venus_ Skrevet 4. juli 2013 #1 Skrevet 4. juli 2013 Jeg skal lage en kake til et bryllup og har veldig lyst å lage pavlova! Men tåler den å stå med fyll i noen timer uten å bli bløt? Jeg har mulighet til å fylle den mellom kirken og festen så den blir vel stående i 4-5 timer med fyllet. Vil det gå fint?
kalinka85 Skrevet 4. juli 2013 #2 Skrevet 4. juli 2013 (endret) Er det en mulighet å ha fyllet ferdiglaget i en boks? Og friske bær/skåret frukt i en annen box? Å ta 10 minutter på kjøkkenet før servering til å slenge på fyll og pynt,? Vet ærlig talt ikke hvor lenge den kan stå, har aldri laget den selv. .. Endret 4. juli 2013 av kalinka85
kalinka85 Skrevet 4. juli 2013 #3 Skrevet 4. juli 2013 (endret) Feilpostet Endret 4. juli 2013 av kalinka85
Akacia Skrevet 5. juli 2013 #4 Skrevet 5. juli 2013 Jeg ville gjort som Kalinka over her sier. Gjør krem og bær 100% klar i bokser, og ta det på marengsen rett før servering. Det tar ikke mange minuttene å pynte en slik kake. Om du likevel velger å gjøre det på forhånd, vil den jo fortsatt være god, men du må nok regne med at den blir litt "bløt" som du sier (men langt ifra uspiselig). Hvis du ikke har tid rett før servering ville jeg prøvd et annet triks jeg leste her inne. Ta et tynt lag med smeltet sjokolade over marengsen (ikke glovarm da). Når sjokoladen stivner, vil den fungere som en slags skillevegg. Hadde definitivt gjort en av disse to tingene istedenfor å gjøre den ferdig såpass lenge før ihvertfall
venus_ Skrevet 5. juli 2013 Forfatter #5 Skrevet 5. juli 2013 Takk for tips Det går nok ikke å pynte den der, har litt diverse oppgaver i bryllupet så vil ikke bruke tid på å pynte kake. Men å ha på sjokolade kan kanskje være et alternativ Tror jeg må prøvebake med sjokolade på forhånd
Akacia Skrevet 5. juli 2013 #6 Skrevet 5. juli 2013 Prøv med sjokoladen du, har troen på det. Mørk sjokolade er nok det som smaker best på denne kaken. Bruk en pensel når du tar det på. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå