AnonymBruker Skrevet 4. juli 2013 #1 Skrevet 4. juli 2013 Har noen her hatt kjæledyr i leiligheten sin uten å ha fått lov av utleiere?Hvordan har det evnt gått? Anonymous poster hash: 72c20...ee9
Minya Skrevet 4. juli 2013 #2 Skrevet 4. juli 2013 Jeg bodde i en bygård som var eid av et firma. I husreglene stod det at man ikke skulle ha dyr der, men siden en i en høyere etasje hadde en diger grand danois og flere av de andre beboerne hadde katter og hunder, adopterte jeg en katt allikevel. Fikk aldri noe kommentar om den annet enn fra vaktmesteren som lurte på om den var snill eller om den beit fremmede. Har ikke leid av privatpersoner mens jeg har hatt dyr, så der har jeg ingen erfaringer. Leieboeren vår hadde katt fra før da hun skulle passe på en liten valp i fjor. Etter et par måneder kom hun luskende på døra vår og spurte litt forsiktig om det var greit om hun beholdt den. Siden det er en liten rase som ikke blir høyere en en halvmeter, sa vi det var greit. Hadde det vært en stor hund, hadde jeg sagt blankt nei på grunnlag av min egen redsel for store hunder. (Hunden rekker meg nå til litt over kneet, og til hoftene om hun blir ivrig og på død og liv vil opp for å hilse. Staffordshire-bullterrier blandet med ett eller annet lite noe.)
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2013 #3 Skrevet 4. juli 2013 Dette lurer jeg også på, ellers må jeg kanskje avlive bikkja. Finner ingen steder de godtar dyr i Oslo.Anonymous poster hash: 162bb...f0f
sol87 Skrevet 4. juli 2013 #4 Skrevet 4. juli 2013 Noen utleier skriver at de ikke godtar dyr, men ofte gjør de det likevel om du spør pent og forklarer hva slags hund du har og hvem du er. Du kan også lage egen annonse der du skriver at du har dyr, for NOEN er det nok som kan godta en hund. 1
Adhara Skrevet 4. juli 2013 #5 Skrevet 4. juli 2013 Dette lurer jeg også på, ellers må jeg kanskje avlive bikkja. Finner ingen steder de godtar dyr i Oslo.Anonymous poster hash: 162bb...f0f Jeg er inne på Finn daglig og ser på leiligheter der det er lov med dyr. 1
Gjest Murica Skrevet 4. juli 2013 #6 Skrevet 4. juli 2013 Dette lurer jeg også på, ellers må jeg kanskje avlive bikkja. Finner ingen steder de godtar dyr i Oslo.Anonymous poster hash: 162bb...f0f http://www.finn.no/finn/realestate/lettings/result?keyword=&PRICE_FROM=&PRICE_TO=&ESTATE_SIZE%2FLIVING_AREA_FROM=&ESTATE_SIZE%2FLIVING_AREA_TO=&areaId=20061&ANIMALS_ALLOWED=1&sort=1 I skrivende stund er det 152 leiligheter som tillater dyrehold.
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2013 #7 Skrevet 4. juli 2013 Jeg har spurt huseiere om å få lov til å ha hamster men fikk ikke lov pga redde for lukt,og fordi dei utgangspunktet hadde sagt nei. Det jeg funderer på er om man får gitt et dyr det dyret trenger hvis man må skjule dyret for utleiere. Anonymous poster hash: 72c20...ee9 1
Inwe Skrevet 5. juli 2013 #8 Skrevet 5. juli 2013 Jeg har skjult innekatt før, men det anbefales ikke. Når det gjelder private utleiere, søkte jeg på alle leiligheter bortsett fra der det sto spesifikt at de ikke ønsket dyr. Da jeg var på visning her jeg bor nå sa utleier at han egentlig ikke ønsket dyr, men han gjerne ville jeg skulle bo der. Jeg sa ikke fra om katten før på slutten av visningen da jeg ville at huseier skulle gjøre seg et inntrykk av meg før han visste jeg hadde dyr. Og jeg gjorde tydeligvis et godt nok inntrykk, nå bor nemlig både jeg og katten her.
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2013 #9 Skrevet 7. juli 2013 Hadde katt ulovlig i 7 mnd. På slutten av perioden før vi skulle flytte, var det mye med visninger og fiksing av ting i leiligheten av vaktmester - men det fikk bra! ;-)Anonymous poster hash: c3e13...485
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2013 #10 Skrevet 7. juli 2013 http://www.finn.no/finn/realestate/lettings/result?keyword=&PRICE_FROM=&PRICE_TO=&ESTATE_SIZE%2FLIVING_AREA_FROM=&ESTATE_SIZE%2FLIVING_AREA_TO=&areaId=20061&ANIMALS_ALLOWED=1&sort=1 I skrivende stund er det 152 leiligheter som tillater dyrehold. Ja, helt til de ser bikkja. Blanding av rottweiler, doberman, labrador +++ En real gatemix, ikke en plendriter.Anonymous poster hash: 162bb...f0f
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2013 #11 Skrevet 7. juli 2013 http://www.finn.no/finn/realestate/lettings/result?keyword=&PRICE_FROM=&PRICE_TO=&ESTATE_SIZE%2FLIVING_AREA_FROM=&ESTATE_SIZE%2FLIVING_AREA_TO=&areaId=20061&ANIMALS_ALLOWED=1&sort=1 I skrivende stund er det 152 leiligheter som tillater dyrehold. Ja, helt til de ser bikkja. Blanding av rottweiler, doberman, labrador +++ En real gatemix, ikke en plendriter.Anonymous poster hash: 162bb...f0f
amonyn Skrevet 7. juli 2013 #12 Skrevet 7. juli 2013 Ja, helt til de ser bikkja. Blanding av rottweiler, doberman, labrador +++ En real gatemix, ikke en plendriter.Anonymous poster hash: 162bb...f0f Jeg har schäfer og hadde samme problemet, samt at jeg var student og ikke kunne betale så mye. Sett annonse i avisen/på Finn.no. Da vet de hva slags hund det er snakk om når de tar kontakt. Avlive bikkja? Seriøst...
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2013 #13 Skrevet 7. juli 2013 Nå er det ikke snakk om hund her. Problemet er at jeg har en hamster,jeg har hatt det før men nå i ettertid så føler jeg meg ltt skyldig fordi jeg føler at jeg må begrense alt.Jeg kan ikke sette opp luftegård i stua,flis osv må pakkes godt inn og luftes før jeg kaster det,buret må jeg gjemme i klesskapet hvis huseiere skal ned for å sjekke vannmåler osv.Jeg tenker at grensa går et sted. Jeg veit at det er noen huseiere som tillater dyr fordet om det står noe annet i annonsen,har vært borti et par som tillot det tilslutt.Men de her er veldig spesielle fra før av,og jeg har spurt om å få ha dyr men det ble et nei.Jeg vurderer da hva jeg skal gjøre.Jeg er i mot det å skaffe seg dyr,for å så omplassere det pga min egen dumhet. Tidligere når jeg hadde hamster hadde jeg en stor plastbalje fra ikea som jeg fylte med flis og hadde hamsterleker oppi,men det går ikke nå. Anonymous poster hash: 72c20...ee9
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2013 #14 Skrevet 7. juli 2013 Dette lurer jeg også på, ellers må jeg kanskje avlive bikkja. Finner ingen steder de godtar dyr i Oslo.Anonymous poster hash: 162bb...f0f Ehh.. avlive hunden fordi du selv trenger et sted å bo? Stakkars hund sier bare jeg med deg som eier. Anonymous poster hash: 88391...498 4
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2013 #15 Skrevet 7. juli 2013 Dette lurer jeg også på, ellers må jeg kanskje avlive bikkja. Finner ingen steder de godtar dyr i Oslo.Anonymous poster hash: 162bb...f0f Ehh, har du hørt om omplassering? FOD- gården? Anonymous poster hash: 8cc1c...ef0 1
Adhara Skrevet 7. juli 2013 #16 Skrevet 7. juli 2013 Man avliver ikke et friskt dyr, da omplasserer man heller! 4
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2013 #17 Skrevet 7. juli 2013 Hør med Stiansen Eiendom. De godtar dyr i sine utleieboliger. De må bare vite at du har dyr når du søker. Anonymous poster hash: effaa...ab0
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2013 #18 Skrevet 9. juli 2013 FOD-gården tar vel kun inn dyr som er funnet ute osv. Man avliver ikke et friskt dyr.Dyret er eiers ansvar,kan man ikke ta vare på dyret må man omplassere dyret uansett hvor lang tid det tar å finne nytt hjem Anonymous poster hash: 72c20...ee9 1
amonyn Skrevet 9. juli 2013 #19 Skrevet 9. juli 2013 FOD-gården tar vel kun inn dyr som er funnet ute osv. Man avliver ikke et friskt dyr.Dyret er eiers ansvar,kan man ikke ta vare på dyret må man omplassere dyret uansett hvor lang tid det tar å finne nytt hjemAnonymous poster hash: 72c20...ee9 Lettere å finne leilighet enn å finne ny eier til en slik bikkje.
Gjest oreokaka Skrevet 9. juli 2013 #20 Skrevet 9. juli 2013 Ville hørt med ulike hybler du er interessert i om det er OK med en hamster. Vanligvis er det jo ofte at folk ikke vil ha dyr i huset, hvis det er andre som skal leie senere og er allergiske. Gjerne hybler da. Dette gjelder nok mest katter og hunder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå