Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har spist ulike salater til middag i et par måneders tid. Dette med kun variasjon i kjøtt og grønnsaker. Er nå litt lei, og har nå en uke spist fullkornspasta surret i pesto m salat og kjøtt...

Spiser små posjoner, men føler meg alikevell usunn som velger pasta?

Orker ikke salat uten pasta for tiden...

Hvorfor jeg spiser bare salater til middag?

Synes det er enkelt og godt. Er ikke særlig glad i vanlige middager med varm potet og kokte grønnsaker. Blir en gang i blandt, men liker helst kalde retter og har gått ned masse i vekt ved å spise slik :)

Spørsmålet er uansett, er det fryktelig usunnt å legge til grov/fullkornspasta i salatrettene?

Anonymous poster hash: e96df...a9d
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har spist ulike salater til middag i et par måneders tid. Dette med kun variasjon i kjøtt og grønnsaker. Er nå litt lei, og har nå en uke spist fullkornspasta surret i pesto m salat og kjøtt...

Synes det er enkelt og godt. Er ikke særlig glad i vanlige middager med varm potet og kokte grønnsaker. Blir en gang i blandt, men liker helst kalde retter og har gått ned masse i vekt ved å spise slik :)

Spørsmålet er uansett, er det fryktelig usunnt å legge til grov/fullkornspasta i salatrettene?

Nei man trenger de karbohydratene, så syns ikke det er er usunt å bruke pasta i salatene. Dessuten hvis man kutter helt på karbohydratene kan man fort bli oppblåst når man først spiser det. Dessuten metter det mer.

Anonymous poster hash: 2bdab...9ec

AnonymBruker
Skrevet

Nei man trenger de karbohydratene, så syns ikke det er er usunt å bruke pasta i salatene. Dessuten hvis man kutter helt på karbohydratene kan man fort bli oppblåst når man først spiser det. Dessuten metter det mer.

Anonymous poster hash: 2bdab...9ec

Jeg går ikke på lavkarbo :)

Jeg spiser også grove knekkebrød. Max to pr dag...Får kanskje litt for mye karber i meg da? Kalorierne er på plass hvertfal. Ikke for mye og ikke for lite...

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke usunt med litt grov pasta i salaten nei.

Anonymous poster hash: 5b539...54a
AnonymBruker
Skrevet

Men hver dag da? :/ Føler at jeg skeier ut hver dag jeg nå som er vant til å ikke ha pasta oppi :)

Pestoen har en del kalorier også..Men det er så fryktelig godt.

Skrevet (endret)

Dere som er så redde for korn, hva skal man erstatte kornet med? Er jo så godt med pasta, og da helst fullkornspasta :P

Fullkornsbrød også, for den del.

Endret av irrlys
Skrevet

Nei, det er ikke usunt! Det er et faresignal dersom du har fått en oppfattelse av at grove kornprodukter hver dag er usunt. Det må du ta på alvor og prøve å bli kvitt.

Pasta hver dag går fint, men det blir kanskje litt ensformig? Du kan jo variere med couscous, quinoa eller bønner.

Pesto er heller ikke særlig usunt. Det består av olivenolje, basilikum og nøtter. Vil du ha sunnest mulig lager du den selv - da bestemmer du hva som skal være i. Men det finnes jo mange sauser som er sunne - gå på jakt i hyllene og smak deg frem!

AnonymBruker
Skrevet

Dere som er så redde for korn, hva skal man erstatte kornet med? Er jo så godt med pasta, og da helst fullkornspasta :P

Fullkornsbrød også, for den del.

Mat... Grønnsaker, kjøtt, fisk, fett, egg...

Sukker er også godt, men du tror vel ikke at det er sunt likevel?

Anonymous poster hash: f028d...381

• Liker 1
Skrevet

Fullkornspasta er da ikke så gale :) hadde vært verre med vanlig pasta

Skrevet

Mat... Grønnsaker, kjøtt, fisk, fett, egg...

Sukker er også godt, men du tror vel ikke at det er sunt likevel?

Anonymous poster hash: f028d...381

Har ingen større planer om å begynne på lavkarbo ;)

Ja, selvfølgelig, men var da ikke sukker jeg snakket om.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...