AnonymBruker Skrevet 4. juli 2013 #1 Skrevet 4. juli 2013 Leste i et blad forleden at 80% av befolkningen ikke går minst 30 minutter hver dag. Så begynte jeg å tenke litt på dette, og kom frem til at for min del stemmer dette verken for meg eller menneskene rundt meg. Cirka alle mine nærmeste, familie og venner, bortsett fra farmor, går mer enn 30 minutter hver dag. Så lurte jeg på. Stemmer denne statistikken godt for dere? Er du inaktiv, eller mange av vennene/familien din det? :-)Anonymous poster hash: a912b...5d7 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2013 #2 Skrevet 4. juli 2013 Stemmer for meg..Etter jobb, sitter jeg i sofaen, gjør husarbeid og er bare hjemme. Orker ikke gå tur når jeg kommer hjem. Mine venner og familie er lik, bortsett fra et par treningsentusiaster. Anonymous poster hash: 6787c...e1b
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2013 #3 Skrevet 4. juli 2013 Jeg går nok ikke 30min om dagen nei, men jeg går et par langturer 7-8t i uka samt jogger 1t. Allikevel vil jeg anse dagene mine som svært inaktive siden jeg sitter stille ellers. Kjenner en som faller glatt under totalt inaktiv, men ellers er de fleste jeg kjenner i aktivitet hver dag ja. 80% var voldsomt mange.. Anonymous poster hash: 10904...f04
Gjest Belle Gunnes Skrevet 4. juli 2013 #4 Skrevet 4. juli 2013 Stemmer ikke for meg og de rundt meg. Jeg skjønner ikke hvordan man kan bli så innaktiv. Jeg er sløv innimellom, men det er kun en dag dan og vann (sånn typisk dagen derpå). 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2013 #5 Skrevet 4. juli 2013 Jeg er en rastløs jævel og ville i følge de eldre i familien min, passet mye bedre inn for noen tiår siden. Jeg liker ikke å sitte i ro, jeg elsker å bevege meg, om så bare hoppe opp og ned på stedet hvil. Liker egentlig ikke å gå heller, det må enten være hurtig gange, løping eller små-dansing Det er litt rart, egentlig, for jeg er ikke i supergod form eller har supermye energi ellers. Jeg liker heller ikke å reise på ferie eller den slags, men jeg liker bare å være i bevegelse. Ellers stemmer det veldig godt for folk rundt meg, egentlig. Kanskje ikke så drastisk om det kan høres ut, til sammen går nok de fleste over 30 min hver dag, men om man skipper jobb og til/fra kjøleskapet, er det skremmende mye stillesitting og ingenting-gjøring. Anonymous poster hash: 0ba06...3f9 1
Gjest C4r1n3 Skrevet 4. juli 2013 #6 Skrevet 4. juli 2013 Til sammen går jeg nok i rundt 30 minutter daglig, men det blir spredt utover døgnet når jeg er syk (en dotur her, en dotur der, hente et glass vann, etc).. Så ja, jeg er inaktiv - men høyst ufrivillig.
FantasDick Skrevet 4. juli 2013 #7 Skrevet 4. juli 2013 Jeg har hund, så jeg går mer enn 30 minutter om dagen, hver dag. Kjenner en del folk som ikke går lengre enn til bilen og hvor shopping og litt husarbeid er eneste aktivitet de får i løpet av uka. Disse lever også usunt (i mine øyne) ellers også.
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2013 #8 Skrevet 4. juli 2013 det tar 35 min å gå til jobb. og like mange minutter hjem. er der hver dag. går også til butikken ,ca 20 min hver veg. også trener jeg. så det stemmer ikke for meg. går mye med vennene mine på fjellet,i skogen osv. familien min er aktive tur mennesker. eneste er bestemor men hun har operert både det ene og det andre og er ikke helt god til beins så hun orker ikke gå så lange turene. Anonymous poster hash: d0bd0...ad7
Gjest Tirkes Skrevet 4. juli 2013 #9 Skrevet 4. juli 2013 Jeg tror jeg har et par venninner + ene broren min som er lite aktiv. Men jeg kan ikke vite det helt sikker. Det er sånne som sier ja til å bli med på kino men nei til å gå de tre kilometrene til kinoen. Det er jo raskere å ta bilen. Det meste friluftsliv de prater om og skryter av, er plenklipping og grillings. Og bilder av uteplassen og rottingmøblene på face. Jeg blir litt frustrert. Spesielt på broren min, for han har unger, og bor i skogkanten. Jeg er litt lei av å være masetante som gnåler ungene ut, fordi de heller vil spille TV-spill. De gjør jo kun som far sin. Men, jeg tror ikke det er så mye som 80% av mine nærmeste som er så lite aktive. Kanskje 30% om jeg skulle tippet...
Gjest Solsmil Skrevet 4. juli 2013 #10 Skrevet 4. juli 2013 Det stemmer definitivt ikke for meg, og ikke for de rundt meg heller. Egentlig kan jeg ikke fatte hvordan det går ann å bevege så lite på seg. Ja, en dag nå og da er greit nok. Men jevnt over liksom. Ikke rart vi blir feite
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2013 #11 Skrevet 4. juli 2013 Jeg jobber turnus og orker ikke å drive å gå tur når jeg kommer hjem. Da er jeg sliten og husarbeid står for tur. Anonymous poster hash: 6787c...e1b
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2013 #12 Skrevet 4. juli 2013 Nå som jeg er gravid er jeg veldig inaktiv - har vært veldig trøtt, uggen og hatt vondt i underlivet så jeg ikke har turt å trene særlig. Før var jeg moderat aktiv; trente 4 ganger i uken, men var ikke "superaktiv" eller vil jeg si. Tok gjerne trikk/buss om det var mer enn 30 min å gå, går ikke særlig skogturer, og i det hele tatt. Så selv den tiden jeg var mest aktiv, så gjør inaktiv jobb at summen blir kun moderat. Anonymous poster hash: 54060...c46
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2013 #13 Skrevet 4. juli 2013 Det stemmer definitivt ikke for meg, og ikke for de rundt meg heller. Egentlig kan jeg ikke fatte hvordan det går ann å bevege så lite på seg. Ja, en dag nå og da er greit nok. Men jevnt over liksom. Ikke rart vi blir feite Glemte jo å legge til at jeg, den gravide AB`en som har vært veldig inaktiv har gått ned endel i vekt. Det gjør jeg også når jeg lar være å trene ellers - jeg går ned omlag 2-3 kg i perioder hvor jeg er aller mest inaktiv. Det er mat som nok har hovedskylden, jeg blir iallfall mer sulten når jeg trener moderat/hardt. Derfor øker jeg et par kilo med trening. Trening viser seg jo også å ha liten effekt på slanking, så; halvfabrikata og dårlig mat litt for ofte er nok årsaken - ikke inaktivitet. Selv om det helt klart har en innvirkning på mye annet helsemessig. Anonymous poster hash: 54060...c46
Gjest Keikolina Skrevet 4. juli 2013 #14 Skrevet 4. juli 2013 Stemmer for min del. Hele slekta er lat+meg. Karrer meg ut for barna sin del da. Men uff jeg hater det. Hadde det ikke vært for barna hadde jeg kun vært på jobb og hjemme. Så enda en pluss ved å ha barn
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2013 #15 Skrevet 4. juli 2013 Stemmer for min del. Hele slekta er lat+meg. Karrer meg ut for barna sin del da. Men uff jeg hater det. Hadde det ikke vært for barna hadde jeg kun vært på jobb og hjemme. Så enda en pluss ved å ha barn Er du singel? Anonymous poster hash: 6787c...e1b
Gjest Belle Gunnes Skrevet 4. juli 2013 #16 Skrevet 4. juli 2013 Jeg trodde jeg var lat jeg, men nå fikk jeg bekreftelse på at jeg ikke er det Har vært hesteeier og hundeeier i mange år, og da var det minimum tre timer om dagen ute. Nå trener jeg fire-fem ganger i uka og rir sporadisk. Allikevel har jeg dårlig samvittighet, fordi jeg sitter for mye på sofaen og på jobb.
Gjest Keikolina Skrevet 4. juli 2013 #17 Skrevet 4. juli 2013 Er du singel?Anonymous poster hash: 6787c...e1b Så heldig er jeg ikke.
Gjest Evelynita Skrevet 4. juli 2013 #18 Skrevet 4. juli 2013 Jeg går veldig mye på jobb, men når jeg har fri er jeg nok minst 90% inaktiv
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2013 #19 Skrevet 4. juli 2013 Så heldig er jeg ikke. ? Jeg tenkte mtp at du liker menn helst over 80 år... Ønsker du ikke være i det forholdet du er nå? Beklager min nyskjerrighet, men jeg er litt facsinert av deg Du skiller deg ganske mye ut med dine holdninger og tiltrekkningen til svært eldre menn. Anonymous poster hash: 6787c...e1b
Gjest Keikolina Skrevet 4. juli 2013 #20 Skrevet 4. juli 2013 Å ja du snakker om mannen min Gotfred, han lever nok enda. Du får holde ut litt til så vi kanskje sammen en dag får brukt opp alle pengene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå