27 Skrevet 4. juli 2013 40.000 ja, det har jeg råd til. Leste kjapt og trodde det stod 400.000. Det hadde vært litt mye nemlig. Nå står det mellom tur til Danmark og tur til Cuba for å gifte meg med en hunk. Hvorfor må noen alltid skrive at det er troll osv? Jeg er seriøs. Vil ha et barn og spør oppriktig om noen har peiling på stork-unger. Takker derfor for alle svar jeg har fått (til og med frekke troll-kjerring beskyldnere). såh, neste spørsmål. Er det noen på kg som har en stork-unge? TS Anonymous poster hash: 7a3ad...599 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2013 #28 Skrevet 4. juli 2013 Det koster nok, men det kommer jo an på hvor mange ganger du må bli inseminert før du blir gravid. Vil tro det kan kommer opp i noen titalls tusen om du ikke blir fort gravid! Hvorfor finner du ikke heller en donor selv? Vet at det finnes menn som stiller opp gratis, og teste seg i forkant er vel en selvfølge. Skulle bare mangle at de gjør det gratis, de må betale bidrag i 18 år etter "gratisturen" sin. Anonymous poster hash: 59d1a...6a2
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2013 #29 Skrevet 4. juli 2013 TULLER du?? Hadde man bare åpnet for adopsjon for enslige og lepsiske så hadde alt vært så meget bedre. Tenk så mange stakkars barn som trenger et hjem rundt om i verden. Syns det er rasistisk og diskriminerende mot oss single. Er for f... ikke min feil at ingen mann vil ha meg! Anonymous poster hash: 7a3ad...599 Enslige og lesbiske kan adoptere i Norge, men det er så få land som vil godta enslige og homofile som foreldre, så det er veldig få som får dette godkjent. Det går altså ikke på norsk lov, men på adoptivlandenes regelverk. Anonymous poster hash: cd5ea...b43
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2013 #30 Skrevet 4. juli 2013 (endret) Vampen har et veldig godt innlegg lengre tilbake her, men jeg er uenig med henne i ett av punktene: Det er mindre risiko med donorsæd nettopp fordi den blir gentestet. Hvor mange par tester mannens sæd før de setter igang med å lage barn? Arvelige sykdommer kan man ofte ikke se ved å kikke på sæddonor, de kan hoppe over generasjoner, de kan være recessive osv. Ved å teste har man ihvertfall en noe høyere sjans for å finne ut dette på forhånd, og nettopp det gjør donorsæd tryggere enn snittet. Med andre ord, vil man ta høyere risiko, styrer man unna sædbankene. Anonymous poster hash: 59d1a...6a2 Endret 5. juli 2013 av Sulosi 1
Gjest Vampen Skrevet 4. juli 2013 #31 Skrevet 4. juli 2013 (endret) Vampen har et veldig godt innlegg lengre tilbake her, men jeg er uenig med henne i ett av punktene: Det er mindre risiko med donorsæd nettopp fordi den blir gentestet. Hvor mange par tester mannens sæd før de setter igang med å lage barn? Arvelige sykdommer kan man ofte ikke se ved å kikke på sæddonor, de kan hoppe over generasjoner, de kan være recessive osv. Ved å teste har man ihvertfall en noe høyere sjans for å finne ut dette på forhånd, og nettopp det gjør donorsæd tryggere enn snittet.Med andre ord, vil man ta høyere risiko, styrer man unna sædbankene. Anonymous poster hash: 59d1a...6a2 Godt innlegg! Jeg vil bare legge til at jeg ikke har sagt noe spesifikt om risikoen ved donorsæd. Mitt poeng var heller at man generelt ikke har noen garantier, og at jeg har lite tro på Gjests påstander om at det skulle være større avvik ved bruk av donorsæd. Så jeg har ingen problemer med å tro at sjansen er mindre ved bruk av donorsæd fra en klinikk A la Storken. Mulig det ble litt uklart formulert. Og sånn ellers, så synes jeg også at donor er bedre valg rent etisk, enn å hoppe på en fremmed mann for å bli gravid. For ikke å snakke om muligheten for sykdommer. Endret 5. juli 2013 av Sulosi 1
Gjest Gjest Skrevet 4. juli 2013 #32 Skrevet 4. juli 2013 Vel, poenget mitt er vel mer det at man trenger vel ikke å bruke penger på å få unger det er noe med.
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2013 #33 Skrevet 4. juli 2013 Jeg kjenner en del lesbiske som har brukt opp til 40000kr på det der. Syns det hørtes ut som en ok pris, jeg. Ikke mer en jeg bruker på ferie i året.. Tar et par hundre tusen før slike utgifter velter ens økonomi. Om en absolutt vil ha barn mer enn noe i verden er 40' fort spart opp. Anonymous poster hash: 64e73...64c 1
Mb26 Skrevet 5. juli 2013 #34 Skrevet 5. juli 2013 Jeg er egentlig ikke så stor fan av hele dette "reise til Danmark for å få falsk befruktning" opplegget.. Jeg velger å tro at det er en for alle, og har du ikke funnet han har du ikke vært på de rette stedene :-) Tenker først å fremst på ungen.. Hvordan blir det å forklare dette? Kommer h*n til å bli mobbet? Du vet heller ikke hvordan denne sæddonoren ser ut? Jeg synes egentlig det blir HELT feil. Hva med å adoptere da? Eller har du noen gode (GODE) venner som vil gi deg litt sæd? (Hehehe..) Har også hørt om noen som dro ut å satsa på en ordentlig kjekk og grei fyr hun møtte på byen, de dro hjem og hadde seg (hennes intensjoner var å bli gravid) for så å aldri snakke sammen igjen, og hun er da hemmelig gravid med hans barn som han aldri kommer til å finne ut av! DET er råttent gjort! Litt off topic meeen
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2013 #35 Skrevet 5. juli 2013 Donorene er menn med skandinavisk utseende og en gjennomsnittsalder på ca 25 år. I spesielle tilfeller kan vi rekvirere donorsæd av annen etnisk opprinnelse. De fleste sæddonorer er studenter ved høyere utdanningsinstitusjoner i Danmark, og de blir vanligvis donorer både av idealistiske og økonomiske årsaker. For å bli godkjent som sæddonor må man gjennom flere medisinske undersøkelser og ha en ”frisk” forhistorie. http://no.storkklinik.dk/496/donorer Anonymous poster hash: 30cb6...bec Er det ikke et minimumskrav at disse studentdonorene har unger fra før, slik at de vet hva de begir seg ut på når de donerer? Det står at de fleste sæddonorene er studenter ved høyere utdanning (viktig for selger å understreke at de har høyere utdanning. En liten salgsfremmende løgn?). Står at de donerer av idealistiske grunner. De fleste studerer før man får barn og jeg syns det er utnytting og galt om de bruker unge menn som ikke har barn fra før. Tror ikke så mange kan sette seg inn i hvordan det er å forholde seg til biologisk avkom før man har opplevd å få sitt eget barn. Lurer på hva han tenker når han sitter der med sin "første" unge i armene og vet at det finnes x antall unger rundt om som han også er far til. Står også at noen sæddonore som studerer donerer av økonomiske grunner. For meg er det ren utnytting. Anonymous poster hash: 028ea...c8b
Sulosi Skrevet 5. juli 2013 #36 Skrevet 5. juli 2013 Tråden er ryddet for avsporende debatt. Sulosi, mod.
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2013 #37 Skrevet 6. juli 2013 Aspergers er et vanlig problem ja. Har også hørt at et uforholdsmessig antall av barna blir homofile med dårlig sædkvalitet. Hvis folk ønsker seg barn og ikke kan få det på den naturlig måten synes jeg de skal adoptere og da samtidig hjelpe barn som virkelig trenger en god familie. Anonymous poster hash: 7c230...49b
Sola^ Skrevet 6. juli 2013 #38 Skrevet 6. juli 2013 TULLER du?? Hadde man bare åpnet for adopsjon for enslige og lepsiske så hadde alt vært så meget bedre. Tenk så mange stakkars barn som trenger et hjem rundt om i verden. Syns det er rasistisk og diskriminerende mot oss single. Er for f... ikke min feil at ingen mann vil ha meg! Anonymous poster hash: 7a3ad...599 Koster som regel mykje meir å adoptere enn 40 000kr...Er skitdyrt, og er laaange ventelister. Enslige stiller nok neppe først i køen heller. Køen er kortere viss du er åpen for å adoptere eit eldre barn med kjente medisinske utfordringer. 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2013 #39 Skrevet 6. juli 2013 Hva med fosterbarn, er det lettere som singel? Jeg kunne gjerne tatt imot tenåringer fra vanskeligstilte hjem f.eks. TS Anonymous poster hash: 7a3ad...599 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2013 #40 Skrevet 6. juli 2013 Aspergers er et vanlig problem ja. Har også hørt at et uforholdsmessig antall av barna blir homofile med dårlig sædkvalitet. Hvis folk ønsker seg barn og ikke kan få det på den naturlig måten synes jeg de skal adoptere og da samtidig hjelpe barn som virkelig trenger en god familie. Anonymous poster hash: 7c230...49b "Har hørt" er ubrukelig som dokumentasjon. Har du noen tall å komme med? Anonymous poster hash: 59d1a...6a2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå