bebisss Skrevet 4. juli 2013 #1 Skrevet 4. juli 2013 (endret) Så. idag ble jeg fortalt av en jeg trodde var veninna mi at jeg ikke ser så fin ut, dette ble jeg fortalt av en 120 kilo tung kvinne som ikke ser ut som en prinsesse heller. Jeg har litt grått i håret mitt, jeg er litt for ung til å ha grått hår men flere unge folk har jo grått hår. Hun sa at det så veldig stykt ut og at jeg måtte farge håret mitt, hun sa det ordrett slik " seriøst du må farge håret ditt kjerring" så sa hun at jeg ikke måtte kle meg slik jeg gjorde, og spurte hvorfor jeg ikke gjør noe for at mannen min skal synes jeg ser fin ut. Jeg kler meg ikke i jeans og topp når jeg vaser rundt hjemme alene om dagene, skal jeg ut å gjøre noe så kler jeg meg selvfølgelig bedre. Hun mener jeg er stygg mot mannen min når jeg tydeligvis ikke bryr meg om hvordan jeg ser ut, at jeg lar meg falle sammen bare fordi jeg er gift. Jeg ser ikke normalt slaskete ut, jeg tar på meg bukser som er helt greie, noen ganger joggebukser og noen ganger andre bukser som ikke er dongeri men ser helt greie ut. Jeg går ikke med sminke daglig, men hvis jeg skal noe så tar jeg på meg sminke. Kan jeg da kalles slaskete? skal man være pyntet hele tiden for mannen sin? Avogtil sminker jeg meg og gjør meg litt ekstra fin før mannen kommer hjem fra jobb, og da gjør jeg det for han, og litt for at jeg også skal føle meg fin. Jeg ble utrolig sjokket over hvordan hun kan si noe sånt rett ut til meg, hun har ikke munnfilter. "hvor lenge siden er det siden du fikset deg og farget håret egentlig?" spør hun, det har hun strengt tatt ingenting med å gjør uansett. Men må si jeg ble litt såret når hun kommer med slike kommentarer og jeg sa nesten rett ut at hun som er så feit må slutte å klage og heller slanke seg litt slik at mannen skal synes hun er fin, for så feit hun er nå er hun bare slem mot mannen sin, men jeg beit meg i tunga, jeg trenger ikke være slem tilbake.. Hun er hvertfall ikke på veninnelisten min lengre.. Edit:skrifeleiv Endret 4. juli 2013 av bebisss 10
Annabel Skrevet 4. juli 2013 #2 Skrevet 4. juli 2013 Er det meningen at man skal bli skikkelig jåledukker bare fordi man er gift? Jeg går aldri med jeans hjemme, og aldri i livet om jeg hadde begynt å bruke det fordi jeg fikk meg mann. Dessuten er ikke hun mannen din, og kan ikke bestemme eller ane noe som helst om hva han føler. Noen mennesker altså... Hun høres virkelig ikke ut til å være helt sosialt oppegående. 5
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2013 #4 Skrevet 4. juli 2013 Du høres ikke spesielt slaskete ut, og den merra trenger å bli satt på plass selv om man nå da skulle ha synket på hennes nivå.. Anonymous poster hash: 044dd...12b
Gjest Marsvinet Skrevet 4. juli 2013 #5 Skrevet 4. juli 2013 Jeg pleier ikke å ta skjønnhetstips fra hvalrosser, og det burde ikke du heller.
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2013 #6 Skrevet 4. juli 2013 Bare å ignorere. Det er mennesker som veldig godt vet at de ikke er attraktive selv og prøver å få det litt bedre ved å rakke ned på andre. Anonymous poster hash: b9773...8fe 3
Gjest Tirkes Skrevet 4. juli 2013 #7 Skrevet 4. juli 2013 Hjemme er det kosebukse og t-skjorter som slår Sheldons tskjorter dersom det noensinne blir VM i t-skjortenerding. Uten sminke - eller med gårsdagens - og ubørsta hår. Beina på bordet og drikke brus fra flaska. Fiser gjør jeg også. At jeg iblant doller meg opp for ham, jau. Da er det gjerne i antrekk som jeg ikke viser til venninne mine, for å si det sånn. Men som regel så bare kler jeg av meg. Det gjør vidunderverker det - mer enn å gå i jeans og topp, det skal jeg love deg. Du er langt fra alene om å slippe taket hjemme. Jeg tror det er et sunt tegn. Så sant man ikke er uhygienisk, så er det godt å ha en partner som man slapper så godt av sammen med at man hviler når man er hjemme. Jeg er ingen forsker på emnet, men jeg vet at jeg selv var litt sliten i starten og slappet best av når han var ute et sted. Jeg måtte liksom "suge inn magen" og oppføre meg litt pent når han var der. Etterhvert som jeg ble tryggere på at han var glad i meg - ikke mascaraen på øyevippene mine, så foretrekker jeg å ha ham hjemme OG slappe av. Eller sitte med grønn ansiktsmaske på. Good riddens med den venninnen din. Om du er av det skadefro slaget, så trøst deg med at hun kanskje er mye mer usikker på sitt forhold enn du på ditt. (Kanskje). 17
bebisss Skrevet 4. juli 2013 Forfatter #8 Skrevet 4. juli 2013 Ja jeg fatter ikke helt hva som foregikk, jeg ble veldig sjokkert over det, at hun bare spydde ut de ordene helt uten å tenke seg om. Hun sminker seg selv ofte og legger ut sminkede bilder hun tar av seg selv på facebook, men til vanlig går heller aldri hun ut med sminke, og passer ikke oppi jeans heller. Idag har jeg på meg en veldig slask bukse men det er fordi jeg har på meg 3 par bukser og 3 par gensre fordi jeg er litt syk og fryser. Men uansett så skal man da ikke si slik!! 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2013 #9 Skrevet 4. juli 2013 Du skal selvsagt alltid være nydusjet, pent sminket, med nydelig bølget hår uten antydning til grått og kledd som en riktig kvinne når mannen din kan se deg! Aller helst skal du møte ham i døra med et vakkert smil, klar til å ta jakken hans, med duften av den snart ferdige middagen sivende ut fra kjøkkenet; der gir du ham dagens avis og en kopp kaffe og spør pent hvordan dagen hans har vært, sukker og akker deg litt og bekrefter hvilken fantastisk mann han er og hvor mye du ser opp til ham, før du tier stille og går inn på kjøkkenet igjen for å klargjøre middagen. Nei, herregud, venninna di høres ut som en merr. Og for hva det er verdt - jeg synes slike "imperfeksjoner" som grå hårstrå, smilerynker og værbitt hud er vakkert! Anonymous poster hash: d75ab...412 6
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2013 #10 Skrevet 4. juli 2013 Ja jeg fatter ikke helt hva som foregikk, jeg ble veldig sjokkert over det, at hun bare spydde ut de ordene helt uten å tenke seg om. Hun sminker seg selv ofte og legger ut sminkede bilder hun tar av seg selv på facebook, men til vanlig går heller aldri hun ut med sminke, og passer ikke oppi jeans heller. Idag har jeg på meg en veldig slask bukse men det er fordi jeg har på meg 3 par bukser og 3 par gensre fordi jeg er litt syk og fryser. Men uansett så skal man da ikke si slik!! Dessverre finnes det en del mennesker der ute som ikke eier sperrer og vil gjøre alt for å få andre til å føle seg dårlig. Kontakt med slike folk må man bare holde på et absolutt minimum, kutt dem ut hvis man kan, eller slå tilbake hvis man må forholde seg til dem (f. eks på jobb). Anonymous poster hash: b9773...8fe 3
Gjest Tirkes Skrevet 4. juli 2013 #11 Skrevet 4. juli 2013 Og for hva det er verdt - jeg synes slike "imperfeksjoner" som grå hårstrå, smilerynker og værbitt hud er vakkert! Anonymous poster hash: d75ab...412 Enig. Har en venninne som er jevngammel med meg (30) som har sølvspetter i hele hårmanken. Synes det er litt elegant med litt grått i brunt og mørkt hår. I lyst og blondt hår så blir det litt mer sære (ikke vondt ment "sært") highlights. Uansett med på å gi personlighet. Lytt til teksten til Belinda Carlisle - "The Story", TS. Den er fin, den. 1
bebisss Skrevet 4. juli 2013 Forfatter #12 Skrevet 4. juli 2013 Hjemme er det kosebukse og t-skjorter som slår Sheldons tskjorter dersom det noensinne blir VM i t-skjortenerding. Uten sminke - eller med gårsdagens - og ubørsta hår. Beina på bordet og drikke brus fra flaska. Fiser gjør jeg også. At jeg iblant doller meg opp for ham, jau. Da er det gjerne i antrekk som jeg ikke viser til venninne mine, for å si det sånn. Men som regel så bare kler jeg av meg. Det gjør vidunderverker det - mer enn å gå i jeans og topp, det skal jeg love deg. Du er langt fra alene om å slippe taket hjemme. Jeg tror det er et sunt tegn. Så sant man ikke er uhygienisk, så er det godt å ha en partner som man slapper så godt av sammen med at man hviler når man er hjemme. Jeg er ingen forsker på emnet, men jeg vet at jeg selv var litt sliten i starten og slappet best av når han var ute et sted. Jeg måtte liksom "suge inn magen" og oppføre meg litt pent når han var der. Etterhvert som jeg ble tryggere på at han var glad i meg - ikke mascaraen på øyevippene mine, så foretrekker jeg å ha ham hjemme OG slappe av. Eller sitte med grønn ansiktsmaske på. Good riddens med den venninnen din. Om du er av det skadefro slaget, så trøst deg med at hun kanskje er mye mer usikker på sitt forhold enn du på ditt. (Kanskje). Ja man har jo ett privat hjem der man skal få lov å være slaskete, jeg hadde også alltid pyntet meg for mannen tidligere når vi først ble sammen, det var ett ork og alltid måtte se sitt beste ut. Jeg er glad jeg kan gå i hva jeg vil, mannen min går også mer avslappet hjemme. Vi er ikke uhygieniske. Snakk om det, så nevnte hun også at jeg måtte støvsuge litt mer hjemme for hun syns det så ekkelt ut. Vi har hund og det vet hun, det er mer hår på våre hundeeieres gulv og ofte litt fluff fra hundeleker, men gulvet vårt ser helt fint ut, vaska gulvene for en dag siden. At hun legger seg så mye oppi andres liv istedenfor å bry seg om sitt eget.. Men hun er veldig kjeftete og sjefete rundt sin egen mann, han får så vidt lov å velge klær selv som han vil bruke. Jeg merker han tripper litt rundt henne for hun er virkelig en drage.. 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2013 #13 Skrevet 4. juli 2013 Er det ikke trendy for tiden med grått hår foresten? Anonymous poster hash: 044dd...12b 1
bebisss Skrevet 4. juli 2013 Forfatter #14 Skrevet 4. juli 2013 Du skal selvsagt alltid være nydusjet, pent sminket, med nydelig bølget hår uten antydning til grått og kledd som en riktig kvinne når mannen din kan se deg! Aller helst skal du møte ham i døra med et vakkert smil, klar til å ta jakken hans, med duften av den snart ferdige middagen sivende ut fra kjøkkenet; der gir du ham dagens avis og en kopp kaffe og spør pent hvordan dagen hans har vært, sukker og akker deg litt og bekrefter hvilken fantastisk mann han er og hvor mye du ser opp til ham, før du tier stille og går inn på kjøkkenet igjen for å klargjøre middagen. Nei, herregud, venninna di høres ut som en merr. Og for hva det er verdt - jeg synes slike "imperfeksjoner" som grå hårstrå, smilerynker og værbitt hud er vakkert! Anonymous poster hash: d75ab...412 Ja ikkesant Jeg har engang stått klar i sexy undertøy med maten klar og glidemiddelet i hånda omtrent når han kom inn gjennom døra fra jobb. Da var han som mange andre veldig trøtt etter en lang dag på jobb, han ville helst bare spise og slappe av på sofaen og hvile litt og ta det kinkyet senere når han har hvilt seg. Ikke alle vil ha en trippende kåt jente på døra etter jobb 1
Adhara Skrevet 4. juli 2013 #15 Skrevet 4. juli 2013 Guuud, for et menneske! Slemt sagt, rett og slett! Du skal være glad for at hun viste sine sanne farger, så er du kvitt henne. Sånne giftige personer trenger man ikke i livet sitt. Mannen min bryr seg fint lite om jeg sitter i joggisen med fett hår, briller og uten sminke, han elsker meg uansett. Det vil jeg tro at din gjør også. Jeg elsker heller ikke mannen min mindre om han drar på seg joggebuksa. I dag gikk han rundt med hatt,( ) grå joggebukse, utvaska t-skjorte og utslitte sko inne. Synes han var søt jeg 2
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2013 #16 Skrevet 4. juli 2013 Enig. Har en venninne som er jevngammel med meg (30) som har sølvspetter i hele hårmanken. Synes det er litt elegant med litt grått i brunt og mørkt hår. I lyst og blondt hår så blir det litt mer sære (ikke vondt ment "sært") highlights. Uansett med på å gi personlighet. Lytt til teksten til Belinda Carlisle - "The Story", TS. Den er fin, den. Mhm! Veldig vakkert, spør du meg. Anonymous poster hash: d75ab...412
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2013 #17 Skrevet 4. juli 2013 Så teit sagt av "venninnen" din ts! Man er da ikke en utstillingsdukke heller, kun der for å tilfredstille mannens syn. Da skulle venninnen din sett meg til tider! Jeg tilbringer veldig mye tid i stall, både på hobby og jobb, og drar gjerne ned i ridebukser og støvler, uten sminke, koooser med hesten så jeg blir både møkkete og rufsete på håret, og etterpå reiser jeg i butikken for å handle. Hun hadde vel dødd hadde hun møtt på meg i en slik situasjon. (jeg har selvfølgelig god hygiene, og steller meg om jeg skal noe, men jeg gidder ikke å ta på meg min beste jeans og sminke meg for å ta oppvaska, støvsuge å gå ut med søpla altså).Anonymous poster hash: 56b1a...4f6
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2013 #18 Skrevet 4. juli 2013 Så teit sagt av "venninnen" din ts! Man er da ikke en utstillingsdukke heller, kun der for å tilfredstille mannens syn. Da skulle venninnen din sett meg til tider! Jeg tilbringer veldig mye tid i stall, både på hobby og jobb, og drar gjerne ned i ridebukser og støvler, uten sminke, koooser med hesten så jeg blir både møkkete og rufsete på håret, og etterpå reiser jeg i butikken for å handle. Hun hadde vel dødd hadde hun møtt på meg i en slik situasjon. (jeg har selvfølgelig god hygiene, og steller meg om jeg skal noe, men jeg gidder ikke å ta på meg min beste jeans og sminke meg for å ta oppvaska, støvsuge å gå ut med søpla altså).Anonymous poster hash: 56b1a...4f6
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2013 #19 Skrevet 4. juli 2013 Ingen trenger sånne giftige mennesker som bare hakker og kritiserer i livet sitt. Smart valg å arkivere henne fra vennelisten. Dessuten kan man fint gå i jobbebukse på Rema 1000. Anonymous poster hash: d5303...f58
Brimi Skrevet 4. juli 2013 #20 Skrevet 4. juli 2013 Haha, lurer på hva hun hadde sagt om meg og kåken min jeg! Uansett hva vi gjør med gulvet så ser det skittent ut pga maling som flasser av + alle hybelkaninene som kommer fortere enn lyset. Og jeg, jeg går alltid uten sminke og i joggebukse. Selv når jeg skal handle eller reise til byen med kattene. Nei, ikke tenk på hva hun sier. Noen folk må bare rakke ned på andre for å føle seg bedre selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå