AnonymBruker Skrevet 4. juli 2013 #1 Skrevet 4. juli 2013 Håper ikke jeg bommer helt på underforum når jeg poster denne tråden. Isåfall får jeg bare beklage. Blir nødt til å skrive litt detaljert om hva som skjer der nede for å forklare problemstillingen skikkelig, så håper ikke jeg skremmer noen. Dere er herved advart. Har gått i underkant av en måned nå og lurt på om jeg kan ha vært gravid. Befruktningen har isåfall skjedd mellom 5 - 15 juni. Hadde planer om å ta en test når som helst nå, men rakk det ikke før jeg begynte å blø. Etter jeg sluttet på p-piller for et år siden har mensstruasjonen min uansett vært uregelmessig har variert mellom 29-39 dager. Nå kom jeg opp i en syklus på 42-43 dager, hvis jeg har telt riktig, før det begynte å skje noe. Hadde først ømme pupper i en ukes tid. Bruker å kjenne det litt før mensen, men tror ikke det har brukt å være så kraftig som det var nå (kunne ikke på magen osv om natten). I går kom mensen brått. Rakk å kjenne mensensmerter nederst i magen (bruker å kjenne i et døgn før til vanlig) og gikk på do, og der var den med en gang. Synes den oppfører seg litt annerledes enn hva jeg er vant til, men helt ærlig kan jeg ikke helt huske hvordan mensen oppfører seg siden jeg alltid bruker tampong. Men siden jeg kun hadde tilgang på bind i går og i natt syntes jeg den var rar. Uvanlig slimete og det hendte det kom ut litt klumper. Nå tør jeg ikke bruke tampong i tilfelle det er en spontanabort jeg har. Det gjør ikke uvanlig vondt, men jeg synes det ser litt annerledes ut og det blør en del kraftigere enn jeg er vant til (når jeg prøvde tampong måtte den byttes 2 timer før jeg bruker). Jeg har aldri vært borti dette før og lurte dermed på om noen av dere har noen svar mens jeg venter på legekonsultasjon? Det jeg lurer på er egentlig om det kan være en spontanabort jeg har. Om den isåfall må sjekkes opp om eller om det ordner seg av seg selv (jeg var maks 5 uker på vei isåfall). Og det siste er sikkert et dumt spørsmål, men når jeg blør som jeg gjør nå (ganske mye og klumpete), er det mulig at jeg fortsatt er gravid, om jeg var det i utgangspunktet, eller er det nå helt utelukket/fjernet? Anonymous poster hash: 6fd91...e8e
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2013 #3 Skrevet 4. juli 2013 En stor del, over 50 % er det vel, av befruktede embryo går til grunne allerede rundt IKM og dagene rundt, så man kan egentlig ikke kalles å ha vært gravid hvis det var en streifer osv. Evt kjemisk graviditet. Så, ingen kan nok fortelle deg hva dette er, men uansett, hvis det er en tidlig SA så er det ingenting i livmoren som har rukket å bli såpass store at du kan se noe. Embryoet hadde jo vært 1mm lang eller noe og det ser man ikke. Anonymous poster hash: b0bfb...a7a
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2013 #4 Skrevet 4. juli 2013 Umulig for oss å vite, like umulig for en lege å vite så lenge de ikke undersøker deg nøye, og det gjør de ikke. Ikke dvel ved dette. De fleste som har en spontanabort skjønner det ikke, og en spontanabort er veldig vanlig. Har selv hatt en spontanabort ca like langt på vei som deg, hvis du hadde det, og jeg hadde regelmessige kramper (føles ikke som menskramper fordi det er veer) frem til en klump kom ut (fosteret+fostersekken vil jeg tru, da alt kom ut), men begynte å blø før krampene. Når klumpen kom ut avtok veene, og en time etterpå var de borte. Blødde overraskende lite, så for meg at når man har en spontanabort så fossblør man som på film, men nei, det var som en liten mens og bare i 3 dager. Noen blør mer og i flere uker. Men disse krampene har jeg skjønt at alle har, men kan ta feil. Slim og flere klumper har jeg hver mens. Mensen er jo at kroppen kvitter seg med en slimhinne som ble dannet for at et befruktet egg skulle feste seg. Kanskje det er fordi du sluttet på pillene at hormoner tuller med deg, selv om det har gått et år. Hvis du har en graviditetstest liggende så kanskje ta den nå eller i morgen tidlig, fordi om du hadde en spontanabort så har du kanskje rester av hcg igjen. Jeg var hos legen dagen etter min spontanabort og testet svakt positivt. Testet sterkt positivt når jeg fant ut at jeg var gravid. Har du ikke en test liggende så ikke stress med å kjøp en heller. Bare fortsett å prøv å bli gravid og ikke tenk mer på dette, hvis du prøver på det Anonymous poster hash: aad03...53c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå