Gjest Anonymous Skrevet 15. april 2004 #1 Del Skrevet 15. april 2004 Dåkker som ha vært gjennom dette nu, kossn hand skal forlovelsesringen på? har fridd t samboern min, å vil ikke sette ringen på feil hand.. har ikke kjøpt dæm enda, så når vi har gjort d, kossn hand e rætt? hjelp..................? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 15. april 2004 #2 Del Skrevet 15. april 2004 Mange (bla jeg) har den på høyre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blåveis Skrevet 15. april 2004 #3 Del Skrevet 15. april 2004 Jeg skal ha den på høyre. Det er det som er norsk tradisjon så vidt jeg vet. Jeg kjenner i alle fall ingen som har den på venstre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 15. april 2004 #4 Del Skrevet 15. april 2004 Vi har den på venstre..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 15. april 2004 #5 Del Skrevet 15. april 2004 Høyre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blåveis Skrevet 15. april 2004 #6 Del Skrevet 15. april 2004 Vi har den på venstre..... noen særinger vil det jo alltid finnes "der ute" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 15. april 2004 #7 Del Skrevet 15. april 2004 tusen takk for svar... nu kan æ å min kjære samboer gå lykkelie tie imøte, uten nåkka "flause-frieri"... hehe d blir vel Fru.Samboer iløpet av sommern 2005 da... *hopper å gleder seg!* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madam Felle Skrevet 15. april 2004 #8 Del Skrevet 15. april 2004 De fleste her i Norge har den på høyre, men svenskene og noen få andre land har den på venstre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 15. april 2004 #9 Del Skrevet 15. april 2004 noen særinger vil det jo alltid finnes "der ute" Noen må jo alltid skille seg ut Vi bor forresten ikke så langt unna hverandre vi, Litle! Lykke til med forlovelsen..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Snurp Skrevet 15. april 2004 #10 Del Skrevet 15. april 2004 Det finnes mange ulike tradisjoner for hvilken hånd man skal bære forlovelses/gifteringen. I mine øyne er det ganske uvesentlig hva tradisjonen sier, siden ingenting er "feil". Derfor synes jeg ikke man skal bekymre seg sånn for at man ikke har ringen på "riktig" hånd. Jeg har forlovelsesringen på høyre hånd (bare jeg som har ring nå) Når vi gifter oss skal vi ha gifteringene på venstre hånd, og jeg beholder forlovelsesringen på høyre. Dette gjør vi av 2 rent praktiske grunner: 1) Hvis jeg skal flytte forlovelsesring til venstre hånd må den tas inn en størrelse, og det gidder jeg ikke. 2) Mannen min har en jobb der ringen vil bli utsatt for betydelig mer slitasje om han har den på høyre hånd fremfor venstre (mao. han slipper å ta den av så ofte ;-)) Selv sjekker jeg ikke hvilken hånd folk har ringen på, så jeg vet ikke om jeg kjenner flest av den ene eller andre "typen". Men broren min har ringen på venstre hånd ihvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jea Skrevet 15. april 2004 #11 Del Skrevet 15. april 2004 Høyre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 15. april 2004 #12 Del Skrevet 15. april 2004 Jeg har min på høyre, han har ikke ring. Når vi gifter oss setter vi gifteringene på høyre, og jeg flytter forlovelsesringen på venstre hånd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isiselin Skrevet 15. april 2004 #13 Del Skrevet 15. april 2004 Vi har våre på høyre. Når vi gifter oss blir min forlovelsesring flyttet over til venstre hånd og gifteringen blir satt på høyre hånd. Han kommer til å sette gifteringen sammen med forlovelsesringen på høyre hånd. Mange forskjellige tradisjoner når det gjelder dette så ingenting blir helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catzy Skrevet 15. april 2004 #14 Del Skrevet 15. april 2004 Vi skal ha de samme ringene til forlovelse og til bryllupet. Så nå har jeg en pen gullring på venstre hånd, og så flytter vi dem over til høyre i kirken. Mitt problem med dette var at høyre ringfinger er et par størrelser større enn venstre, så jeg kunne ikke velge en ring med sten i. Enten ville jeg vært redd for å miste en litt løs ring, ellers måtte jeg ha tatt den ut i størrelse til bryllupet, og det er ikke mulig med stenbesatte ringer, fikk vi beskjed om. Så da har vi sikret oss: en enkel gullring som er litt stor, men som også kan tas ut hvis det trengs. Catzy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 16. april 2004 #15 Del Skrevet 16. april 2004 Vi satte ringene på høyre hånd da vi forlovet oss. Bruker de samme ringene fremdeles, fremdeles på høyre hånd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Murf Skrevet 16. april 2004 #16 Del Skrevet 16. april 2004 Da jeg bare leste overskriften, begynte jeg å lure på om dere skulle ha piercinger istedet Da blir det plutselig mere plasser å velge mellom... M Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå